Cele mai importante 10 detalii referitoare la noul BMW i8

Pe 10 septembrie va debuta primul supercar hibrid produs de BMW, la Salonul auto de la Frankfurt 2013. BMW i8 urmareste sa seteze noi standarde in ce priveste performanta in segmentul hibrid, care este asteptat sa se extinda in urmatorii ani.

Recent am avut ocazia sa testam o varianta prep-productie a viitorului BMW i8 la locatia secreta de teste a BMW in Franta, unde am experimentat si modurile de rulare dar am aflat si detalii despre procesul de dezvoltare a masinii.

Iata principalele 10 detalii importante de stiut despre BMW i8:

bmw-i8-leaked-photos

1. BMW i8 are cel mai jos centru de greutate din gama actuala de modele BMW.

2. Este primul model BMW care va utiliza noua familie de motoare de 1.5 litri, bazate pe arhitectura cu trei cilindri. Practic jumatate de motor cu sase cilindri.

3. Primul model BMW cu trei trenuri de rulare: FWD, RWD, AWD. Datorita arhitecturii sale unice, BMW i8 poate avea tractiune fata, propulsie spate sau tractiune integrala. In modul electric sunt activate rotile fata, in modul de rulare pe benzina sunt activate rotile spate, iar sistemul de tractiune integrala incepe sa functioneze atunci cand masina foloseste motorul electric in combinatie cu cel conventional, amplasat in partea spate.

4. „Gorilla Glass”. Aceeasi sticla folosita pe dispozitivele smartphone si tabletele moderne. Sticla speciala este utilizata pentru luneta spate, pentru a absoarbe zgomotele.

5. Mai usor decat generatia actuala BMW M3. Datorita componentelor din CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon), BMW i8 cantareste doar 1.490 kg, fiind cu 200 kg mai usor decat M3. Prin urmare, hibridul BMW i8 este mai rapid decat puternicul M3.

6. Motorul electric ce antreneaza rotile fata e asociat cu o transmisie automata GKN cu doua rapoarte. Motorul ruleaza tot timpul in treapta intai de viteza in modul eDrive dar trece direct in a doua treapta in modurile combinate.

7. Primul model de serie BMW cu usi de tip fluture. Cateodata acestea sunt numite „lambo-doors”, si fac accesul in masina putin mai greu, dar la cat de bine arata, merita efortul.

8. In ciuda dimensiunilor si a puterii, BMW i8 sta pe pneuri mai inguste decat cele obisnuite – jante de 20 toli aerodinamice, cu latimea de 7 toli pe puntea fata si 7.5 pe puntea spate. Pneurile au dimensiuni de 195/50 si respectiv 215/45, in varianta standard, dar masina pe care am condus-o era echipata cu pneuri 215/45 si 245/40. Chiar si cu pneuri mai inguste, amprenta de contact ofera stabilitate maxima pe viraje.

9. Sistemul de directie electro-mecanica provine de la X3 SAV. Modelele BMW au fost criticate recent pentru lipsa de feedback al directiei dar BMW i8 se comporta mult mai bine si ofera raspunsul asteptat de la o masina BMW.

10. Atunci cand este incarcat complet, BMW i8 are o autonomie de pana la 35 km in modul exclusiv electric si poate atinge o viteza maxima de 75 km/h.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account