Uzină-pilot la München: BMW Group utilizează realitate augmentată în crearea prototipurilor
BMW Group foloseşte noua aplicaţie de realitate augmentată (augmented reality – AR) în ingineria conceptelor şi prototipurilor auto, accelerând procesele cu până la 12 luni, de la secţiuni individuale ale automobilului până la etape complexe de producţie. Ochelarii AR permit afişarea de suprafeţe pe caroseria automobilului, de exemplu pentru a fi suprapuse cu modele 3D holografice la scară reală, astfel încât o gamă de variante de concept şi procese de asamblare pentru automobile de serie viitoare poate fi evaluată flexibil şi eficient.
Michael Schneider, director al departamentului de automobile complete la uzina-pilot, declară: „Ochelarii AR şi datele CAD ne permit să aflăm mult mai rapid dacă angajatul din producţie va putea monta componenta corect mai târziu, în producţia de serie. În acest fel, avem nevoie de mult mai puţine setări de testare”.
Christoph Leibetseder, director pentru tehnologiile de digitalizare, creare prototipuri şi măsurare la uzina-pilot, completează: „Un alt avantaj important este că economisim timp şi bani atunci când integrăm noi tehnologii în producţie”.
Concepte auto vizualizate în 3D
Automobilele şi componentele acestora sunt vizualizate pe o platformă conectată la sistemul BMW Group de gestionare a datelor produselor. Fişierele CAD ale componentelor sunt importate prin drag-and-drop din baza de date web în ochelarii AR, pe care specialiştii le pot folosi pentru a reproduce datele în 3D şi dimensiunea originală într-un mediu realist. Aplicaţia AR este controlată manual, permiţând interacţiunea directă cu componentele virtuale.
Cu aplicaţia AR, o mişcare simplă a mâinii este suficientă pentru a modifica nu numai dimensiunea, ci şi poziţia şi unghiul componentelor. În plus, pot fi create secţiuni transversale pentru a oferi o imagine a structurilor interioare ale automobilului. Un alt avantaj este colaborarea uşoară: oamenii din diferite locaţii din întreaga lume pot folosi acum modul multi-user pentru a face echipă şi a revizui împreună designurile şi conceptele şi pentru a identifica orice erori.
Colaborare cu companii start-up şi organizaţii de cercetare
Ca parte a acestui proiect, BMW Group lucrează cu un start-up din München şi o organizaţie de cercetare. Lucrul la dezvoltarea şi trecerea în regim pilot a primei aplicaţii de augmented reality au început în decurs de un an la uzina-pilot de automobile a BMW Group din München. Cercetarea şi dezvoltarea metodologiei se concentrează pe vizualizări bazate pe cloud şi recunoaşterea inteligentă a obiectelor.
Uzina-pilot ca Centru de Competenţă al BMW Group
Uzina-pilot a BMW Group este situată în Centrul de Cercetare şi Inovaţie din München, cu alte trei facilităţi asociate în nordul oraşului, în Hallbergmoos, Oberschleissheim şi Garching. Cu o suprafaţă totală de 100.000 m2, găzduieşte 850 de angajaţi, care lucrează simultan la până la şase proiecte auto. La fel ca uzinele de serie, uzina-pilot poate asambla prototipuri atât electrice, cât şi cu motorizare termică. Ca interfaţă între dezvoltare şi producţie, permite ca atât produsul, cât şi procesele de asamblare în serie să fie rafinate până la maturitate, gata pentru transferul la uzinele obişnuite unde sunt utilizate în producţia de serie. Uzina-pilot cuprinde un atelier de caroserie, precum şi unităţi de asamblare, prototip şi construcţie de concepte şi Centrul de Producţie Aditivă, un centru de excelenţă pentru imprimarea 3D.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2019. Cu 2.564.025 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.205.841 BMW, 325.729 MINI şi 5.455 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei au produs aproape un milion de automobile.
Flexibilă şi foarte eficientă, reţeaua de producţie a BMW Group poate reacţiona rapid la pieţele în schimbare şi fluctuaţiile vânzărilor în regiuni. Competenţa în producţie reprezintă o contribuţie principală la rentabilitatea BMW Group.
Reţeaua de producţie a BMW Group utilizează o gamă de tehnologii Industry 4.0 (IoT) şi digitale inovatoare, inclusiv realitate virtuală, inteligenţă artificială şi aplicaţii de imprimare 3D. Procesele şi structurile standardizate din sistemul de producţie asigură calitate premium constantă şi permit un grad ridicat de personalizare.