BMW XM versus Lamborghini Urus și restul SUV-urilor ultrasportive
BMW a confirmat că la finalul lui 2022 va demara producția versiunii de a serie a conceptului XM. Acest model dezvoltat de divizia BMW M GmbH va înfrunta cele mai performante și exclusiviste super-SUV-uri, precum Lamborghini Urus, Aston Martin DBX sau Porsche Cayenne. Iar rețeta modelului bavarez mizează pe design foarte extrovertit și o propulsie plug-in hybrid care îi va câștiga măcar temporar statutul de cel mai puternic BMW de serie construit vreodată.
Sub formă de concept, BMW XM beneficiază de o propulsie formată dintr-un motor V8 și motor electric, care împreună dezvoltă 750 de cai putere și un cuplu uriaș de 1.000 Nm. Sistemul plug-in hybrid integrează și un pachet de baterii despre care BMW s-a rezumat să spună că poate permite o autonomie pur electrică de până la 80 de kilometri. Pentru moment acestea sunt toate informațiile tehnice pe care BMW le oferă despre conceptul XM, care prefigurează modelul de serie din 2022.
Configurația propulsiei lui BMW XM este asemănătoare cu a modelului Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe. Acesta are propulsie plug-in hybrid capabilă să livreze 680 CP și 900 Nm dintr-un tandem cu V8 de 4 litri și motor electric (136 CP, 400 Nm). Cu acest nivel de resurse Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe gonește de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde (cu pachet Sport Chrono) și poate atinge viteza maximă de 295 km/h. Iar bateria sa litiu-ion de 14,1 kWh asigură autonomie electrică de până la 40 km.
Însă cei 750 CP ai lui BMW XM, precum și designul său radical, indică faptul că acesta țintește direct către Lamborghini Urus, cel mai rapid SUV animat de o propulsie cu ardere internă. În cazul lui Urus nu s-a apelat și la ajutorul hibridizării. Dar modelul mărcii italiene sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și atinge 305 km/h, având un V8 twin-turbo de 4 litri, care livrează 650 CP la și 850 Nm. BMW XM pare mai mare, mai masiv decât Lamborghini Urus, iar pachetul său de baterii și sistemul plug-in hybrid îl vor face probabil să cântărescă sensibil mai mult decât rivalul italian. Deci rămâne de văzut cât de mult va compensa plusul de 100 CP și 150 Nm. Pe de altă parte, Lamborghini Urus se pregătește să îl întâmpine pe BMW XM având măcar un look actualizat, după cum indică primele poze spion care au surprins prototipurile cu facelift. Încă nu s-au vehiculat și informații despre o eventuală amplificare a performanțelor sale.
Desigur, Lamborghini Urus și Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe vor fi doar doi dintre concurenții lui BMW XM. Acesta are argumente pentru a atrage și clienți care altfel ar fi fost interesați de Aston Martin DBX sau Bentley Bentayga. Modelul DBX este primul SUV Aston Martin și este deci o alege cu o aură deosebită, însă are putere și performanțe considerabil mai timide decât ceea ce urmează să propună BMW XM. Mai exact, Aston Martin DBX are un V8 twin-turbo de 4 litri, cu 550 CP și 700 Nm, care îi permite să demareze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și să atingă viteza maximă de 291 km/h.
În cazul lui Bentley Bentayga cea mai performantă variantă este Speed, adică modelul cu motor W12 twin-turbo de 6 litri, care dezvoltă 635 CP și 900 Nm. Versiunea Speed poate să impresioneze cu viteza maximă de 306 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Nu în cele din urmă, va fi foarte interesantă și plasarea în acest segment a primului SUV Ferrari, adică mult așteptatul Purosangue. Acest model va debuta în 2022 și se zvonește că va avea mai multe variante de propulsie, printre care și un V8 hibridizat. Cert este că Purosangue va face și mai captivantă aceeași scenă a SUV-urilor ultraperformante pe care își va face debutul și BMW XM.
Desigur, nu putem uita de fanii Tesla, care vor spune că atât BMW XM, cât și restul SUV-urilor enumerate mai sus vor rămâne eclipsate de performanțele amețitoare din CV-ul lui Model X Plaid. Această versiune cu 3 motoare electrice produce 1.020 CP și ajunge ca un fulger de la 0 la 100 km/h. Estimarea oficială este de 2,6 secunde!