Drive-test Car&Driver: BMW M5 2013 vs. Mercedes-Benz E63 AMG 2012, Audi S6 2013

Redactorii Car and Driver au realizat un comparativ intre trei modele sedan cu motoare TwinTurbo V8. BMW aduce in lupta noul BMW M5 2013, Mercedes-Benz da replica cu E63 AMG iar Audi raspunde cu S6 2013. In ce privesc cifrele, valorile sunt 560 vs 518 si respectiv 420 CP.

In mod surprinzator, Audi S6, chiar daca are o putere mai mica, a fost plasat inaintea lui E63 AMG si a lui M5. De ce oare au ales cei de la Car and Driver modelul S6 in fata concurentilor sai?

„Am mai ajuns la acest punct pana acum, in cazul modelelor A7 si A8: la paragraful final al unui test comparativ, discutand despre modul in care Audi ofera dotari comparabile sau mai bune, performanta doar cu putin mai redusa, si pret semnificativ mai mic. Bavarezii nu stralucesc la schimbare, dar aici jos, regimurile vechi sunt inlocuite rapid.”

Haideti sa vedem acum un fragment din analiza lor:

Intelegem ca munchenezii nu sunt interesati sa ofere un M3 mai mare. Clientii vizati de M5 sunt mai in varsta si mai bogati; nivelul de confort asteptat este mai mare, iar numarul de zile in care masina va ajunge pe circuit este substantial mai mic. BMW si-a imaginat probabil clientii sai in Augsburg sau Greenwich sau Kowloon, izolandu-se inauntrul masinii bine antifonate si mergand intr-o miscare de „du-te vino” cu viteza, in timp ce la radio se anunta stirile financiare.

In aceste scenarii, M5-ul nu rateaza tinta, luand in stapanire banda din stanga si necedand-o nimanui. Chemat la actiune, motorul accelereaza cu ferocitate, acul vitezometrului se misca rapid iar milele de sub el aluneca cu usurinta. Legaturile cu vechile zile ale diviziei, cand aceasta construia masini de curse bune pentru sosele par mai fragile ca niciodata.

Cu toate acestea, M5-ul vrea sa ramana cel mai bun din cursa. Pneurile Michelin Pilot Super Sports au cea mai buna aderenta aici, iar functia de launch control este puternica si biciuieste transmisia cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj si diferentialul cu alunecare limitata, astfel ca masina produce cel mai rapid timp pe sfertul de mila.

Asa ca M5-ul ne-a enervat ca sufera la capitolele unde o masina M straluceste de obicei: directia, suspensia si franele. Am observat aceste lucruri pe soselele virajate ale Bavariei. Franele au furnizat un raspuns rece, slab. Caroseria se misca prea mult sus-jos, iar directia relativ inceata nu a fost capabila sa puna rotile fata acolo unde le voiam noi. Ca sa poti sa conduci in graba trebuie sa ai incredere in masina, iar M5-ul pe cat de capabil este, are totusi secrete.

Iata si parerile lor despre Audi S6:

Mai sus catre Ingolstadt— in centrul Bavariei – modelul S6 din aluminiu si otel nu a fost creat pentru a avea ultimul cuvant in ce priveste performanta. Masina are turbocompresoare twin pe un V8, roti si pneuri mai mari, detalii numeroase de interior, dar nu primesti prea multa performanta in plus. S6-le este mai putin puternic cu 98 CP decat cel mai apropiat concurent al sau, E63.

Cabina este dotata din plin cu tratamente speciale gen trimuri din fibra de carbon si scaune scoica cu un design dragut care se repeta si pe scaunele din spate. S6-le sta lipit de sosea, aproape de sol, ghemuit, cu rotile sale dotate cu aluminiu si cauciuc. Calca pedala, si V8-ul suna intr-un mod care denota faptul ca e inzestrat tehnic si scump, in vreme ce transmisia cu sapte rapoarte este instantanee si fara cusur, iar diferentialul ajuta sa balanseze greutatea de pe puntea fata.

Puterea este distribuita catre toate cele patru roti, si chiar si cu arborele motor in plus al sistemului Quattro, Audi S6 are o greutate situata intre E63 si M5. Bancheta din spate a fost declarata cea mai incapatoare pentru doi pasageri, panoul de bord a fost declarat cel mai atractiv, iar interfata radio si de navigatie a fost desemnata cea mai usor de utilizat.

Puteti citi analiza completa pe site-ul Car and Driver, si asteptam parerile voastre la rubrica de comentarii.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account