Poze spion: BMW M5 F10 2012 reperat la Nurburgring

Inginerii de la BMW au continuat sa testeze pana si in zilele dinaintea Craciunului viitoarea generatie BMW M5 care urmeaza sa fie lansata in 2012. Prin viitorul model M5 F10, BMW va continua sa sublinieze eforturile pe care le face in cadrul programului EfficientDynamics. Se zvoneste ca noul BMW M5 va incorpora tehnologii avansate ce au ca scop reducerea consumului de combustibil, fara a sacrifica din placerea si performanta in timpul condusului.

Esentiala la viitorul M5 este constructia din materiale ultrausoare. Caroseria este din aluminiu presat, iar la usi, capota si chiar plafon sunt folosite materiale ultrausoare (fibra de carbon). Pentru a reduce coeficientul aerodinamic si a scadea consumul de combustibil, vor fi incorporate elemente de tehnologie Aerodynamic in partea frontala a masinii, inclusiv pe marginile exterioare ale arcelor rotilor, pe spoilerele frontale si in prizele de aer din grila. In grila sunt incorporate mini turbine care convertesc rezistenta aerului in timpul franarii in electricitate.

Noul M5 va fi dotat si cu versiune a sistemului KERS ce utilizeaza super condensatori. Super condensatorul este un condensator electric cu doua straturi si care poate avea densitati de energie de mii de ori mai mari decat ale condensatorilor normali. Super condensatorii pot fi reincarcati rapid, transferand astfel ceea ce ar insemna energie termica in procesul de franare in energie electrica inmagazinata.

m5boardf10m54

Este foarte probabil ca functionalitatea KERS sa fie implementata in transmisie. In ultimii ani BMW a semnat parteneriate cu mai multi constructori pentru a implementa capabilitatile hibride in transmisie. Transmisia ZF automata cu opt rapoarte folosita pe modelul 5 GT si pe noul cinciar poate fi cuplata cu un convertizor al cuplului sau un ambreiaj electronic hidraulic, astfel ca exista posibilitatea ca aceasta sa constituie miezul cutiei DCT cu opt rapoarte ce echipeaza M5.

Desi motorul V10 ce echipeaza modelul actual M5 E60 era un posibil candidat si pentru viitorul model, BMW M se indreapta in directia motoarelor de mare putere twin-turbo. Noul model mosteneste motorul V8 regasit pe X5 M si X6 M, dar care va suferi cateva modificari pentru a i se spori puterea. La acest moment sunt zvonuri ce indica o putere maxima in jurul valorii de 580 CP. Propulsorul V8, desi este comun cu cel al modelelor X5 M si X6M, este complet individualizat si specific M5-ului. BMW a adaptat motorul pentru a se potrivi caracterului lui M5, si nu doar l-a transplantat de la celelalte modele M. O caracteristica importanta la un M5 este motorul, si in acest sens noul V8 nu va fi doar mai rapid si mai puternic decat V10, dar va avea si un sunet la fel de spectaculos.

Propulsorul V8 va avea si tehnologia de „dezactivare a cilindrilor” pentru a ajuta la scaderea consumului si cresterea eficientei cu 25-30%, comparativ cu modelul actual M5 E60.

Ca la orice model M, M5 F10 va avea partea frontala in stilul M cu prize de aer mai mari si mai agresive, si desigur fantele laterale deja tipice modelelor M. Jantele de tip M, precum si alte elemente specifice M vor fi si ele bine reprezentate in noul design.

Noul BMW M5 2012 va debuta la Salonul auto de la Geneva, iar productia va incepe in lunile imediat urmatoare.

m5boardf10m59-1

[Sursa foto: m5board]
BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account