BMW Seria 5 2011 – primele impresii
Saptamana trecuta am avut ocazia sa testez personal noul BMW Seria 5, care a debutat luna trecuta in cadrul lansarii internationale de presa de la Lisabona, in Portugalia.
Modelul testat a fost un 535i folosit de BMW pentru pregatirea personalului tehnic si de vanzari, iar exteriorul masinii nu era tocmai in cea mai buna forma, asa ca a trebuit sa sarim peste fotografiile de exterior mult ravnite.
Pentru a compensa acest fapt, am pus mai mult accentul pe interiorul luxos si pe noua abordare de design. Designul interior al Seria 5 preia multe elemente de la Seria 7, si acest fapt contribuie la micsorarea diferentei dintre BMW si Audi sau Mercedes, cand vine vorba de aspectul estetic si calitatea materialelor din habitaclu.
Interiorul noului cinciar este mai mare, mai spatios si mai atragator decat al generatiei anterioare E60. Are calitatile de design ale noului septar, dar BMW Seria 5 2011 readuce elementele sportive intalnite pe modelele E39 ale anilor tarzii 90, incepand cu bordul orientat catre sofer.
In vreme ce E60 a primit cateva critici legate de interiorul sau neinteresant si „plasticos”, noul Seria 5 arata mai bine, oferind o varietate de materiale de mai buna calitate. Optiunile de nuante si materiale disponibile potenteaza impresia de lux personal si imbinarea interioara de linii si suprafete. A fost acordata o atentie speciala acestor detalii fine, unul din ele fiind linia discreta ce merge de-a lungul panoului din lemn de pe partea laterala a pasagerului din fata.
Materialele de interior din lemn in nuanta Dark Burl Ash sunt standard si le intalnim pe bord, pe usi si pe consola centrala. Optionale sunt nuantele Ash Anthracite (nuanta de gri) si inca o nuanta deosebita de lemn, numita Fineline Matte.
Intregul panou de indicatoare are un fundal de culoare neagra, in care ies in evidenta patru indicatoare de bord circulare clasice. Reglajele pentru clima sunt amplasate intr-un al doilea cadran in consola centrala.
Consola centrala vine in doua variante: pe masinile cu transmisie manuala, consola e impartita in doua sectiuni, suprafata neagra ce inconjoara maneta schimbatorului si butoanele de pe panoul Driving Dynamics Control fiind orientate catre sofer. Un detaliu placut e reprezentat de suportul pentru chei, amplasat intre schimbator si reglajele pentru aerul conditionat.
Noul 535i este dotat cu ultima generatie a sistemului de navigatie iDrive. Sistemul actual de navigatie include un ecran cu diagonala de 10,2 inci si rezolutie 1280×480.
Scaunele din fata par foarte sportive, si cu toate acestea sunt confortabile si ofera un bun suport la nivel lombar. Chiar si pentru cineva cu inaltimea de 1.90m, spatiul la nivelul genunchilor pe locurile din fata este suficient. Dar ce este mai interesant e ca in spate BMW declara ca a marit spatiul la nivelul genunchilor cu 1,25 cm.
Noua Seria 5 are un sistem de entertainment pentru pasagerii din spate exact ca cel al Seria 7, doar ca acesta pare a se regla prin intermediul unui buton in loc de rotita, asa cum este pe septar. De asemnea, aerul conditionat in spate poate fi reglat separat de catre pasagerii de pe bancheta spate.
BMW exceleaza si in ce priveste portbagajul, care are semnificativ mai mult spatiu decat orice alta limuzina BMW pe care am vazut-o pana acum, si fara sa stim cifrele oficiale, putem spune cu siguranta ca ofera mai mult spatiu decat modelele Seria 7 mai mari.
Fara a avea la indemana fotografii cu exteriorul, ar putea fi putin dificil sa explicam in cuvinte limbajul de design exterior, dar ce putem spune este ca e mai mult decat ne asteptam. Fotografiile nu avantajeaza masina, iar cand o vezi pe viu, liniile multiple de design si detaliile subtile ies imediat in evidenta.
Liniile de design se preling cu gratie din fata pana la partea spate, iar designul e caracterizat de o combinatie de suprafete concave si convexe, perfect imbinate.
Partea frontala este mai putin impozanta decat la modelele Seria 7 sau 5GT, dar fara ca acest lucru sa reprezinte neaparat un dezavantaj. Grila rinichi de dimensiuni mai mici decat la Seria 5 GT se potriveste cu aspectul de ansamblu si cu imaginea de limuzina sportiva de lux a Seria 5.
Blocurile optice fata au multe elemente de design in comun cu 5 GT si Seria 3 sedan facelift. Acestea sunt usor modificate fata de cele ale Seria 3 si mult mai mici decat cele de pe Seria 5 GT, conferind noului F10 un stil propriu. ‘Spranceana’ ramane o caracteristica importanta in designul farurilor.
Trecand la partea spate a masinii, am remarcat imediat distinctia clara dintre noua Seria 5 si modelele Seria 3. Puse una langa alta, spatele fiecarei masini e foarte diferit si chiar si un fan BMW mai putin entuziast le-ar putea distinge de la distanta.
In saptamanile urmatoare vom avea sansa sa petrecem mai mult timp cu BMW Seria 5 2011 si va vom prezenta si o galerie foto cuprinzatoare, precum si cateva interviuri in exclusivitate legate de noua Seria 5.