BMW Z4 Roadster – În așteptarea vacanței

BMW Z4 Roadster pare să fie ignorat de marea majoritate a clienților BMW, iar mie mi se pare că acest lucru este puțin nedrept, motiv pentru care am să las aici toate informațiile de care vei avea nevoie în cazul în care vei hotărî vreodată că e cazul să-ți cumperi un BMW Z4 Roadster.

BMW Z4 Roadster: Cât costă?

La acestă întrebare răspunsul nu e nici foarte simplu, nici „unic”. Practic, un BMW X4 Roadster costă atât cât ești dispus să plăteși pentru el. Totuși, BMW Z4 Roadster, ca orice altă mașină, are un preț de listă și, în cazul acesta, el este de pornește de la fix 37.076 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea sDrive18i. Și, desigur, există și un preț de top de la care pornește BMW Z4 Roadster și anume 59.272 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea sDrive35is. Prin urmare, între aceste două sume te poți orienta și vei găsi o motorizare care să-ți placă, la prețul potrivit. Și nu, BMW Z4 Roadster nu are niciun diesel, motiv pentru care mașina ne place și mai mult.

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster: Ce versiune să alegi?

Din punctul meu de vedere, când vine vorba să alegi o versiune sau alta a modelului BMW Z4 Roadster, lurcurile sunt destul de clare. De ce? În primul rând pentru că eu aș elimina din start prime două versiuni de motorizare, adică sDrive18i și sDrive20i. După, aș elimina ultima versiune de motorizare, adică sDrive35is. Dar să le luăm pe rând.

BMW Z4 Roadster sDrive18i are fix 156 de cai-putere la 5.500 de rotații pe minut și 270 Nm la 1.250 de rotații pe minut. Și, ținând cont de faptul că BMW Z4 Roadster sDrive18i cântărește 1.470 de kilograme, e lesne de înțeles de ce n-ai vrea un Z4 cu 156 CP. Totuși, de dragul poveștii, e bine să menționez și faptul că BMW Z4 Roadster, în această versiune de motorizare, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde, are o viteză maximă de 221 km/h, iar consumul mixt este de 6,8 l/100 km. Prețul de listă pentru acestă versiune de bază pornște de la 37.076 euro.

BMW Z4 Roadster
BMW Z4 Roadster

Următoarea versiune pe care am șeters-o de pe listă este cu aproximativ 2.500 de euro mai scumpă decât versiunea de bază și vine la pachet cu un motor de 2,0 litri, supraalimentat, ce dezvoltă 184 CP la 5.000 de rotații pe minut și 270 Nm la 1.250 de rotații pe minut. Sprintul 0-100 km/h durează 6,9 secunde, viteza maximă este de 235 km/h, în timp ce consumul mediu promis de BMW este de 6,8 l/100 km. Prețul de pornire pentru BMW Z4 Roadster sDrive20i este de 39.494 euro, cu TVA inclus. Știu, sună bine, dar mai ai puțin răbdare să ajungem la ceva bun.

Dacă urmărești lista de prețuri pentru BMW Z4 Roadster următoarea motorizare este sDrive28i și aceasta este, din punctul meu de vedere, alegerea câștigătoare. Motivele sunt multe, dar în primul rând voi începe cu puterea. Mai exact 245 de cai-putere la 5.000 de rotații pe minut și un moment maxim de 350 Nm disponibil de la 1.250 rpm. În versiunea cu transmisie manulă, BMW Z4 Roadster sDrive28i accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h. Nu-i așa că 5,7 secunde sună altfel în comparație cu 6,9 secune?! Partea mai puțin bună este că și diferența de preț față de versiunea precedentă este destul de mare. BMW Z4 Roadster sDrive28i are un preț de listă de 46.438 euro, cu TVA inclus. Dacă îți dorești și transmisia automată, va trebui să mai scoți din buzunar aproximativ 2.473 euro. Oricum, chiar dacă prețul de achiziție e considerabil mai mare decât al versiunilor precedente, ține cont că următoarele versiuni au motorizări de 3,0 litri, așa că vei pierde mai mulți bani la impozit și RCA. Motiv pentru care cred cu tărie că sDrive28i este cea mai bună versiune a modelului BMW Z4 Roadster.

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 Roadster: Cât mai costă opționalele?

În principiu, ele costă destul de mult. De exemplu, dacă vrei să optezi pentru Pachetul M Sport trebuie să decartezi cam 4.230 de euro și primești jante M din aliaj ușor pe 18 inch, scaune sport, ornamente interioare din aluminiu, suspensie M sport, volan M, pachet aerodinamic M și alte câteva elemente de acest gen. Dacă mai vrei și tapițerie din Alcantara va trebui să mai scoți din buzunar alți 1.537 de euro. Ce e ciudat e faptul că un sistem de climatizare automat nu e oferit în standard, ci trebuie plătit și costă 610 euro. Același lucru e valabil și pentru deflectorul de vânt care costă 305 euro. În sfârșit, dacă vrei un sistem de navigație va trebui să mai scoți din buzunar alți 2.621 de euro.

„Cea mai bună versiune pentru BMW Z4 Roadster este sDrive28i. Ai 245 CP și un sprint 0-100 km/h în 5,7 secunde, o viteză maximă de 250 km/h și un consum mediu de 6,8 l/100 km. Iar prețul de listă este de 46.438 euro, cu TVA inclus.”

BMW Z4 Roadster

Ideea de bază este că BMW Z4 Roadster merită mai multă atenție decât primește și că, deși mașina nu este chiar cea mai nouă dintre roadsterele premium, trebuie să fie pe lista oricui își caută o astfel de mașină. Pur și simplu comportamentul dinamic al mașinii este la cote foarte înalte, iar poziția la volan, alături de felul în care volanul și schimbătorul de viteze ți se potrivesc în palme sunt suficiente motive pentru a te convinge. Da, există și alte modele pe piață, unele poate chiar mai dinamice și mai rapide, înă niciunul nu-ți va oferi mixul perfect între sportivitate și rafinamentul de care ai nevoie atunci când conduci un roadster.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account