Alfa Romeo Tonale este noul rival al lui BMW X1. Debutează cu plug-in hybrid cu 275 CP și faruri în stil Angel Eyes cu 3 ochi
Modelul Alfa Romeo Tonale este primul SUV compact al mărcii italiene și va putea fi comandat din aprilie 2022. De atunci va deveni rival pentru pentru modelele bavareze BMW X1 și X2, mizând tot pe o personalitate care inspiră dinamism. Ba mai mult de atât, Tonale este și primul model Alfa Romeo care interpretează într-o versiune cu 3 ochi stilul de design Angel Eyes tipic automobilelor BMW.
Farurile cu contururi luminoase în stil Angel Eyes au o estetică distinctă și nu se confundă cu blocurile optice ale modelelor BMW. Astfel, Tonale se va remarca într-un mod original într-un segment de piață foarte disputat, cu o varietate de rivali premium precum BMW X1, BMW X2, Mercedes-Benz GLB și GLA, Audi Q3 și Q3 Sportback, Volvo XC40, Jaguar E-Pace.
Alfa Romeo Tonale măsoară 4,53 m lungime, 1,84 m lățime și 1,6 m înălțime. Astfel, are dimensiuni ceva mai mari decât BMW X1 (4.447/1.821/1.598 mm) și BMW X2 (4.360/1.824/1.526 mm). Însă BMW a anunțat că în 2022 va fi lansată o generație complet nouă a modelului BMW X1. Este de așteptat ca acesta să crescă un pic în dimensiuni. Iar după cum confirmă constructorul bavarez, a treia generație X1 va pune un mai mare accent pe propulsii electrificate și va fi oferit pentru prima oară și în versiune pur electrică.
La rândul său, Alfa Romeo Tonale debutează cu o gamă de motorizări electrificată. Vârful de gamă este o propulsie plug-in hybrid care dezvoltă 275 CP. Această propulsie asigură tracțiune integrală, fiind formată dintr-un motor turbo de 1,3 litri cu benzină, care animează roțile de la puntea față, și de un motor electric care pune în mișcare roțile din spate. Acest sistem plug-in hybrid îi permite lui Tonale să demareze de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde. Totodată, sistemul plug-in hybrid integrează o baterie a cărei capacitate este de 15,5 kWh. Alfa Romeo promite că un plin de baterie susține o autonomie electrică de până la 80 km, în regim de circulare în oraș, sau 60 km în regim combinat. Încărcarea bateriei durează 2,5 ore, când alimentarea se face de la sursă cu 7,4 kW.
Modelul plug-in hybrid din familia BMW X1 are un motor turbo pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri și 125 CP, care lucrează în tandem cu un motor electric cu 95 CP. Pen ansamblu, puterea sistemului este de 220 CP, astfel că BMW X1 eDrive25e accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. BMW X1 eDrive25e promite este creditat cu autonomie electrică de 49 – 52 km (WLTP), având o baterie litiu-ion cu o capacitate brută de 10 kWh (8,8 kWh capacitate netă). Sistemul de încărcare permite alimentarea cu 3,4 kW.
Și fratele cu siluetă în stil coupe BMW X2 xDrive25e are același sistem de propulsie plug-in hybrid ca și X1. Doar că sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și are autonomie electrică de 51-53 km (WLTP).
În ceea ce privește viitorul BMW X1, nu ar fi exclus ca acesta să preia cele două noi propulsii plug-in hybrid ale noii generații BMW Seria 2 Active Tourer. Modelul BMW 230e xDrive produce 326 CP, folosind un motor pe benzină cu 150 CP și un motor electric cu 176 CP. Iar BMW 225e xDrive dezvoltă 245 CP, cu un propulsor de 136 CP cu benzină și un motor electric cu 109 CP. Aceste noi modele plug-in hybrid au baterie cu o capacitate netă de 14,9 kWh (16,3 kWh brut) și promit autonomie electrică de până la 80 km (WLTP), în regim combinat. Iar capacitatea de încărcare a bateriei este de până la 7,4 kW.
Modelul Alfa Romeo Tonale poate fi ales și cu o motorizare hibridă de 1,5 litri pe benzină, care este disponibilă în versiuni cu 130 și 160 CP. Propulsorul cu 4 cilindri, are sistem turbo cu geometrie variabilă și injecție directă de 350 bar, iar transmisia automată la care este cuplat are 7 trepte și ambreiaj dublu. Sistemul hibrid de 48 de volți al propulsorului de 1,5 litri include și un motor electric care generează 15 kW și 55 Nm. Rolul acestui motor electric este esențial pentru eficiența lui Tonale, deoarece pune roțile în mișcare și când motorul cu benzină este oprit temporar, cum ar fi la viteze mici, în timpul manevrelor de parcare sau când se circulă în regim de cruising. Alfa Romeo compară eficiența motorului hibrid cu aceea a motoarelor diesel.
Dar, în timp ce Alfa Romeo Tonale nu este oferită cu propulsoare diesel, actualul BMW X1 încă este propus cu o varietate de alternativă cu motorină.
BMW X1 figurează în configuratorul site-ului oficial bmw.ro cu motorizarea sDrive16d cu 116 CP. Acesta este diesel-ul de bază și este oferit doar în configurație cu tracțiune la puntea din față. X1 sDrive16d poate fi ales atât cu transmisie Steptronic cu ambreiaj dublu, cât și cu o cutie manuală cu 6 trepte.
BMW X1 xDrive18d și BMW X1 sDrive18d au motor diesel cu 4 cilindri, care dezvoltă 150 CP. Acest propulsor este cuplat standard cu o transmisie automată Steptronic cu 8 trepte și ambreiaj dublu, care pot fi schimbate și de la clapetele din spatele volanului.
BMW X1 sDrive20d și BMW X1 xDrive20d au versiunea de 190 CP a motorului diesel de 2 litri. Iar BMW X1 xDrive25d este vârful gamei diesel, cu 231 CP. Atât modelele 20d, cât și 25d au transmisia Steptronic cu 8 trepte.
Desigur, rămâne de văzut dacă această abundență de motorizări diesel va fi păstrată și de viitoarea generație BMW X1.
Până la schimbarea de generații, clienții pot alege actualul BMW X1 și cu o varietate de motorizări pe benzină. Modelul de bază este BMW X1 sDrive18i, cu tracțiune față și motor turbo de 1,5 litri, cu 3 cilindri și 136 CP.
Modelele BMW X1 xDrive20i și BMW X1 sDrive20i cu motor turbo de 2 litri cu benzină au 178 CP. Iar BMW X1 xDrive25i are o alternativă cu 231 CP a aceluiași motor. Și, nu în ultimul rând, există și o motorizare mai performantă pentru BMW X2 M35i, care beneficiază de 306 CP dezvoltați de un motor turbo de 2 litri cu benzină.
Până când sosește noul BMW X1, Alfa Romeo Tonale se poate mândri și cu o interfață digitală mai sofisticată decât cea a modelului bavarez. Mai exact, SUV-ul italian are un instrumentar de bord digital cu ecran de 12,3 inch, precum și un ecran tactil de 10,25 inch, amplasat în centrul planșei de bord. Sistemul de infotainment al modelului Afla Romeo primește și actualizări de software over-the-air și integrează conexiunea wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, precum și sistemul Amazon Alexa, care înțelege comenzile vocale dictate de șofer și pasageri.
Pozele spion care au surprins prototipurile viitorului BMW X1 au confirmat că și SUV-ul bavarez se va bucura de o evoluție substanțială la nivelul sistemului infotainment. Acesta va avea o planșă de bord foarte asemănătoare cu aceea a noului BMW Seria 2 Active Tourer. Modelul MPV are un panou de bord digital de mari dimensiuni care încorporează două display-uri. Este vorba despre instrumentarul de bord digital cu diagonală de 10,25 inch, ca și în cazul Alfei Romeo Tonale, lângă care se află un ecran tactil de 10,7 inch.
Alfa Romeo Tonale poate fi echipată cu sisteme de conducere autonomă de Nivel 2 din maximul de 5. Exemple sunt sisteme precum Intelligent Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist și Lane Centering.
Nu în ultimul rând rămâne de văzut dacă și BMW va adopta tehnologia NFT, având în vedere că Alfa Romeo Tonale este primul automobil de serie conectat cu un certificat digital NFT. Această tehnologie non-fungible token (NFT) permite înregistrarea datelor mașinii într-un mod sigur, bineînțeles după ce clienții își dau acordul. Generarea certificatului NFT poate fi folosită drept garanție pentru faptul că mașina a fost întreținută corespunzător. După cum precizează și Alfa Romeo, certificatul NFT oferă credibilitate la momentul vânzării mașinii și are un impact pozitiv asupra valorii reziduale a automobilului.