Lotus Evora 400 – Mai ușor, mai rapid, mai puternic

Lotus Evora 400

Noul Lotus Evora 400 rămâne fidel filozofiei Lotus și, conform producătorului, va oferi aceeași plăcere pură de a conduce o mașină ușoară, simplă, construită pentru șofer. Totuși, noul Lotus Evora este acum mai bine echipat și mai bine construit. În momentul de față, producătorii auto care se pot lăuda cu sportive ușoare, agile și extrem de performante, nu sunt foarte mulți. Sigur, avem pe listă noua Mazda MX-5, minunata Toyota GT86, însă aici vorbim de cu totul alt nivel al performanțelor și al banilor. Un alt exemplu ar fi Porsche Cayman, o mașina care din punctul multor jurnaliști auto este mai plăcută, mai agilă și mai impresionantă decât un Porsche 911.

Lotus Evora 400

Cu ce vine în plus noul Lotus Evora 400?

În primul rând cu un design aparte. E greu să nu te îndrăgostești de liniile agresive și de proprțiile parcă perfecte ale noului Lotus Evora 400. Elementele subtile de design se integrează perfect într-un pachet aerodinamic de excepție, completat de o serie de performanțe dinamice demne de liga supercar-urilor mult mai scumpe și mai pretențioase. Mai mult, e greu să nu apreciezi o mașină care pune accent de filozofia „less is more” și care se ghidează după această filozofie dintotdeauna. Desigur, și celelalte modele din gama Lotus, Elise și Exige, sunt adevărate mașinării de circuit, însă Evora este vârful de gamă, iar noul Lotus Evora 400 duce tradiția mai departe. Apărut pe fondul unei creșteri a vânzărilor de peste 50% în a doua parte a anului trecut, Lotus Evora 400 are dificila sarcină de a menține trendul ascent al datelor de vânzări.

Lotus Evora 400

Lotus Evora 400: mai ușor, mai puternic, mai rapid

Puterea noului Lotus Evora 400 a fost crescută până la 400 de cai-putere, iar momentul motor maxim a crescut și el la 410 Nm. Cei 55 de cai-putere pe care noul Lotus Evora 400 îi are în plus față de vechiul Evora S se datorează, în primul rând, creșterii volumetrice a turbinei, de la 1,32 l/rpm la 1,74 l/rpm, dar și unui noi sistem de managemnt al motorului. Cu un moment maxim de 410 Nm disponibil între 3.500 și 6.500 rpm, V6-le de 3,5 litri îi imprimă noului Lotus Evora 400 o viteză maximă de 300 km/h, în timp ce sprintul 0-100 km/h durează 4,2 secunde. În ciuda creșterii puterii efective, noul Lotus Evora 400 cântărește doar 1.415 kilograme, fiind cu aproximativ 22 kg mai ușor decât generația precedentă.

Lotus Evora 400

Comportament dinamic de top pentru noul Lotus Evora 400

Cu o forță de apăsare de 32 kg la 242 km/h, noul Lotus Evora 400 promite să se transforme într-o mică bestie pe circuit. Cu trei moduri diferite ale sistemului electronic de tracțiune – Drive, Sport și Race – noul Lotus Evora 400 se agață de asfalt datorită îmbunătățirilor aduse amortizoarelor, iar un diferențial cu alunecare limitată are grijă să ofere cel mai bun nivel al tracțiunii. Sistemul frânare, cu discuri ventilate cu diametrul de 370 mm pe față și 350 mm pe spate, asigură decelerații sigure și prompte. Jantele de 19 inch pe față și 20 inch pe spate, încălțate de anvelope Michelin Pilot Super Sport, sunt cu 3,3 kg mai ușoare decât în cazul generației precedente și completează nivelul de aderență și stabilitate.

Lotus Evora 400

Noul Lotus Evora 400 va intra în producția de serie în vara acestui an, urmând ca primele modele să fie livrate în august. Pentru America, noul Lotus Evora 400 va fi vândut ca „model 2016”, iar comenzile vor putea fi onorate începând cu toamna acestui an.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account