Poze spion: BMW M5 2011 isi arata muschii

BMW-M5

Formidabilul BMW M5 nu mai are nevoie de nici o prezentare, si toata lumea este de acord ca M5 a fost “limuzina sport suprema”, cum spune Jeremy Clarkson, astfel ca nu ne mira faptul ca viitoarea generatie BMW M5, programata pentru lansare in 2011, creaza deja agitatie in randul fanilor BMW.

Despre noul BMW M5 2012 se spune ca va fi unul din cele mai agresive si mai rapide modele M de pana acum, si ca in acelasi timp va incorpora multa “tehnologie verde”, in concordanta cu planurile si investitiile de viitor ale BMW in programul EfficientDynamics. BMW intentioneaza sa utilizeze mai multe tehnologii noi, precum si un sistem KERS, care va plasa noul BMW M5 cu mult peste modelul actual, atat in ce priveste performanta cat si economia de combustibil. BMW Motorsport estimeaza o scadere de 20% a emisiilor de CO2 cu noul model.

Construit pentru performanta

Secretul modelului M5 a fost dintotdeauna acela de a ramane neostentativ si discret la exterior, dar la interior sa salasluiasca “bestia”. Din punct de vedere al designului, caracteristicile aerodinamice tipice M5 si BMW M sunt prezente si pe modelul viitor. Odata cu marirea grilei centrale a noului cinciar, priza centrala de aer s-a diminuat. Arcele rotilor sunt evazate pentru a adauga greutate caroseriei atletice a versiunii F10. Pragurile laterale sunt mai reliefate si conduc la o aerodinamica mai buna.

In partea din spate sunt prezente in continuare cele patru conducte de evacuare clasice, impreuna cu un difuzor bara spate reliefat si o priza de aer centrala.

Putere

M5-ul va mosteni transmisia cu dublu ambreiaj unica modelului, care are la baza transmisia cu sapte rapoarte ce echipeaza in prezent M3-ul. Va fi disponibila si transmisia cu opt rapoarte, alaturi de sistemul stop-start. Cutia DCT va fi actionata prin intermediul clapetelor situate pe volan. Noul M5 va avea ca dotari optionale si discuri de frana din fibra de carbon, chiar daca nu de la inceput.

BMW M5 2012 este propulsat de o varianta imbunatatita a motorului ce echipeaza BMW X5 M si X6 M. Agregatul de 4,4 litri V8 twin-scroll va livra o putere de 578 CP si avea varful curbei de cuplu de 718 Nm.

Acceleratia 0-100 km/h ar trebui sa dureze in jur de 4,4 secunde, desi ne asteptam ca pe circuit sa se inregistreze timpi mai redusi.

Pentru a mentine o greutate proprie redusa, BMW va folosi din plin fibra de carbon si piese din aluminiu, incepand cu un plafon din fibra de carbon. Caroseria va fi o combinatie de structura unitara din aluminiu in partea din fata si un bloc sasiu-caroserie din otel la habitaclu si partea din spate. In fata vom gasi o suspensie independenta cu lonjeroane MacPherson, iar in spate un sistem multi-link.

BMW M5 F10 va fi prezentat la Salonul auto de la Geneva in 2011.

[Sursa foto: Auto Motor und Sport]
BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account