Salonul auto de la Detroit 2010: BMW 535i GT

2011-bmw-535i-GT-3

BMW 535i GT, al doilea model BMW Seria 5 Gran Turismo ce va fi vandut pe piata americana, a debutat oficial la Salonul auto de la Detroit 2010. 535i GT completeaza astfel familia de vehicule Gran Turismo oferite consumatorilor americani, si totodata aduce pe piata cel mai recent propulsor BMW, cu nume de cod N55.

Noul motor BMW Power Turbo utilizeaza o singura turbina cu tehnologia twin-scroll, comparativ cu motorul N54 care are doua turbocompresoare mai mici. Propulsorul cu sase cilindri in linie si o capacitate de 2.979 cmc incorporeaza pentru prima oara injectia High Precision si tehnologia VALVETRONIC, combinate cu o singura turbina de tip twin-scroll.

Din spusele persoanelor care au condus modelul 535i GT, cu ai sai 304 CP @5.800 rpm si 400 Newton-metri disponibili de la doar 1.200 rpm, acesta se misca bine, chiar daca e evident mai incet decat modelul 550i. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in cca. 6,3 secunde, iar viteza maxima atinsa este de 250 Km/h.

2011-bmw-535i-GT-5

Raspunsul acceleratiei, precum si eficienta modelului 535i Gran Turismo vor fi si mai mult imbunatatite odata cu adaugarea noii transmisii automate cu opt rapoarte.

Din punct de vedere al designului, 535i GT are la baza platforma noului BMW Seria 7. Seria 5 GT a fost construita pe acelasi principiu care a facut vehiculul original Gran Turismo atat de popular: un automobil de lux de inalta performanta, destinat rularii pe distante lungi. Datorita faptului ca a fost construit pe platforma Seria 7 cu ampatament marit, designerii BMW au avut din plin posibilitatea sa se joace cu designul exterior al masinii. Astfel a putut fi trasata o linie a plafonului asemanatoare unui coupe, fara a sacrifica spatiu la nivelul capului pentru pasagerii din spate. Clasicul element de design Hofmeister Kink este si el prezent, desi un pic modificat comparativ cu modelele BMW anterioare. BMW 535i GT se diferentiaza foarte putin fata de modelul mai scump V8 550i GT, unul din elementele exterioare ce ies in evidenta in aceasta comparatie fiind tevile rotunzi de evacuare, fata de aspectul patratos al celor ce echipeaza 550i sau Seria 7.

La interior, habitaclul orientat catre sofer revine in atentia BMW. Ca la orice alt model din gama Gran Turismo, si la 535i GT totul este legat de confort, astfel ca BMW nu putea scapa din vedere conectarea pasagerilor cu masina, pastrand in acelasi timp cele mai inalte nivele de lux. Habitaclul ofera tot confortul si toate dispozitivele necesare, si pastreaza in acelasi timp un anume nivel de sportivitate.

Preturile pentru SUA nu au fost anuntate inca, dar modelul va fi pus in vanzare in primavara.

Fotografii realizate de Shawn Molnar

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account