Anvelopele din echiparea originală a modelelor BMW poartă simbolul stea (★) și oferă nivelul optim de performanță
Anvelopele sunt singurul punct de contact dintre automobil și șosea. De ele depinde cât de eficient sunt transpuse abilitățile dinamice ale mașinii, ceea ce influențează siguranța rulării, confortul și consumul de combustibil. Din acest motiv BMW recomandă alegerea anvelopelor cu simbol stea (★), care au fost create special pentru automobilele sale, oferind astfel nivelul optim de performanță și plăcere a condusului.
„De ce să cumpăr anvelope din echiparea originală BMW, când pot găsi în piață modele de anvelopă care poartă aceeași denumire și au dimensiuni potrivite?”
Iată o întrebare pe care și-o poate adresa orice posesor de BMW, când trebuie să înlocuiască anvelopele din cauza uzurii inevitabile sau odată cu schimbarea anotimpurilor. Iar răspunsul este oferit de plusul de performanță asigurat de anvelopele din echiparea originală (OE – Original Equipment) a automobilelor BMW. Acestea sunt identificate mulțumită simbolului stea (★), care este purtat în mod exclusiv de anvelopele din echiparea originală BMW. Alți producători de automobile au la rândul lor simboluri unice pentru desemnarea versiunii OE a aceluiași model de anvelopă. Iar versiunea pentru uz general a unui model de anvelopă nu poartă simboluri dedicate pentru o anumită marcă auto.
Chiar dacă anvelopele cu simbol stea sunt versiuni ale unor anvelope cu adresabilitate generală, diferența de performanță este clară. Deoarece compoziția materialelor, dimensiunile și modificările aplicate designului fantelor de pe banda de rulare sunt personalizate în funcție de specificațiile și comportamentul dinamic tipic pentru fiecare automobil BMW. Este luată în calcul o multitudine de factori, precum reglajele diverse ale sistemelor de direcție și frânare, tipurile de suspensii și accentul pe care îl pun pe dinamică sau confort, performanțele motorizărilor și cerințele variate pentru performanță sau eficiență. Totodată, contează și variațiile de greutate care apar în funcție de configurațiile posibile pentru fiecare automobil.
În acest sens, BMW este implicat în procesul dezvoltării anvelopelor alături de cei mai respectați producători din domeniu, precum Michelin, Pirelli, Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Dunlop etc.
Pentru elita producătorilor de anvelope este importantă colaborarea cu BMW atât din perspectiva prestigiului, cât și a experienței pe care o dobândesc pentru dezvoltarea constantă a unor anvelope înscrise în cel mai înalt nivel de calitate și performanță. Până la urmă, anvelopele trebuie să reflecte reputația pe care BMW a câștigat-o ca etalon în privința abilităților dinamice și a standardelor premium, pe care le reconfirmă cu fiecare nou model pe care îl lansează.
Drept urmare, BMW selectează pentru fiecare dintre modelele sale o diversitate de anvelope produse de companii diferite. Sunt oferite anvelope pentru fiecare sezon (vară, iarnă, all season), care răspund unui spectru de performanțe și bugete. Însă, pentru fiecare cerință, anvelopele din echiparea originală asigură nivelul optim de calitate și performanță, superior anvelopelor standard cu specificații similare. Astfel, posesorii de automobile BMW au posibilitatea de a alege în funcție de propriul buget și de nivelul de performanță dorit pentru condițiile de utilizare pe care le întâlnesc cel mai des.
Așadar, principalele avantaje ale anvelopelor din echiparea originală BMW sunt:
– specificațiile personalizate și ideale pentru fiecare model BMW
– nivelul optim de performanță, eficiență și siguranță
– plăcerea condusului la standardele BMW
– opțiunile diverse pentru un spectru de bugete
– calitatea premium și investiția durabilă
– montarea specializată, asigurată de dealerii autorizați BMW
Toate anvelopele din echiparea originală, marcate cu simbolul stea (★), pot fi descoperite și în configuratorul virtual din site-ul bmw.ro, unde sunt detaliate prețurile și specificațiile tehnice pentru fiecare automobil din gama mărcii bavareze.
Proiectarea și testarea anvelopelor OE pentru modelele BMW poate dura până la 3 ani
Dezvoltarea anvelopelor din echiparea originală BMW poate dura și 3 ani. Iar în acest timp au loc sesiuni de testare pe baza cărora prototipurile de cauciucuri evoluează până la stadiul de anvelopă care respectă standardele cerute în mod specific de BMW.
De ce este nevoie de o perioadă atât de îndelungată pentru perfecționarea anvelopelor? Deoarece compoziția și designul lor sunt create și adaptate încă din stadiul incipient de dezvoltare al modelelor BMW. Așadar, anvelopele trec prin aceleași teste riguroase în condiții meteo necruțătoare, ca și prototipurile mașinilor care vor intra în producția de serie.
Prototipurile automobilelor BMW sunt testate în condiții reale foarte solicitante, pe durata mai multor ani. Fiabilitatea și performanțele mașinilor sunt probate și îmbunătățite constant în condiții care cuprind capriciile fiecărui anotimp. Trebuie să îndurate arșița verii în zone de pe Glob unde se înregistrează cele mai toropitoare temperaturi, cum ar fi Deşertul Kalahari. Acolo se pot parcurge și trasee neasfaltate, care traversează dune de nisip și câmpii aride.
De asemenea, mașinile trec prin teste de iarnă desfășurate în apropierea Cercului Polar. De exemplu, BMW Group are amenajat un centru de teste de iarnă în Arjeplog (Suedia), o regiune aflată la limita Cercului Arctic. Acolo testează mașinile în condiţii de ger extrem, atât pe drumurile de macadam și asfalt uscat, cât şi pe suprafeţe foarte alunecoase, precum lacuri înghețate și acoperite cu zăpadă.
Iar comportamentul dinamic și durabilitatea sunt împinse la limită și pe diverse circuite, atât cele private ale centrelor de testare BMW, cât și circuite celebre pentru găzduirea celor mai importante competiții de motorsport. Exemple sunt centrul de testare al BMW Group de la Miramas (sudul Franţei) sau bucla Nordschleife de la Nürburgring, care permite testarea abilităților dinamice pe un adevărat carusel de viraje.
În toate aceste probe sunt testate sute sau mii de modele de anvelope și prototipuri de anvelope, iar inginerii BMW Group și specialiștii producătorilor de anvelope fac un schimb minuțios de informații pentru dezvoltarea cauciucurilor personalizate.
Astfel, producătorii concep și adaptează anvelopele pe baza specificațiilor tehnice și a comportamentului dinamic, care sunt unice pentru fiecare model BMW. Totodată, în acest proces de dezvoltare a anvelopelor pentru echiparea originală, producătorii de cauciucuri premium fac propriile teste specializate. Este vorba despre sute de teste diferite, în care sunt studiate, măsurate și optimizate până la 50 de criterii de performanță și calitate. Se testează viteza maximă, manevrabilitatea, distanța de frânare pe carosabil uscat sau ud, confortul, uzura, zgomotul la rulare, rezistența la rulare care influențează consumul de combustibil și o multitudine de alți parametri. Aceste teste se desfășoară inclusiv în laboratoare specializate, sau cu ajutorul tehnologiilor de simulare. Dar se parcurg și sute de mii de kilometri în teste reale care au loc în condiții meteo diferite și extreme, precum și pe circuite și o varietate de șosele de pe diferite continente. De altfel, proiectarea anvelopelor poate ține cont și de cerințele și condițiile specifice fiecărui continent.
Anvelopele din echiparea originală BMW folosesc cele mai avansate tehnologii pentru producție și performanță
Automobilele BMW beneficiază de cele mai avangardiste tehnologii pentru proiectarea anvelopelor alese ca echipare originală. Desigur totul pornește de la compoziția materialelor, un domeniul care a cunoscut o evoluție accelerată, mulțumită tehnologiilor de studiere și controlare a compușilor la nivel molecular. De exemplu, Bridgestone a dezvoltat propria nano tehnologie, care îi permite să optimizeze proporția și dispersia uniformă de silica în compoziția care include și cauciuc. Iar Hankook îmbunătățește compoziția anvelopelor folosind o tehnologie de proiectare virtuală a compușilor. În aceste ecuații, silica este un element de care depind multe atribute ale anvelopei: aderența pe carosabil uscat sau ud, distanța de frânare, rezistența la rulare etc.
Silica este un element esențial și pentru păstrarea elasticității anvelopelor în condițiile temperaturilor foarte scăzute din timpul iernii. Anvelopele de vară au o compoziție creată pentru performanțe la intervale de căldură cuprinse între 7 și 40 de grade Celsius. Din acest motiv este recomandată înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă sau all season, când temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Deoarece, sub acest prag compoziția lor se întărește, iar aderența scade și implicit sunt afectate controlul dinamic, siguranța, consumul de combustibil și uzura. Anvelopele all season sunt proiectate pentru o marjă de temperaturi cuprinse între -10 și +30 de grade Celsius. Iar cele specifice pentru iarnă pot avea compoziție care le păstrează elasticitatea și proprietățile chiar și în condiții de ger, până la -40 de grade Celsius.
Totodată, controlarea materialelor la nivel molecular a făcut posibilă și reducerea negrului de fum folosit în compoziția cauciucurilor, ceea ce aduce avantaje majore pentru protejarea mediului înconjurător și a sănătății.
Și designul fantelor din banda de rulare a anvelopelor se bucură de o evoluție foarte rapidă, mulțumită soluțiilor de proiectare inteligente. Pentru fiecare sezon sau nivel de performanță ori eficiență, anvelopele au design personalizat. Pentru evacuarea rapidă a apei se decupează canale dispuse în formă de V, sau se trasează modele de fante și blocuri asimetrice pentru aderență pe zăpadă și gheață. Acestea pot fi completate de o multitudine de fante subțiri de siping, care au decupaj în zig-zag de tip 2D sau 3D și dispunere în direcții diferite. Astfel, fantele de siping contribuie la rândul lor la optimizarea aderenței.
(Foto: Exemplu de design cu fante de siping și caneluri menite să sporească aderența pe zăpadă. Anvelopa Continental din imagine a fost aleasă ca echipare originală pentru modelele noii generații BMW Seria 4)
Pe lângă toate acestea, companii precum Michelin sau Pirelli au implementat și un design evolutiv. Mai exact, dimensiunile fantelor din banda de rulare cresc odată cu tocirea cauciucului. Sau noi fante ascunse în straturile benzii de rulare apar pe măsură ce cauciucul se uzează. Păstrarea unui nivel bun pentru adâncimea fantelor este crucială pentru ca anvelopele să-și mențină performanțele pentru un timp cât mai îndelungat, în ciuda uzurii.
De asemenea, clienții BMW pot alege anvelope din echiparea originală care integrează și tehnologii runflat. În cazul unei pene de cauciuc, acestea fac posibilă continuarea temporară a rulării în condiții de siguranță. Un exemplu este tehnologia integrată de anvelopele Continental, care au în interior un strat vâscos capabil să astupe și perforări cu diametru de până la 5 mm. Așadar, nu sunt necesare chemarea serviciilor de asistență rutieră sau schimbarea inconfortabilă a anvelopei pe traseu și pe poate ajunge până la un service apropiat care poate verifica sau schimba roata.
În plus, anvelopele pot avea ranforsări speciale, care reduc deformarea, ceea ce favorizează stabilitatea direcțională și îmbunătățesc rezistența la rulare, care influențează consumul de combustibil.
Și contextul proliferării automobilelor electrice a impus dezvoltarea rapidă a soluțiilor care oferă un nivel din ce în ce mai bun de eficiență energetică și rulare silențioasă. Adaptarea compoziției anvelopelor a jucat un rol important în reducerea rezistenței la rulare, ceea ce are ca rezultat creșterea autonomiei oferită de automobilele electrice. Iar pentru reducerea zgomotului de rulare, anvelopele pot include straturi de spumă poliuretanică, menită să estompeze vibrațiile.
Acestea sunt doar câteva dintre tehnologiile de avangardă, care susțin standardele premium ale anvelopelor alese ca echipare originală pentru modelele BMW.
Garanția performanțelor oferită de simbolul stea (★) este confirmată și de eticheta UE
Performanțele optime oferite de anvelopele care poartă simbolul stea (★) sunt confirmate și de noua etichetă care însoțește obligatoriu toate anvelopele comercializate în Uniunea Europeană începând cu data de 1 Mai 2021.
Eticheta UE este foarte utilă, deoarece aceasta informează clienții despre clasele de performanță pe care le pot aștepta de la fiecare model de anvelopă, în funcție de automobilul pe care îl echipează. Pe etichetă sunt înscrise cotațiile de performanță pentru aderența pe carosabil ud, zgomotul de rulare (exprimat în decibeli) și eficiența energetică, care se referă la rezistența la rulare și influențează considerabil consumul de combustibil. Clasa A desemnează cel mai înalt nivel de performanță. Însă, chiar dacă în general anvelopa poate fi încadrată în Clasa A pentru anumite categorii, aceste cotații pot varia raportat la automobilul pe care îl echipează. Tocmai de aceea eticheta UE și simbolul stea sunt esențiale pentru a ajuta clienții să aleagă cea mai bună anvelopă în funcție de propriul buget.
(Foto: exemple pentru noua etichetă prezentată de site-ul Comisiei Europene pentru clasele de performanță ale anvelopelor)
Totodată, pe eticheta UE sunt înscrise și simboluri utile pentru selectarea anvelopelor adecvate sezonului de iarnă. Specific pentru anvelopele de iarnă este simbolul 3PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake), care confirmă că acestea sunt certificate pentru tracțiune și siguranță în condiții de zăpadă și gheață. Anvelopele pot purta și simbolul M+S, care atestă performanțele pe noroi și zăpadă. Acesta este foarte important în România, unde sunt recunoscute drept anvelope de iarnă cele care poartă unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”. Și, conform Ordonanței de Guvern nr. 5 din 2011, echiparea automobilelor cu anvelope de iarnă este obligatorie în țara noastră când se circulă pe carosabil acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, fără a se preciza un interval din perioada anului.
Rețeaua de dealeri autorizați BMW oferă servicii pentru montarea specializată a roților, precum și pentru depozitarea acestora
Montarea corectă a roților influențează direct siguranța rulării, comportamentul dinamic al automobilului, uzura anvelopelor și consumul de combustibil. La acest capitol contează atât montarea și echilibrarea roților, cât și calibrarea corectă a sistemelor de măsurare a presiunii în anvelope, care echipează automobilele moderne. Toate aceste operațiuni necesită proceduri specializate. Iar în acest sens, clienții beneficiază de cele mai înalte standarde de calitate apelând la rețeaua de dealeri autorizați BMW. Aceștia respectă normele stricte impuse de BMW la nivel mondial și dispun de cea mai avansată tehnologie, precum și de tehnicieni instruiți pentru cerințele și specificațiile tipice modelelor produse de compania germană.
De asemenea, schimbarea roților la un service autorizat BMW aduce și avantaje adiționale. Cu ocazia montării roților, tehnicienii BMW verifică și starea sistemului de frânare și gradul de uzură al anvelopelor.
Iar un alt serviciu oferit de dealerii autorizați pentru posesorii de modele BMW este depozitarea anvelopelor de vară pe parcursul iernii. În acest serviciu este inclusă și curățarea anvelopelor.
Nu în cele din urmă, găsirea celui mai apropiat dealer autorizat BMW, precum și programarea vizitei în service sunt facilitate și de site-ul oficial bmw.ro. Clienții pot alege dealerul preferat prin intermediul hărții interactive din site-ul bmw.ro, iar apoi, cu doar câteva click-uri, se realizează și programarea online. Aceleași funcții sunt accesibile inclusiv în aplicația My BMW.