BMW xDrive Live Tour 2011 la Automobile Bavaria

Luni 28 martie, la invitatia BMW Romania, am repetat experienta BMW xDrive Live Tour. De data aceasta am participat mai putin activ la probe si am facut mai multe fotografii si filme, pentru a va prezenta pe larg felul in care s-a desfasurat evenimentul – probabil cel mai important al anului pentru BMW, tinand cont de desfasurarea impresionanta de forte.

24 masini BMW cu sistemul de tractiune integrala xDrive (BMW 320d xDrive, BMW 535d xDrive Gran Turismo, BMW 740d xDrive, BMW X1 xDrive 20d, BMW X3 xDrive 35i, BMW X3 xDrive 20d, BMW X6 xDrive 30d) au fost puse la dispozitia presei si a clientilor Automobile Bavaria in cadrul a trei probe, Dynamics, Agility si Traction.

Ziua a inceput cu prezentarea beneficiilor sistemului xDrive de catre pilotul de raliuri si de teste BMW Claudiu David. Claudiu a explicat cu ajutorul imaginilor modul in care xDrive va ajuta la viraje. In timp ce in mod normal distributia tractiunii este 60-40, la momentul intrarii in viraj sistemul xDrive distribuie cuplul motor pe puntea spate, iar catre iesirea din viraj il redistribuie pe puntea fata, dupa care ajunge din nou la 60% pe puntea spate si 40% pe puntea fata. Se parcurge astfel virajul in cel mai sigur si cel mai rapid mod.

Claudiu a vorbit apoi despre un sistem care se gaseste in diferentialul de pe puntea spate a noului BMW X3, care se numeste Performance Control. Mai exista si Dynamic Performance Control – regasit in diferentialul spate al modelelor BMW X6, X5M si X6 M. Ele functioneaza in mod diferit, dar fac acelasi lucru. Performance Control franeaza roata din interiorul virajului si lasa transmisia mai mult pe roata din exteriorul virajului, care are rolul de a scoate masina din viraj in cel mai sigur si rapid mod.

xDrive actioneza proactiv, si este cel mai inteligent sistem de tractiune integrala din lume deoarece actioneaza inainte ca masina sa capete un caracter subvirator sau supravirator, sau chiar sa piarda aderenta. Sistemul xDrive preia informatii de la mai multi senzori montati pe masina si ii compara cu o situatie ideala. Cand se ajunge aproape de acea situatie, xDrive distribuie cuplul motor de la o punte catre cealalta, prin cutia de transfer, in cca. 100 milisecunde.

Dupa prezentarea teoretica s-a trecut si la practica. Cei peste 50 participanti din prima jumatate a zilei au fost impartiti in patru grupe: Dynamics, Agility, Traction si Joy. Incet-incet cele 24 masini si-au turat motoarele si au plecat fiecare pe terenul „de joaca”:

Proba Agility a constat in demonstrarea capacitatilor sistemului xDrive la efectuarea unei manevre bruste de evitare a unui obstacol, precum si la franarea brusca. Instructorii de la BMW Fahrer Training dar si din echipa lui Claudiu David le-au pregatit participantilor un traseu construit astfel: mai intai accelerare progresiva pana la semaforul care indica in ce directie (spre stanga sau spre dreapta) trebuie evitat obstacolul, efectuarea manevrei de ocolire si apoi redresare a masinii, rulare printre jaloane, apoi accelerare maxima pana la zona de franare, si franare brusca si completa, cu oprire in zona marcata de jaloane.

In primele ture participantii au rulat mai incet si au pus si frana mai cu teama, dar incurajati de instructori, au marit viteza si au apasat mai hotarati pe pedala de frana, pana la declansarea avariilor.

Traseul Dynamics a urmarit dinamica vehiculelor xDrive pe circuit cu jaloane, iar aici cel mai agil s-a dovedit a fi BMW Seria 3 xDrive, care s-a strecurat cel mai rapid printre obstacole, si fara sa loveasca vreunul din ele.

Proba Traction a demonstrat capabilitatile sistemului xDrive in conditii de pierdere a aderentei. Participantii, stand intr-o masina semi-suspendata, in zona de echilibru, au fost „zgaltaiti” la propriu de instructorul Bebe Beldie, pentru a demonstra ca masina era foarte bine echilibrata din punct de vedere al greutatii. Apoi sistemul xDrive si-a facut datoria, facand ca masina sa inainteze, chiar si cu o roata complet in aer.

Dupa coborarea rampei, conducatorii coloanei de BMW X3 au efectuat manevre de iesire dintr-un spatiu delimitat de jaloane, in 7 pasi, dupa care au exersat mersul cu spatele printre jaloane, fara oglinzi si ajutati doar de Rear Camera, care pre-afiseaza traiectoria masinii in functie de gradul de virare al volanului, si deci si posibilele traiectorii de impact, care astfel pot fi foarte usor evitate.

In cadrul probei Joy am fost si noi pasagerii lui Claudiu David in BMW-ul 550i xDrive de 407 CP, care accelereaza de la 0 la 100 km/s in 5 secunde. Am simtit si experimentat modul in care masina, accelerata agresiv, urmareste trasa ideala si la 130-140km/h, fara nicio urma de subvirare sau supravirare. Iata experienta Joy vazuta din exterior….

si traita din interior:

Discutand cu participantii la eveniment, am aflat ca le-a placut foarte mult experienta ca pasageri ai lui Claudiu David si BMW 550i, dar au fost impresionati si de modelele BMW, „vedetele” evenimentului, in special de BMW 320d xDrive ca agilitate, BMW X6 xDrive 30d ca forta, noul BMW X3 xDrive 35i ca echilibru si putere.

La final, haideti sa urmarim impreuna galeria foto impresionanta, de peste 250 imagini.

Multumim BMW Romania si Automobile Bavaria pentru invitatia la eveniment!

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account