MotorTrend: Privilegii de executivi – Comparatie intre limuzine sportive de lux

Finalul de an ne aduce intotdeauna analize, comparatii sau topuri interesante. Publicatia auto MotorTrend a compilat o lista cu cele mai cunoscute limuzine sport de lux si care au pretul in jurul valorii de 50.000 USD.
Cum era de asteptat, generatia actuala BMW Seria 5 E60 a ajuns pe lista, impreuna cu unii din concurentii sai clasici: Audi A6, Cadillac CTS, Lexus GS, Mercedes-Benz Clasa E sau Infiniti M35.
Modelul BMW ales este un 535i propulsat de motorul twin-turbo cu sase cilindri, care produce 300 CP si 407 Nm cuplu. In ciuda schimbarii de stil a caroseriei, Seria 5 E60 a castigat si de data asta, surclasand Audi A6 3.0T Quattro si Mercedes-Benz E350.
Iata un extras din analiza celor de la MotorTrend:
Analizand ofertele actuale – Acura RL, Audi A6 3.0T, BMW 535i, Cadillac CTS 3.6 DI, Infiniti M35, Jaguar XF 4.2, Lexus GS 350, si Mercedes-Benz E350 – pretul mediu de baza se situeaza in jurul valorii de 49.000 USD, cu un maxim de 52.000 USD (XF) si un minim de 44.650 (CTS). Pana in luna septembrie 2009, vanzarile acestor marci au scazut cu 29% comparativ cu 2008, dar acest lucru tot inseamna ca in aceste noua luni 110.000 americani au semnat cecuri de 50.000 USD. Recesiune? Asta inseamna doar ca cei care cumparau Clasa S si altii ca ei coboara spre teritoriul Clasei E.
Pentru a stabili care din cele opt limuzine sportive isi justifica cel mai bine pretul premium de pe eticheta, ne-am indreptat catre soselele fantastice din Malibu, unde echipa noastra de editori a analizat, evaluat si dezbatut meritele (dar si deficientele) fiecarui model.
Primul loc: BMW 535i
A cincea generatie BMW Seria 5, al carei design a fost realizat de Chris Bangle, a indepartat rapid din creierele noastre notiunea de “i-a trecut veacul”. “Da, stiu, e veche, dar pur si simplu iubesc aceasta masina”, scrie Ed Loh. “Atat de fun la condus, chiar daca nu pot da puncte masinii pentru ca-mi da voie sa schimb vitezele singur. Spre deosebire de multe alte modele de-aici, aceasta chiar e rapida. Nota sonora a motorului, reglaje excelente pentru sofer (volan si schimbator M Sport) si directie aproape-telepatica”.
Comentariile celorlalti redactori ai nostri sunt cam la fel cu ale lui Ed – si pe buna dreptate. Motorul twin-turbo cu sase cilindri in linie al 535i-ului zburda cu 300 CP si 407 Nm; pare ca e tot timpul gata sa intre in actiune, cu un cuplu indestulator si gata sa atinga orice nivel de rpm – chiar si cu transmisia auto optionala cu sase rapoarte (cutia manuala cu sase rapoarte e standard).
Intr-adevar nu se simte ca motorul e turbo – are zero lag, si sunetul caracteristic turbo e bine camuflat. Tot ce se observa e puterea plina, fara sincope. Masina accelereaza foarte rapid: a realizat cel mai rapid timp de accelerare 0-100 km/h si a iesit la egalitate cu Lexus la proba de acceleratie pe 400m. Modelul BMWl 535i a iesit la egalitate cu Lexus si in ce priveste economia de combustibil (acesta si GS 350 fiind cele mai usoare masini din teste).
Pentru a citi comparatia detaliata (care merita, dupa parerea noastra), intrati pe site-ul MotorTrend.
