Duelul plug-in hybrid: Noul BMW 545e xDrive versus Audi A6 55 TFSI e quattro și Mercedes-Benz E 300 e și E 300 de

Cea mai importantă noutate în materie de propulsii adusă de actualizarea lui BMW Seria 5 este propulsia plug-in hybrid preluată de la BMW X5 xDrive45e și BMW 745e. Noul BMW 545e xDrive se alătură versiunilor 530e și aduce un plus de performanță. Astfel, BMW Seria 5 are un cuvânt mai greu de spus în piața modelelor plug-in hybrid premium, unde întâlnește rivalii Audi A6 55 TFSI e quattro și Mercedes-Benz Clasa E 300 e și E 300 de.

În cele ce urmează vom detalia specificațiile trio-ului german, pentru a vedea care sunt punctele forte pentru fiecare în parte.

Versiunile BMW 530e și performantul BMW 545e xDrive Sedan

BMW 530e dispune de un motor pe benzină de 2 litri, cu 4 cilindri, care produce 135 kW/184 CP între 5.000 și 6.500 rpm și cuplu de 300 Nm între 1.350 și 4.000 rpm. Acesta primește ajutorul unui motor electric de 80 kW/109 CP și 265 Nm, care este integrat în transmisia automată Steptronic cu 8 trepte. Puterea totală a sistemului poate crește cu 30 kW/40 CP, până la 215 kW/292 CP și 420 Nm când se activează funcția XtraBoost. Această funcție livrează plusul de putere timp de 10 secunde, în momentele de accelerare puternică. XtraBoost acționează când este activat modul de rulare SPORT, iar maneta schimbătorului de viteze este comutată în modul M/S (manual).

BMW 530e este propus atât în variantă Sedan, cât și Touring. Ambele pot fi echipate opțional cu tracțiune integrală xDrive. Modelele sedan demarează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și ating 235 km/h, indiferent de tipul de tracțiune. Autonomia electrică a sedanului este de 62 – 67 km pentru versiunea cu tracțiune la puntea spate și 56 – 58 km pentru varianta cu tracțiune integrală, conform măsurătorilor WLTP. Alternativele Touring accelerează până la 100 km/h în 6,1 secunde și ating o viteză de top de 225 km/h. În cazul lor, autonomia electrică este de 58 – 62 km (53 – 56 km pentru tracțiune integrală).

Drept reper pentru consumul de combustibil, BMW creditează modelul 530e Sedan cu un consum 1,7 – 1,8 l/100 km. La modelul xDrive se încadreză între 2 și 2,1 l/100 km. Sună foarte optimist, pentru traficul real, dar nici rivalii Audi și Mercedes-Benz nu fac promisiuni pesimiste la acest capitol.

Viteza maximă în regim electric este de 140 km/h pentru toate versiunile de tracțiune și caroserie. Motorizările 530e și 530e xDrive pentru versiunea Touring vor fi disponibile din toamna lui 2020. Tot atunci debutează și modelul mai performant, 545 e xDrive. Acesta va fi propus pentru caroseria Sedan, cel puțin pentru început.

Sistemul de propulsie plug-in hybrid al lui BMW 545e xDrive Sedan livrează per ansamblu 290 kW/394 CP și 600 Nm. 545e xDrive utilizează un tandem format din propulsorul pe benzină de 3 litri, cu 6 cilindri în linie. Acest motor dezvoltă 210 kW/286 CP între 5.000 și 6.000 rpm și 450 Nm între 1.500 și 3.500 rpm. Lui i se alătură motorul electric de 80 kW/109 CP și 265 Nm. Cu asemenea resurse, BMW 545e xDrive sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, iar viteza lui maximă este de 250 km/h. Viteza maximă în regim de rulare electric este de 140 km/h. De asemenea, performantul plug-in hybrid este creditat cu o autonomie pur electrică de 54 – 57 kilometri, conform WLTP.

Ca și motorizările 530e, plug-in hybrid-ul 545e xDrive se înscrie în normele Euro 6d. Iar eficiența tuturor modelelor plug-in hybrid din familia Seriei 5 este susținută și cu noi soluții, precum serviciul digital BMW eDrive Zones. Acesta foloseşte tehnologia de geo-restricţionare prin GPS și activează automat modul de conducere pur electric al automobilului plug-in hybrid, când acesta intră într-o regiune sau un oraș desemnate drept zone cu cu emisii reduse. Astfel, în limita rezervelor de electricitate ale bateriei, modelele plug-in hybrid BMW comută automat în modul de circulare electric, pentru a reduce emiterea de emisii în deosebi în zone urbane.

În buna sa tradiție, BMW nu a dezvoltat doar eficiența modelelor cu propulsie plug-in hybrid, ci și abilitățile lor dinamice. Astfel, oferă inclusiv pentru toate modelele Seria 5 plug-in hybrid opțiunea sistemului de direcție integrală activ (Integral Active Steering). Acesta poate fi ales și în combinație cu sistemul de tracțiune integrală. Sistemul Integral Active Steering virează toate cele 4 roți ceea ce sporește manevrabilitatea și controlul dinamic. Mai exact, la viteze sub 3 km/h roțile din spate virează în sens opus celor din față. Drept urmare, se face mai ușor manevrarea modelelor plug-in hybrid Sedan sau Touring în spațiile înguste. În acest sens ajută și demultiplicarea variabilă a sistemului de direcție de la puntea frontală. Oricum, Seria 5 se distinge prin manevrabilitate precisă și fără efort inclusiv în echiparea standard, în care dispune de un sistem de direcție electromecanic recalibrat odată cu facelift-ul. Acesta are asistare Servotronic care se adaptează în funcție de viteza de rulare.

Audi A6 55 TFSI e quattro

Modelul Audi A6 55 TFSI e quattro este propus în variantă Sedan, iar propulsia sa plug-in hybrid generează per ansamblu 270 kW/367 CP și 500 Nm (de la 1.250 rpm). Dispune de motorul pe benzină 2.0 TFSI, cu 4 cilindri, care produce 185 kW/252 CP între 5.000 și 6.000 rpm și 370 Nm între 1.600 și 4.500 Nm. Motorul electric integrat în transmisia S tronic cu 7 trepte dezvoltă 105 kW.

Propulsia lui Audi A6 55 TFSI e quattro permite un demaraj 0 -100 km/h în 5,6 seconds și o viteză maximă de 250 km/h. Viteza de top în regim electric este de 135 km/h. Iar bateria litiu-ion de 14,1 kWh susține o autonomie electrică de 53 km, conform normelor de măsurare WLTP. Consumul mixt declarat de Audi este de 1,9–2,1 l/100 km.

Sistemul plug-in hybrid oferă modurile de operare EV (electric), Hybrid sau Hold (conservă nivelul de încărcare al bateriei). În modul Hybrid, sistemul de asistare a eficienței reglează funcționarea propulsiei ținând cont de datele primite de la sistemul de navigație, evenimentele din trafic, stilul de condus al șoferului, precum și informațiile de la camerele și senzorii mașinii.

Mercedes-Benz Clasa E oferă versiuni plug in hybrid pe benzină și diesel

Mercedes-Benz a prezentat în această primăvară facelift-ul Clasei E, însă nu a oferit încă informații detaliate despre motorizările plug-in hybrid. S-a rezumat la a spune că gama plug-in hybrid a Clasei E va avea 7 versiuni, ținând cont de combinațiile cu motoare pe benzină și diesel, cu tracțiune integrală sau fără, precum și de variantele de caroserie sedan sau break.

Putem lua drept reper motorizările plug-in hybrid dinainte de facelift. Astfel, vedem că în România sunt oferite modelele Mercedes-Benz E 300 e și E 300 de, conform listei de prețuri afișată pe site-ul oficial mercedes-benz.ro. Primul folosește un propulsor pe benzină de 2 litri, cu 4 cilindri, care dezvoltă 155 kW/211 CP la 5.500 rpm și 350 Nm. Motorul său electric adaugă în ecuație 90 kW/122 CP. Această propulsie face posibil ca modelul Sedan să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și să atingă 250 km/h. Autonomia sa electrică este de 45 – 51 km. Consumul de benzină declarat de Mercedes-Benz este încadrat între 1,5 și 2 l/100 km.

Alternativa Mercedes-Benz E 300 de utilizează un motor diesel de 2 litri, cu 4 cilindri. Diesel-ul produce 143 kW/194 CP la 3.800 rpm și 400 Nm. Motorul său electric dezvoltă 90 kW/122 CP. E300 de atinge 100 km/h în  5,9 secunde și ajunge la o viteză maximă de 250 km/h. Este creditat cu o autonomie electrică de 45 – 48 km. Mercedes-Benz spune că, în regim mixt, consumul de motorină este încadrat între 1,3 și 1,5 l/100 km.

Atât E 300, cât și E300 de folosesc transmisia automată 9G-TRONIC cu 9 trepte și o baterie litiu-ion de 13,5 kWh.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account