BMW M3 Coupé la final de producție

Campioana en-titre în DTM continuă seria de succese – producţia modelului de serie a ajuns la final după ce au fost construite peste 40.000 de unităţi.

După câştigarea tuturor titlurilor din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) în 2012, BMW M3 a continuat seria victoriilor şi în acest an competiţional. Iar versiunea de curse va fi implicată în bătălia pentru victorie și în acest sezon. Modelul de serie a ajuns deja la linia de sosire odată cu anunţul făcut de BMW M GmbH cu privire la finalul producţiei celei de-a patra generaţii BMW M3 Coupé. Maşina sport foarte performantă, din care a luat naştere versiunea DTM care s-a impus anul trecut, îşi va încheia cariera după ce peste 40.000 de unităţi au părăsit linia de asamblare. BMW M3 Coupé încheie o carieră extraordinară pe piaţa auto mondială. Propulsat şi el de un motor V8 de înaltă turaţie, BMW M3 Cabriolet va continua să fie produs până în luna septembrie 2013.

Încă de la prima generație prezentată în 1986, BMW M3 a devenit referința mașinilor sport pentru acest segment atât pe șosea, cât și pe circuit. Cea mai recentă generaţie BMW M3 a adus noi elemente în această poveste specială de succes. Producţia BMW M3 Coupé – lansat în 2007 – a depăşit 40.000 de unităţi, în timp ce BMW M3 Sedan a fost construit în aproape 10.000 de unităţi. Până în prezent, aproape 16.000 de unităţi BMW M3 Cabriolet au fost produse. În total au fost livrate în România 22 de unități, din care 17 BMW M3 Coupé.

Cea mai importantă particularitate comună a celor trei versiuni de caroserie este sistemul de propulsie şi tehnologia şasiului, derivare direct din motorsport. Motorul de 4,0 litri, primul V8 care a echipat un model M3 de serie , dezvoltat exclusiv pentru BMW M3, are cele două rânduri de cilindri dispuse în unghi de 90 de grade. Propulsorul dezvoltă o putere maximă de 309 kW/420 CP, generează un cuplu maxim de 400 Nm, iar turaţia maximă ajunge la 8.400 rpm. Asemenea turaţiei ridicate a motorului, numeroase detalii de construcţie – precum supape-fluture individuale controlate electronic, control al impulsului de ioni şi furnizare optimizată dinamic a uleiului – au fost preluate direct din motorsport. Alături de reacţia instantanee, furnizarea puterii deosebite a motorului atmosferic – menţinută la un nivel constant la limita superioară a turaţiei – este o caracteristică definitorie. La cinci ediţii consecutive ale International Engine of the Year Award, motorul BMW M3 a câştigat trofeu clasei de capacitate 3,0-4,0 litri.

Transferul de tehnologie de pe circuit în producţia de serie se regăseşte şi la nivelul altor componente ale sistemului de propulsie şi ale şasiului. Şasiul ultrauşor este completat de puntea faţă, conectată la caroserie printr-o placă de aluminiu pentru rigidizare, şi de cea spate cu cinci braţe de legătură, cu bare antiruliu tubulare şi braţe de control al punţii din aluminiu ranforsat. Dezvoltat special pentru M3, şasiul este combinat cu un sistem de direcţie cu pinion şi cremalieră cu funcţie Servotronic specifică M şi diferenţial M variabil pentru puntea spate. BMW M3 a fost echipat standard cu un sistem de frânare cu componente superperformante şi opţional putea fi comandat cu sistem Electronic Damper Control (control electronic al amortizoarelor) cu trei moduri de funcționare.

O altă opţiune inovatoarea care a fost introdusă la a patra generaţie BMW M3 a fost M DCT Drivelogic. Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru modelele de serie care putea fi reglată pentru a se potrivi caracteristicilor de performanţă ale motorului de înaltă turaţie, oferea posibilitatea unei acceleraţii deosebit de dinamice, fără întrerupere a fluxului de putere.

A patra generaţie BMW M3 a fost deschizătoare de drumuri în categoria sa atunci când a fost vorba de construcţii ultrauşoare inteligente. Alături de capota din aluminiu şi aripile faţă din plastic, un rol important în reducerea masei caroseriei coupé l-a avut acoperişul din carbon. Utilizarea acestui material de avangardă pe scară largă la BMW M3 a reprezentat un alt pas important pentru BMW Group spre producţia la scară industrială a componentelor de carbon ale caroseriei.

De-a lungul celor peste şase ani de producţie BMW M3, SUA, Marea Britanie şi Germania au fost cele mai importante pieţe pentru vânzarea modelului. În 2010, versiunea Coupé a devenit şi o operă de artă când artistul american Jeff Koons a transformat modelul pentru anduranţă BMW M3 GT2 în cel de-al 17-lea membru al seriei BMW Art Car. Creaţia lui Koons a fost dezvăluită în iunie 2010 la Centrul Pompidou din Paris, după care maşina a luat startul, la două săptămâni distanţă, în cursa de 24 de ore de la Le Mans. BMW M3 GT2 a adăugat o nouă serie de victorii la palmaresul excepţional al modelului BMW M3, inclusiv cinci titluri în American Le Mans Series şi victoria în cursa de 24 de ore de la Nürburgring.

A patra generaţie BMW M3 a fost produsă la uzina BMW din Regensburg, alături de BMW Seria 3 Sedan, Coupé şi Cabriolet. Motorul V8 a fost furnizat de uzina de motoare BMW din München.

Printre punctele de atracţie ale perioadei de producţie BMW M3 au fost seriile limitate care puneau accent suplimentar pe performanțele dinamice. BMW M3 GTS a fost dezvoltat ca model omologat pentru stradă, dar destinat curselor între cluburi sportive. Capacitatea motorului V8 a fost extinsă la 4,4 litri, ceea ce a permis o capacitate maximă de 331 kW/450 CP. Componentele tradiţionale ale şasiului şi măsurile aerodinamice, precum şi cockpitul cu numai două locuri pentru utilizare în curse, au pregătit această ediţie specială a modelului pentru mediul competiţional şi au asigurat o experienţă M foarte intensă pe şosea. 135 de unităţi ale BMW M3 GTS au fost livrate clienţilor.

BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) s-a alăturat în 2011, cu o serie limitată la numai 67 de unităţi. Bazat pe BMW M3 Sedan şi construit la uzina BMW M GmbH, BMW M3 CRT a avut componente uşoare exclusive, o versiune de 331 kW/450 CP a motorului V8 şi tehnologie modificată a șasiului care s-a remarcat și la versiunea BMW M3 GTS. Un proces inovator de producţie a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) a fost utilizat la construcţia BMW M3 CRT. Capota este realizată din două profile CFRP între care se află o structură tip fagure cu aramidă. Această construcţie a oferit capotei rezistenţa echivalentă a unei structuri din oţel, dar cu o masă de patru ori mai mică. Scaunele tip scoică ale BMW M3 CRT au fost produse din două straturi CFRP care acoperă o structură tip fagure din hârtie reciclată, la care s-a adăugat, în zonele vizibile, un strat de carbon realizat prin tehnologia convenţională de producţie. Realizate din CFRP, eleronul spate şi priza de aer integrată în bara faţă – completează lista de elemente exclusiviste ale BMW M3 CRT.

La finalul anului trecut BMW M GmbH a sărbătorit un succes triplu la revenirea BMW în DTM – titlurile piloţilor, constructorilor şi echipelor au fost câştigate cu BMW M3 – cu o serie limitată a unui model special: 54 de unităţi BMW M3 DTM Champion Edition au părăsit uzina, câte unul pentru fiecare victorie obţinută de BMW în DTM între 1987 şi 2012.

[Sursa: BMW]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account