Comparație FOTO: Noul Mercedes-Benz Clasa S versus BMW Seria 7

Noua generație Mercedes-Benz Clasa S aduce o evoluție grațioasă a design-ului exterior, dar un interior care virează cu aplomb spre digitalizare extinsă. Este această rețetă suficientă pentru a-i oferi o prestanță superioară față de rivalul BMW Seria 7?

Desigur, preferințele subiective și personale ale fiecărui client vor dicta în final alegerea între cele două modele de lux germane. Însă, în cele ce urmează vom puncta principalele diferențe în felul în care Mercedes-Benz Clasa S și BMW Seria 7 interpretează luxul modern din perspectiva design-ului.

Partea frontală

Privit din față, BMW Seria 7 se distinge prin aspectul mai îndrăzneț, mai extrovertit. Deși grila frontală a noului Mercedes-Benz Clasa S este mai mare, grila adoptată de facelift-ul Seriei 7 are un impact vizual mai puternic. Fiindcă grila Clasei S arată familiar, în ton cu a fostelor generații, în timp ce 7-le a riscat stârnirea polemicilor prin creșterea cu 40% a grilei frontale. De altfel, până și sigla BMW de pe capotă a fost mărită. Diametrul ei a crescut de la 82 la 95 mm. De asemenea, spoilerul frontal are decupaje mai avangardiste în cazul Seriei 7, inclusiv dacă luăm în calcul pachetele de design M Sport, respectiv AMG.

La capitolul faruri, din nou Seria 7 aduce contururi ce inspiră dinamism și tehnologie avangardistă. Fiind aplatizate, par mai încruntate. Iar opțional dispun de tehnologie laser care proiectează faza lungă până la 560 de metri. Însă, Mercedes-Benz Clasa S aduce tehnologii și mai sofisticate. Opțional dispune de farurile cu sistem DIGITAL LIGHT. Fiecare far are câte 3 LED-uri ale căror lumină este refractată și direcționată de 1,3 milioane de micro-oglinzi. Lumina este împărțită în 1,3 milioane de pixeli, iar farurile folosesc tehnologie de proiector video pentru a lumina pe asfalt diverse indicații pentru condus. Când este detectată o porțiune de drum în lucru proiectează pe drum un desen care ilustrează un excavator. Pe drumurile înguste, cum sunt cele în lucru, farurile proiectează marcaje luminoase pentru a ajuta șoferul să estimeze mai bine dacă are loc. Simboluri de avertizare sunt proiectate și pentru a semnala semafoare, semne de stop sau acces interzis. Pietonii de pe marginea drumului sunt indicați noaptea cu un spot luminos. Și farurile lui BMW Seria 7 indică pietonii sau animalele mari cu un fascicul de lumină. Aceasta este o funcție coroborată cu sistemul BMW Night Vision care detectează pietoni, animale și obiecte care emit căldură.

Lateralul

BMW Seria 7 se remarcă prin elemente mai extrovertite și când este privit din profil. Se disting curbura tradițională Hofmeister de la montantul C, precum și inserția sub formă de L răsturnat care traversează baza portierelor și urcă spre fanta de aer din aripile frontale.

Mercedes-Benz Clasa S are detalii minimaliste, elgante și suprafețe plane mai extinse. Și câștigă duelul la capitolul aerodinamică. Coeficientul său de frecare cu aerul este de minimum 0,22 Cd, în timp ce în fișa tehnică a lui BMW Seriei 7 găsim 0,24 Cd. Sunt cifre lăudabile pentru ambele modele. Un detaliu prin care se deosebește Mercedes-Benz Clasa S sunt și clanțele care se retrag în portiere. Acestea fac parte din dotările opționale.

Partea posterioară

Și la partea din spate Mercedes-Benz mizează pe linii cursive, forme elegante, fără exerciții de stil care epatează. Stopurile triunghiulare au forme simple și sunt unite ca și în cazul Seriei 7 cu o baghetă cromată. Însă design-ul elementelor luminoase din interiorul lor inspiră tehnologie sofisticată. De altfel, stopurile Clasei S au funcții de animare a luminii, oferind un mic spectacol vizual.

Totuși, aș spune că BMW Seria 7 pare mai impunător privit din spate. Coapsele par mai evazate și dau o prestanță mai sportivă. Iar design-ul general și stopurile sub formă de L răsturnat îl fac să pară mai distinct, în timp ce aspectul Clasei S urmează poate prea în detaliu același limbaj estetic pe care îl regăsim la CLA sau CLS.

Design-ul interior

Mercedes-Benz Clasa S ridică digitalizarea la un standard care impune etalonul în acest moment. Astfel, BMW Seria 7 devine exponentul luxului cu aspect mai clasic. Practic, în cazul Clasei S design-ul pare creat în jurul ecranelor de mari dimensiuni care sunt elementele principale ale planșei de bord. Ecranul din spatele volanului are 12,3 inch. Iar ecranul tactil dispus pe verticală în centrul bordului are 11,9 inch, sau 12,8 inch (opțional). Pentru pasagerii din spate sunt oferite opțional display-uri de 11,6 inch ancorate în spătarele scaunelor și o tabletă de 7 inch, care permite controlarea mai multor funcții, precum climatizarea.

BMW Live Cockpit Professional include un instrumentar de bord complet digital cu diagonală de 12,3 inch și un ecran central tactil de 10,25 inch. Comenzile pentru climatizare au propriul display. Iar pentru pasagerii din spate sunt oferite o tabletă multifuncțională cu ecran de 7 inch și două ecrane HD de 10 inch completate de un player Blu-ray.

Per ansamblu, Mercedes-Benz Clasa S configurează digitalizarea într-un mod care te face să te simți înconjurat de ecrane. Un rol principal în acest sens îl are ecranul vertical din centrul bordului. Ca și în cazul lui Audi, genul acesta de ecrane foarte mari care acoperă bordul au și un minus. Mai ales când sunt stinse, dar și când sunt aprinse, lasă să se vadă multe urme de amprente, precum și praful care se așează pe ele. De asemenea, în Clasa S există și mai multe suprafețe din plastic negru lucios decât în Seria 7, care colecționează la rândul lor urme de amprente. Mă refer în deosebi la suprafața de plastic negru dispunsă la baza ecranului vertical pe consola dintre scaunele frontale. Spre deosebire de Clasa S, BMW Seria 7 păstrează butoanele pentru comenzile esențiale și uzuale. Iar suprafața lor metalică este plăcută la atins și dă senzația de calitate tradițională. Rămâne de văzut dacă BMW va renunța la aceste comenzi clasice odată cu lansarea viitoarei generații Seria 7, care va fi cel mai probabil lansată în 2022.

Nu în cele din urmă, sunt evidente și elemente și detalii prin care interioarele lui Mercedes-Benz Clasa S și BMW Seria 7 se aseamănă. De exemplu, ambii constructori germani oferă tapițerie nappa cu modele elaborate de cusături, care imită forme geometrice. Iar planșele de bord sunt străbătute de o inserție de lemn orizontală. În cazul lui Mercedes-Benz această inserție are dimensiuni mai mari, iar detaliile lemnului sunt lucrate într-un mod care arată mai sofisticat.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account