Divizia BMW M ramane la propulsia spate. Transmisia manuala va fi oferita la cerere

In cadrul unui interviu acordat publicatiei britanice Autocar , seful BMW M, Friedrich Nitschke, a declarat ca BMW ramane dedicat platformei cu propulsie spate. “Filosofia noastra in ce priveste senzatia la volan si precizia este ca propulsia spate e cea mai buna solutie”, a spus el. “xDrive inseamna automat o penalizare de 80-90kg la capitolul greutate, iar diferentialul M este cel mai bine configurat pe propulsie spate din intreaga industrie”

In ultimii ani, si chiar inainte ca noul BMW M5 F10 sa debuteze pe piata, au existat zvonuri cu privire la o masina M pura cu tractiune integrala (fara sa luam in calcul gama M Performance Automobiles), dar inginerii BMW, inclusiv sefii M si responsabilii de dezvoltare, au spulberat visele unui segment de clienti care tanjeau dupa o masina M care sa fie la fel de performanta in conditii de iarna ca si vara.

BMW M550d xDrive in imaginee

Mai mult, Dr. Nitschke a confirmat faptul ca transmisia manuala nu va fi eliminata din optiuni. In SUA Divizia M ofera modelele M5, M6 Coupe / Cabrio si M6 Gran Coupe cu transmisie automata si optional cu transmisia manuala cu sase rapoarte. “Din perspectiva de productie, ne-ar fi mult mai bine sa oferim doar transmisia cu ambreiaj dublu”, a spus Nitschke. “Dar atata timp cat exista cerere, vom oferi si transmisia manuala”.

Subiectul motoare aspirate natural vs. motoare cu turbocompresor a fost dezbatut din plin anul trecut, iar seful M a oferit vis-a-vis de acest subiect aceeasi explicatie pe care am auzit-o si anul trecut: “Nu e vorba de o modificare a filosofiei, ci a tehnologiei. Varianta cu turbocompresoare este mai buna din punct de vedere consum si emisii de CO2”

In ce priveste un posibil M3 GT, acesta nu va fi pus prea curand pe lista de planuri BMW M, dar “totul depinde de cerintele pietei”, dupa cum a explicat seful M. Cu toate acestea ne asteptam sa vedem pe sosele o versiune BMW M4 Gran Coupe.

Concurenta ofera in continuare versiuni cu tractiune integrala pentru masinile de performanta (Mercedes E63 AMG, CLS63 AMG, Audi RS6, RS7), asa ca ramane de vazut pentru cat timp va ramane BMW ferm pe pozitii in ce priveste aducerea unui model xDrive in gama BMW M.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

Share this Story

Articole Similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Login with Facebook:

Urmărește-ne și pe Facebook