Noul BMW M550i xDrive pare să fie mai rapid decât actualul M5

Noul BMW M550i xDrive

Noul BMW M550i xDrive își va face apariția în primăvara anului viitor și va fi, până la apariția noului BMW M5 cea mai rapidă versiune din gama noii generații BMW Seria 5.

În timp ce noul BMW Seria 5 va fi disponibil începând cu 11 februarie 2017, pentru motorizarea de top va trebui să mai aștepți până în luna martie a anului viitor. Noul BMW M550i xDrive are sub capotă o nouă generație a motorului V8 de 4,4 litri, astfel că puterea maximă de 462 CP, disponibili la 5.500 de rotații pe minunt, în timp ce momentul motor maxim atinge valoarea de 650 Nm și este disponibil începând cu 1.800 de rotații pe minut.

Noul BMW M550i xDrive vine echipat cu sistemul de tracțiune integrală xDrive și cu transmisia automată Steptronic, cu opt trepte. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 4,0 secunde noul BMW M550i xDrive, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Prin comparație, actualul BMW M5 propulsat tot de un V8 de 4,4 litri, dar care dezvoltă 560 CP și 680 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Evident, nu cred că noul BMW M550i xDrive poate egala actualul M5 atunci când vine vorba despre emoție, ținută de drum sau timpi pe circuit, dar faptul că M550i xDrive este mai rapid cu 0,3 secunde în cazul sprintului 0-100 km/h spune multe despre cât de mult au evoluat sistemele de propulsie, mai ales atunci când vin la pachet cu tracțiunea integrală. Noul BMW M550i xDrive nu se laudă doar cu un sprint extrem de rapid, ci și cu un consum mediu de 8,9 l/100 km.

Noul BMW M550i xDrive

Un avantaj foarte mare pentru noul BMW M550i xDrive vine și datorită greutății mai scăzute. Conform celor de la BMW, actuala noul BMW Seria 5 este cu până la 100 de kilograme mai ușor decât generația precedentă. Folosind un mix inteligent între mai multe materiale, precum aluminiul, oțel și magneziu, bavarezii au reușid să reducă greutatea, chiar dacă noul BMW Seria 5 a crescut în dimensiuni față de predecesorul său. În același timp, distribuția maselor pe punți este în proporții egale, în timp ce masa pieselor nesuspendate a scăzut, oferind un centru de greutate mai apropiat de pământ. Capota, portbagajul, portierele și plafonul sunt fabricate din aluminiu. De exemplu, cântărind doar șase kilograme, portierele sunt cele mai ușoare din segment. Hayonul portbagajului cântărește 4,2 kilograme. Frâna electronică de parcare a fost integrată în sistemul de frânare a punții spate aduce o economie de greutate de trei kilograme. În total, cura de slăbire la care au fost supuse frânele, jantele și anvelopele aduc nouă kilograme în minus față de generația precedentă, ia exemplele pot continua.

Noul BMW M550i xDrive

Faptul că noul BMW M550i xDrive reușește să ofere astfel de performanțe dinamice, nu face decât să ne crească așteptările privind viitorul BMW M5. Și, așa cum spuneau și zvonurile de până acum, este clar că viitorul M5 va putea fi echipat și cu tracțiune integrală, fapt ce ar putea duce sprintul 0-100 km/h în jurul a 3,5 secunde pentru o limuzină premium.

Citește și comparativul foto între noul BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E:

Noul Seria 5 vs Clasa E

Urmărește și testul nostru video cu noul BMW 750Li xDrive:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account