BMW X6
BMW X6
BMW X6

Ar trebui BMW să producă un supercar?

Nu sunt puține vocile care susțin că BMW ar trebui să producă un supercar, însă această mașină se lasă așteptată. Cu atât mai mult în contextul actual, când Mercedes-Benz pare să progreseze constant, cu pași mici, dar în doze mari. Probabil că o parte dintre voi ne veți acuza iarăși că vorbim despre Mercedes-Benz, însă acum e greu să vorbești despre viitorul BMW fără să tragi cu un ochi la ce fac Mercedes și Audi.

Teoretic, BMW postează recorduri de vânzări de la lună la lună, ceea ce înseamnă că veniturile sunt din ce în ce mai mari, lucru care s-ar traduce și într-un profit din ce în ce mai mare. Practic însă, anul acesta Mercedes-Benz a devansat BMW în topul vânzărilor la nivel mondial, poziționând astfel brandul bavarez pe poziția secundă în topul vânzărilor după mulți ani în care BMW a ocupat prima poziție în segmentul premium. În luna septembrie a acestui an BMW a vândut 197.419 de modele, în creștere cu 9,4% față de aceeași lună a anului trecut. Da, aproape 200.000 de modele lunar sună bine, chiar foarte bine. Însă din aceste 200.000 de modele, cele ale gamei X sunt majoritare, însumând aproape 30% din totalul vânzărilor. În același timp, Mercedes-Benz a vândut 211.286 de modele, în creștere cu 12,1% comparativ cu luna septembrie a anului trecut. Similar cazului BMW, volumul vânzărilor este susținut și pentru Mercedes-Benz de SUV-uri și crossovere, acestea contribuind cu puțin peste 32% din vânzările totale ale lunii septembrie. Ce vreau să scot în evidență prin aceste date este faptul că modelele cele mai bine vândute nu sunt nici M-urile, nici AMG-urile, nici coupe-urile și cu atât mai puțin roadsterele. Motiv pentru care este cât se poate de evident faptul că un supercar nu este nici pe departe o soluție pentru a crește vânzările. Din contră chiar!

Supercar

În momentul de față, singurul model care se apropie de un supercar în gama BMW este i8, dar care știm prea bine că nu se poate încadra în această categorie selectă decât datorită formelor sale futuriste. În același timp, Mercedes-AMG GT este acel gen de mașină pe care-l poți numi supercar fără să ai îndoieli. Audi R8 la fel. Iar despre Porsche 911 nici nu are rost să deschidem discuția. Și totuși, așa cum subliniază și fratele nostru mai mare – BMWBlog.com – nici pentru Porsche profitul nu este adus de 911, ci mai degrabă de Cayenne ori Macan. Pe de altă parte, Audi este parte integrantă a unui grup cu mult mai mare decât BMW Group și care are în portofoliu mărci precum Lamborghini, Bentley și Bugatti. Prin urmare, dezvoltarea unui Audi R8 nu a avut cum să fie foarte costisitoare pentru că tehnologia deja există „in-house”. Mai există însă un lucru pe care nu-l luăm întotdeauna în calcul. Dacă până acum câțiva ani marca Audi nu putea fi luată în calcul pentru omul care-și dorea o mașină „pentru șofer”, odată cu lansarea modelului R8 lucrurile s-au mai schimbat puțin, iar marketingul aferent unei super-mașini și-a făcut treaba perfect. Mercedes-Benz a vrut întotdeauna cel puțin un model în portofoliu care să țină locul unui supercar. În plus, supremația pe care Mercedes-Benz a arătat-o în ultimii doi ani în Formula 1 probabil că a contribuit enorm la cifrele de vânzări postate anul acesta. De asemenea, în cazul Mercedes-Benz noua gamă de modele, precum și noile motorizări pregătite deja pentru 2017, sunt argumente în plus pentru menținerea trendului ascendent. Revenind însă, istoria BMW e strâns legată de „plăcerea de a conduce”. În primul rând, succesul din domeniul motorsportului își spune și acum cuvântul, iar toată lumea știe că bavarezii produc modele de masă care se conduc plăcut, care sunt create pentru cel de volan și care respectă o rețetă simplă, dar de succes: propulsie și o distribuție a maselor aproape perfectă.

Supercar

În acest context în care BMW încă este „implantat” în mințile noastre ca „The Ultimate Driving Machine”, nu pare că bavarezii ar avea nevoie de un supercar pentru a crește atenția publicului asupra faptului că ei produc mașini pentru șofer. Pe de altă parte însă, abordarea modelelor cu tracțiune față, așa cum e cazul noilor Seria 2 Active Tourer și Grand Tourer, a noului X1 sau a viitorului BMW Seria 1 schimbă puțin percepția. În același timp, modele M se depărtează de puritatea lor inițială, printr-o greutate crescută, supraalimentare și, mai nou, tracțiune integrală pentru viitorul M5 sau renunțarea la transmisiile manuale în cazul modelelor din gama M5 și M6. Prin urmare, există riscul ca sloganul „Sheer Driving Pleasure” să fie acum mai departe de BMW decât oricând, motiv pentru care un supercar ar putea schimba puțin direcția sau percepția publicului despre „fața” actuală a brandului. Da, din nou, un supercar în gama BMW ar avea singurul rol de a promova marca în direcția plăcerii de a conduce. Dar, probabil că toate costurile implicate pentru dezvolatrea unui nou supercar ar fi uriașe și probabil că nu s-ar justifica în contextul în care lumea auto trage către modele eco și condus autonom. Și da, e numai vina Tesla.

Supercar

Am vorbit recent despre apariția aproape iminentă a viitorului BMW Seria 8 – asta dacă nu cumva, printr-un tragic eveniment, nu e vorba despre noul Seria 6 – apariție care ar mai liniști puțin inimile fanilor doritori de supercar-uri. Totuși, chiar dacă va apărea un viitor BMW Seria 8, el nu va fi un supercar în adevăratul sens al cuvântului, chiar dacă – Doamne ajută! -va fi vorba și despre un potențial BMW M8. În condițiile în care cel mai recent comunicat de presă BMW anunță că în 2018 va apărea BMW i8 Roadster, în 2019 va fi lansat un MINI complet electric și până în 2020 va apărea un BMW X3 100% electric, viitorul nu sună foarte promițător pentru apariția unui supercar. Așadar, dacă BMW va lansa sau nu un supercar într-un viitor apropiat este o necunoscută al cărei răspuns pare să fie mai degrabă „nu”. Pe de altă parte, în acest moment i8 și viitorul i8 Roadster sunt tot ce are mai bun BMW în materie de design și tehnologie și, cel puțin pentru moment, par să fie suficiente pentru mai-marii mărcii. În concluzie, chiar dacă un supercar poate nu va mai apărea niciodată în portofoliul BMW, ne putem bucura în continuare de acele modele M care respectă tradiția, dar și de modele futuriste care prevestesc viitorul.

Urmărește și testul nostru video cu BMW i8:

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account