BMW M235i Gran Coupé Safety Car alături de un weekend spectaculos de motorsport Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing

Au fost încă o dată o serie de curse spectaculoase în cadrul celei de-a treia etape a Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing. BMW M235i Gran Coupé a impus încă o dată ritmul pe circuitul din Adâncata, Motorpark România, pentru toate evenimentele din weekend. Weekendul care a marcat jumătatea sezonului a venit cu multe elemente inedite – cursa de anduranţă a fost singura de două ore a sezonului, în timp ce în competiţia de istorice am asistat pentru prima dată şi la o cursă de motociclete. Dacă accesul spectatorilor nu a fost permis, din motive de siguranţă, toate cursele din weekend au fost transmise live, pe mai multe pagini de Facebook, inclusiv BMW România, şi pot fi vizionate în continuare on-line.

BMW M235i Gran Coupé Safety Car

BMW M235i Gran Coupé este posesorul celui mai puternic motor de doi litri care a echipat un model BMW de serie, care oferă 306 CP şi un cuplu maxim de 450 NM disponibil între 1.750 şi 4.500 rpm. BMW M235i dispune, de asemenea, de o serie de soluţii sofisticate pentru a asigura un comportament dinamic de excepţie: sistemul ARB pentru controlul patinajului roţilor, un diferenţial faţă Torsen, sistemul Performance Control şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive pentru a regla distribuţia dinamică a cuplului. Modelul Safety Car s-a prezentat în culoarea Snapper Rocks Blue şi a primit dungile specifice BMW M în formula clasică.

 

Romanian Endurance Series

Cea de-a treia etapă din Romanian Endurance Series 2020 a fost cea mai interesantă din acest sezon pentru că a trecut de la formatul de două curse de o oră la cel de o singură cursă de două ore, iar asta a schimbat multe lucruri în strategiile şi abordarea cursei.

Cursa a fost transmisă live pe mai multe pagini de Facebook, inclusiv cea a evenimentului, BMW România, Eurosport România şi cea a Federaţiei Româna de Automobilism Sportiv şi poate fi urmărită on-linie aici:
https://www.facebook.com/BMW.Romania/videos/613907422607061

Prin prisma rezultatelor anterioare, din primele două etape, favoriţii la start erau piloţii echipajului Willi Motorsport – Sergiu Nicolae / Fabrizio Broggi, care au plecat din pole position. Imediat după start, Sergiu Nicolae a reuşit să se desprindă rapid de urmăritori şi a dus o cursă solitară în care totul a mers perfect. Astfel, după primul stint, Fabrizio Broggi, care a preluat prototipul Ginetta G55, a trebuit doar să menţină distanţa faţă de urmăritori, fără să fie nevoit să forţeze. După ce a aliniat aproape toate turele de circuit parcurse în interval de doar o secundă, Fabrizio a trecut linia de sosire la finalul celor doua ore cu un avantaj uriaş.

(Poze Romanian Endurance Series realizate de Cătălin Neacșa)

Deşi cursa trecută au produs marea surpriză şi au reuşit să câştige, Cătălin Ghigea şi Dani Oţil, la volanul unui Ligier JS51, nu au putut repeta prestaţia excelentă din etapa trecută. Chiar şi aşa, după o luptă foarte strânsă cu prototipurile Radical ale celor de la Blitzwolf 2 şi Incremental Racing, cei doi au reuşit să ocupe treapta a doua a podiumului.

Poate cea mai mare surpriză a celei de-a treia etape a fost prestaţia celor de la Incremental Racing, care au reuşit un solid loc doi în calificări şi au prins ultima treaptă a podiumului la final, chiar dacă lipsa lor de experienţă s-a văzut în anumite momente ale cursei, în special în cazul codului 60 (Safety Car Virtual) şi la pit stop, unul dintre cele mai lungi ale cursei. Fără aceste momente mai puţin inspirate, Emil Nestor şi Horia Platona se puteau lupta la locul al doilea în ultimele minute ale cursei.

O prestaţie foarte bună a venit şi din partea echipajelor Blitzwolf 4 şi Blitzwolf 2, care au terminat cursa pe locul la patrulea, respectiv al şaselea. Între acestea, s-a intercalat Aldrin Opran, la volanul unui BMW M3 (JMS Performance). De asemenea, un parcurs aproape fără greşeală a fost reuşit de cei de la 360.ro, cu Camil Perian şi Florin Tincescu la volanul unui Renault Clio 4 RS CUP, ajunşi la final pe poziţia a şaptea, în faţa unor maşini mai puternice.

Trebuie să lăudăm şi prestaţia echipajului Best Next Pilot 1 by Willi Motorsport (Iulian Bontea / Damian Philip) care a reuşit să se impună la clasa A1, după o prestaţie solidă, fără greşeli care să le pună în pericol victoria.

Rezultatele complete din cele două sesiuni de calificare și cele două curse, dar și situația la puncte pe clase și în clasamentul general pot fi accesate în linkul următor – RES 2020 / Etapa 3.

Romanian Retro Racing

A treia etapă din Campionatul Naţional de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice, organizat sub tutela FRAS şi cu susţinerea Retromobil Club România, a strâns la start aproape 60 de participanţi. Sărbătoarea Retromobil Fest şi artiştii invitaţi ai evenimentului au completat tabloul unei duminici retro la circuitul Motorpark.

Spre deosebire de celelalte etape desfăşurate până acum, când pista a fost împărţită alături de alte discipline, duminică istoricii au avut întreg circuitul la dispoziţie doar pentru ei, iar cultura motorsportului clasic a fost la ea acasă, prin participarea vehiculelor clasice de la clasele Regularitate şi Viteză, dar şi a motocicletelor istorice, în premieră la Motorpark. Participanţii au fost răsfăţaţi de arta lui Alex Mariş şi Adrian Mitu şi de muzica Mădălinei Petre.

(Poze Romanian Retro Racing realizate de Bogdan Paraschiv)

Accesul spectatorilor încă nu este permis la competiţiile sportive, aşa că organizatorii au transmis din nou competiţia prin live stream, iar peste 45.000 de spectatori au urmărit cursa pe Facebook şi pe site-urile partenere, un număr considerabil mai mare decât cel înregistrat în transmisiunea etapei din luna iulie. Comentariile spumoase şi pline de informaţii valoroase despre istoria vehiculelor şi palmaresul sportivilor au fost asigurate de Alexandru Şeremet (PR BMW România) şi Radu Gurămultă (din partea publicaţiei partenere Racing Wheels).

Cursele pot fi urmărite on-line pe paginile de Facebook ale evenimentului sau ale BMW România:

https://www.facebook.com/BMW.Romania/videos/613135052971516/

https://www.facebook.com/BMW.Romania/videos/303100377444706/

Consolidând performanţele din etapa anterioară, Dragoş Dobre şi-a adjudecat victoria la clasa Regularitate pe Circuit, la volanul modelului său Volkswagen Golf din 1984. A fost urmat la egalitate de puncte de Viorel Ognean (Datsun 240Z), departajarea dintre cei doi fiind făcută pe baza ecartului de timp. Podiumul Open la Regularitate a fost completat de Gheorghe Necula (Porsche 944S). Astfel, la jumătatea sezonului competiţional, clasamentul general se schimbă, iar echipajul Dragoş Dobre/ Sînziana Dobre este pe prima poziţie, urmat de duo-ul Viorel Ognean/ Levana Ognean, iar echipajul familiei Georgescu, favoriţii titlului, ajunge pe locul al treilea.

Podiumul “Women in Motorsport” a premiat rezultatele celor mai bune trei echipaje cu componenţă feminină. Prima poziţie le-a revenit lui Dragoş Dobre şi Sînziana Dobre, urmaţi de Viorel Ognean şi fiica sa, Levana, şi de Dumitru Dumitrescu şi Adina Dumitrescu, cei din urmă punctând pentru a doua oară în acest sezon. În ciuda problemelor tehnice din prima manşă de concurs, soţii Dumitrescu au reuşit să ducă acasă două cupe în modelul lor Alfa Romeo Spider (Women in Motorsport şi Cabrio).

Duelul clasei Viteză pe Circuit a fost din nou unul strâns. Cătălin Ghigea şi-a adjudecat categoric prima manşă, în timp ce Camil Perian a forţat cel mai bun timp în al doilea concurs. A treia poziţie i-a revenit lui Cătălin Constantinescu (Alfa Romeo 75), care a beneficiat de lipsa lui Gunther Graef de la această etapă şi a urcat în top 3 în clasamentul general. Gugu Graef mai are la dispoziţie două etape pentru a-şi lua revanşa alături de al său BMW 2002.

Odată cu această etapă, calendarul Campionatului s-a îmbogăţit cu clasa moto istorice. Aflat la prima participare în familia Romanian Retro Racing, Răzvan Popescu (Suzuki GSX 1100 EF (GV71B) şi-a îmbunătăţit considerabil ecartul între ture, reuşind să câştige a doua manşă la doar 10 miimi de Norton-ul lui Irinel Ionescu. Locul secund i-a revenit miticului Mihai Popescu (Honda CB 750, 1980), iar poziţia a treia lui Viorel Ognean (Honda XBR500, 1987), singurul pilot de la Romanian Retro Racing care a bifat în acest sezon toate clasele competiţiei. Victoria în clasamentul general se va disputa pe durata ultimelor două etape, desfăşurate în lunile septembrie şi octombrie şi programate pe pistele Motorpark România şi Transilvania Motor Ring.

Sezonul Romanian Retro Racing din 2020 este susţinut de BMW România, Foerch, MOTUL, Oldtimer Studio, Retromobil Club România şi publicaţiile RacingWheels şi Adevărul Auto.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account