Car and Driver se intreaba: BMW M3 2008 – Masina sport perfecta?
BMW M3 E9x – Masina sport perfecta? Se pare ca aceasta e parerea unanima in randul redactorilor publicatiei Car and Driver, iar noi suntem total de acord cu ei.
Inainte de a va lansa in analiza lor despre utilizarea BMW M3 pe termen lung, dati-ne voie sa incepem cu concluzia lor:
“Pe baza experientei noastre, modelul M3 actual este cea mai buna masina din lume raportata la valoarea sa, desi o serie de colegi ar fi preferat sa renunte la cate ceva din aspectul coupe-ului pentru plusul de functionalitate practica al limuzinei”.
O masina trebuie sa fie destul de spectaculoasa ca sa cucereasca sufletele artagosilor de-aici din Piata Eisenhower nr. 1585, mai ales cand de-a lungul a 40.000 mile parcurse intervine obisnuinta. Dar modelul nostru M3 in nuanta Sparkling Graphite Metallic chiar ne-a dat gata. Pentru mai putin de 70.000 USD, M3 sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde si demareaza pe sfertul de mila in 12,7 secunde, la 181 km/h. Rezultatul la acceleratia laterala este exceptional, de 0,96 g. Masina franeaza in 44,8 metri de la 113 km/h, si atinge o viteza maxima limitata-de-guvern de 260 km/h. Pe pista de curse sau pe drumuri secundare masina este perfect echilibrata si foarte antrenanta.
Pe langa performanta, M3-ul este confortabil pe autostrada si e destul de incapator pentru patru adulti. Are o serie intreaga de accesorii de lux si totusi e foarte practic – pana si portbagajul este spatios. Are un look musculos si inclinat, si un interior frumos. Ca bonus – service-ul care nu costa nimic, multumita programului de mentenanta completa al celor de la BMW, care se intinde pe o perioada de patru ani sau 50.000 mile (Factura pentru benzina nu va produce prea multa bucurie insa, data fiind setea acestui model BMW – 13,8 l/100km).
In momentul comandarii masinii am optat pentru transmisia cu dublu ambreiaj M (M DCT), optionala, la pretul de 2.700 USD, si care inlocuieste transmisia manuala standard cu sase rapoarte cu una cu sapte trepte si dublu ambreiaj. Am fost nerabdatori sa testam acest sistem deoarece transmisiile cu dublu ambreiaj promit beneficiile unei transmisii automate care schimba lin rapoartele, si cand soferul nu e nevoit sa se mai deranjeze sa schimbe treptele, cat si o comutare super rapida a clapetelor in modul manual. La modelul anterior M3 (E46), BMW oferea o transmisie automata/manuala cu un singur ambreiaj, si care era binecunoscuta pentru duritatea ei in modul manual si pentru troncanitul ei in modul automat.