BMW iX3 versus Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron și Jaguar I-PACE: Compararea autonomiilor

Anul viitor, BMW iX3 va debuta drept primul SUV cu propulsie pur electrică oferit de constructorul bavarez. Acesta va avea de înfruntat concurenți premium precum Mercedes-Benz EQC 4MATIC, Audi e-tron quattro și Jaguar I-PACE.

Specificațiile tehnice preliminare anunțate de constructorul bavarez pentru SUV-ul electric BMW iX3 ne confirmă că acesta va avea doar tracțiune la puntea spate, spre deosebire de cei 3 concurenți enumerați mai sus. Cel puțin acesta va fi cazul la începutul carierei lui iX3. Mai exact, va fi lansat cu un motor electric care va livra 286 CP (210 kW) și 400 Nm către roțile punții posterioare. Bateria litiu-ion a lui BMW iX3 va avea o capacitate de 74 kWh și va asigura o autonomie estimată la “peste 440 km”, conform normelor WLTP. Datele preliminare indică un consumul mai mic de 20 kWh/100 km. Încă nu au fost furnizate oficial informații despre timpii de accelerație sau viteza maximă, motiv pentru care ne vom rezuma pentru moment la compararea cifrelor care țin de autonomia electrică, un factor esențial în alegerea unui automobil cu asemenea propulsie.

Aceste specificații ne arată că tracțiunea integrală și performanțele mai înalte vor fi rezervate cel puțin într-o fază inițială pentru SUV-ul iNEXT, care va sosi în 2021. Astfel, BMW va oferi 2 SUV-uri în categorii de preț și performanțe diferite. Cu alte cuvinte, se va adresa unei plaje mai mari de clienți.

Și Audi are deja 2 SUV-uri electrice în gamă. Dar, spre deosebire de BMW iX3, ambele au sistem de tracțiune integrală. Primul este Audi e-tron 55 quattro. Acestuia i-a fost mărită autonomia cu 25 km, ajungându-se ca urmare la maximul de 436 km conform WLTP. Bateria lui Audi e-tron 55 quattro are o capacitate maximă de 95 kWh, din care capacitatea netă reprezintă 86,5 kWh. Iar surplusul de 25 km pentru autonomie este rezultatul mai multor îmbunătățiri tehnice. Sistemul de răcire a fost optimizat, iar la sarcini normale livrarea de energie către motorul frontal este aproape complet oprită, lăsându-se în funcțiune doar al doilea motor, care animează roțile punții din spate. Desigur, când șoferul accelerează pronunțat, motorul frontal intră la rândul său în acțiune. Totodată, a fost îmbunătățit sistemul de recuperare a forței de frânare.

Sistemul de propulsie al lui Audi e-tron 55 quattro livrează 360 CP (265 kW) și 561 Nm, sau un maximum de 408 CP (300 kW) și 664 Nm în modul boost. Dar, Audi propune și o versiune cu baterie de 71 kWh și putere inferioară, denumită e-tron 55 quattro. Aceasta dispune de 230 kW și 540 Nm. Autonomia sa este de până la 336 km (WLTP).

De asemenea, este oferită și varianta Sportback a lui Audi e-tron, cu caroserie în stil SUV coupe. Acesta are aceleași două opțiuni de propulsii, 50 quattro sau 55 quattro, dar beneficiază de autonomii crescute (347, respectiv 446 km), datorită și caroseriei cu formă mai aerodinamică.

Și Jaguar I-PACE a primit un plus de autonomie, de 20 km. Autonomia maximă asigurată de bateria sa litiu-ion de 90 kWh este de 470 km, conform WLTP. Iar Jaguar spune că această cotă maximă certificată nu va fi modificată după îmbunătățirile tehnice implementate, dar că în traficul real se poate obține un plus de până la 20 km, în funcție de condițiile de rulare, mulțumită modificărilor de software. Seria de îmbunătățiri primite de I-PACE a rezultat din experiența acumulată de Jaguar atât din competiția I-PACE eTROPHY, cât și din datele analizate după 80 de milioane de kilometri parcurși în trafic real. A fost optimizat sistemul de tracțiune integrală permanentă, prin eficientizarea în modul ECO a distribuirii cuplului livrat de cele 2 motoare electrice. A fost crescută și eficiența bateriei și a sistemului de regenerare a forței de frânare. Controlul termic al sistemului de propulsie este mai bun, iar sistemul de calculare a autonomiei este mai precis. Toate aceste metode de gestionare chibzuită contrabalansează spiritul dinamic insuflat de cei 400 CP și 696 Nm ai lui Jaguar I-PACE.

Nu în cele din urmă, în liga SUV-urilor premium electrice joacă și Mercedes-Benz EQC 4MATIC, care are tracțiune integrală și două motoare electrice. Sistemul de propulsie produce un maximum de 408 CP (300 kW) și 765 Nm. Bateria sa litiu-ion cu capacitate de 80 kWh, confrom NEDC, asigură o autonomie cuprinsă între 374 și 416 km, conform WLTP, în funcție și de configurația automobilului.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account