Drive-test BMW 118i 2012 – primele impresii

Colegii de la BMWBLOG.com au avut ocazia sa testeze noul BMW Seria 1 si ne impartasesc cateva din impresiile lor, alaturi de o galerie foto impresionanta.

Din punct de vedere al designului, BMW Seria 1 F20 urmeaza limbajul de design initiat de BMW in 2009, odata cu aparitia pe piata a noului Seria 7. Partea frontala a masinii este indrazneata si seamana oarecum cu BMW Seria 5 GT, dar cu elementele de design redimensionate conform marimii masinii.

In partea spate designul este mai putin controversat si reprezinta mai degraba o usoara evolutie fata de generatia anterioara E87. Masina este putin mai lunga decat generatia actuala, si putin mai lata pentru un confort sporit la interior.

Motorizarile sunt 5 la numar, doua pe benzina si trei diesel, si sunt o combinatie de motoare de 1.6 si 2 litri. BMW intentioneaza sa lanseze si BMW 116d EfficientDynamics Edition, ce va produce 85 kW/116 CP, si va avea un consum mediu de doar 3,8 l/100km, si emisii de CO2 de doar 99 g/km.

Modelul testat de colegii nostri a fost BMW 118i, echipat cu motor de 1.598 cmc pe benzina cu patru cilindri in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, constand in turbocompresor twin-scroll, injectie directa High precision, Valvetronic si control variabil al admisiei Double-VANOS. Agregatul dezvolta o putere maxima de 125 kW/170 CP la 4.800 rpm, si atinge varful maxim al curbei de cuplu de 250 Nm in intervalul 1.500-4.500 rpm.

BMW 118i accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,4 secunde si atinge o viteza maxima de 225 km/h. Consumul mediu combinat, estimat este de 5.8-5.9 l/100km. Emisiile de CO2: 134-137 g/km (standard EU5).

Haideti sa urmarim si cateva prime impresii despre cum arata si cum se conduce masina, sintetizate in cateva paragrafe:

Design

Desi recunoastem faptul ca in fotografii masina arata oarecum controversat, fapt care a dus de altfel la multe discutii in comunitatile BMW, cand o privesti de aproape e cu totul alta poveste. Liniile indraznete si provocatoare formeaza un tot unitar.

Performante la rulare

Stand la volanul masinii, uiti ca te afli intr-un model Seria 1. Habitaclul este aranjat intr-un mod armonios si elegant – este fara indoiala cel mai luxos din segment. Masina este spatioasa la interior, iar scaunul soferului ofera suport bun. Controalele sunt amplasate intuitiv pe bord, totul fiind la indemana. La inceput, masina pare mai mare decat in realitate, datorita privelistii peste capota, dar dupa ce petreci ceva timp in trafic, pare chiar mai compacta decat este, datorita manevrabilitatii si dinamicii bune a masinii.

Suspensia este bine setata si nu e rigida, atenuand bine socurile la trecerea peste gropile sau denivelarile din sosea. Mergand in afara orasului, 118i-ul este bine adaptat, zgomotul in habitaclu este inexistent. Viteza maxima atinsa a fost de 230 km/h pe autobahn, ceea ce reprezinta o performanta impresionanta pentru motorul de 1.6 litri cu 4 cilindri. La viteze de acest gen masina este stabila, se asaza bine pe sol. Franarea e buna si nu se simte vreun tremur la partea din spate a caroseriei.

Directia asistata electromecanic este buna si chiar daca nu este la fel de precisa ca sistemele asistate hidraulic, are un raspuns decent si este demna de un vehicul BMW.

Pe ansamblu, noul BMW Seria 1 face impresie buna, si pare ca se adreseaza unei categorii demografice tinere si energice, ramanand in acelasi timp elegant si agresiv.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

Comments

Share this Story

Articole Similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Urmărește-ne și pe Facebook