Racing League Romania powered by BMW: Ultima reprezentație în mediul Assetto Corsa – BMW M1 Procar Revival la Bucharest Gaming Week
Colectivul Racing League Romania vine pe scena celei de-a patra ediții a Bucharest Gaming Week cu un scenariu alternativ, legendarul M1 Procar fiind una dintre variantele luate în considerare la momentul alegerii mașinii pentru sezonul al șaselea.
La finele unui an cu profunde transformări pe scena de sim racing din România, reprezentanții celor două ligi de top din RLR se reunesc pentru o ultimă seară de acțiune intensă în Assetto Corsa la comenzile variantei de curse a primului supercar produs de BMW: M1 Procar. Pe de o parte, aceasta este o sărbătoare a nivelului atins în 2020, însă protagoniștii se vor duela în clasamentul ce desemnează Pilotul Anului, iar fanii vor avea ocazia de a câștiga premii din partea partenerilor RLR în cadrul transmisiunii găzduite de Alexandru Șiclovan și Mihai Fira.
Aceștia încheie un sezon în care au comentat pentru pasionații din România programele de uzină ale BMW din DTM și IMSA, precum și operațiunile de succes de customer racing din Intercontinental GT Challenge și Nurburgring 24h. Acum privesc cu emoție puntea peste timp ce se va construi la finele săptămânii. ”Nu voi putea uita vreodată ocazia de a fi pasagerul lui Harald Grohs într-un M1 Procar pe circuitul Hockenheim, dar nici întâlnirea cu Jochen Neerpasch pe linia boxelor de la Norisring, cu o conversație întreruptă periodic de vuietul celor 6 cilindri ai modelelor M1 de pe circuit. Acesta este micul nostru omagiu din RLR către un proiect care a transformat imposibilul într-o realitate. După mai bine de 40 de ani, este atât de viu în memoria fanilor, iar în sim racing aceste mașini vor rămâne nu doar eterne, ci și accesibile, un cuvânt pe care cu greu l-ai putea asocia altfel cu un M1 Procar, nu-i așa?” mărturisește Șiclovan.
Evoluția spectaculoasă a comunității de gaming din România
După trei ediții anuale ale Bucharest Gaming Week și trei maratoane de gaming care au atras audiențe comparabile cu cele mai mari festivaluri autohtone de muzică, domeniul a prins rădăcini ferme în România și crește într-un ritm accelerat. Racing League Romania powered by BMW a aderat la aceste inițiative prin prisma rolului de pionierat la nivel conceptual și de organizare a scenei autohtone de sim racing. Modelul RLR a fost ulterior adoptat și de alte comunități emergente, scopul declarat fiind de a reuni sub umbrela Simrace.ro toate inițiativele de profil, pe toate platformele de simulare ce și-au dovedit popularitatea în România – DIRT Rally (Romanian Rally League), F1 by Codemasters, Gran Turismo, RaceRoom și iRacing.
Assetto Corsa a reprezentat opțiunea cea mai populară în 2020, cu peste 400 de înscriși în cele două campanii ale RLR și în sezonul inaugural al Campionatului Național Digital de Circuit ce au totalizat peste 60 de ore de transmisiuni. RLR este primul campionat de sim racing ce a beneficiat de expunere TV, iar evoluția constantă și aprecierea comunității au reprezentat argumentele nominalizării la categoria Cel mai bun stream în cadrul Gaming Video Awards 2020.
Racing League Romania, încotro?
Precum în Formula 1, ”dacă nu progresezi, ești lăsat în urmă”, astfel încât reprezentația din cadrul Bucharest Gaming Week 2020 va fi ultima în mediul Assetto Corsa. În istoria de mai bine de un deceniu a RLR, aceasta a fost cea de-a doua platformă după Live For Speed, iar dorința de a fi mereu deschizători de drumuri și exploratori ai celor mai avansate tehnologii face ca la final de 2020 să fie anunțată trecerea la cea de-a treia eră a Racing League Romania powered by BMW.
O nouă experiență ca gameplay, grafică și relevanță pentru tranziția de la virtual la pilotajul pe circuite reale este minuțios pregătită de către organizatori. Dacă există încă destul interes pentru o serie legacy în Assetto Corsa, acest lucru s-ar putea concretiza în plan secund. Campionatul s-a încheiat cu Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir pe primele trei poziții, aceștia urmând să participe la un shootout organizat de Smart Driving pe circuitul Motorpark România pentru a desemna câștigătorul unei participări cu modelul BMW 228i la prima etapă ROTAC din 2021.
Totodată, această ultimă seară de curse a anului contează în clasamentul cumulat al evenimentelor sancționate din 2020. BMW M1 Procar este ultima frontieră ce trebuie depășită pentru Pilotul Anului, o bătălie în care se va puncta masiv duminică, 22 noiembrie, începând de la ora 20:00.
Pilotul anului 2020
- Andrei Bechir (Motul eSports) 535p
- Cristian Berindea (Motul eSports) 469p
- Victor Nicolae (Smart Driving Team) 438p
- Victor Taraș (Transilana Racing) 427p
- Alex Cascatău (APR Competition) 336p
- Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 324p
- Bogdan Moldovan (RacingSim) 317p
- Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 264p
- Cristian Moisescu (APR Competition) 255p
- Lukas Hellmann (Transilana Racing) 251p
- Emanuel Gaczella (Walk Racing) 212p
Despre BMW M1 Procar
Fondatorul diviziei BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, a găsit o cale temerară de a răspunde la întrebarea ce există dintotdeauna în motorsport – cine ar fi cel mai rapid pilot dacă toți ar dispune de același material tehnic? Piloți de top din Formula 1, dar și din campionatul mondial de mașini sport sau din seria europeană de turisme și-au dat întâlnire timp de două sezoane pe traseele de Grand Prix din Europa. Astfel, cei mai rapizi cinci piloți din sesiunea de antrenamente de vineri a Formulei 1 primeau invitații pe grila unui campionat care a devenit legendar – BMW M1 Procar Series. Ambele sezoane s-au încheiat cu campioni binecunoscuți: Niki Lauda (1979) și Nelson Piquet (1980).
Mașina de curse a ieșit din normele Grupei 4, Paul Rosche, cel care a semnat toate motoarele diviziei BMW Motorsport şi BMW M vreme de mai bine de 20 de ani, dezvoltând motorul M88/1 (470CP@9000rpm). Viteza maximă era de 311 km/h.
Un model BMW M1 a fost ales pentru a fi al 4-lea BMW Art Car din istorie. Acesta a fost pictat de legendarul artist pop art Andy Warhol la München şi a debutat pe circuit la cursa de 24h de la LeMans din 1979. Modelul a terminat pe locul 6 în clasamentul general, cea mai bună clasare din istorie pentru un BMW Art CAR. A fost şi primul Art Car oficial BMW care a fost pictat direct de un artist, până atunci un vopsitor specializat, Walter Maurer, a fost repsonsabil pentru transpunerea modelului pe maşină. Şi alte modele BMW M1 au fost folosite ca pânză pentru proiecte de artă. Unul dintre acestea a fost pictat de artistul american Frank Stella – un model BMW M1 Procar comandat de pilotul american Peter Gregg. Modelul a fost integrat de Stella în seria de lucrări „Polar Coordinates”, dedicată piltoului suedez Ronnie Peterson, care murise într-un accident tragic în cursa de Formula 1 de la Monza. Un alt model faimos este „Münchner Wirte”, pictat chiar de Walter Maurer şi dedicat berăriilor faimoase din München, participând la cursa de 24h de la LeMans din 1981.
Două sezoane în parteneriat cu BMW România
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și curse variate în perioada dintre campanii (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster
Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion
Alexandru Șiclovan