BMW anunță eliminarea a 50% din variantele de motorizări tradiționale

Decizia BMW de a înjumătăți până în 2021 numărul versiunilor de motorizare tradiționale pe care le oferă are justificări stringente, care definesc transformările radicale prin care trece industria automobilistică.

Cauzele sunt diverse:

  • Normele de poluare sunt din ce în ce mai stricte
  • Este imperativă eficientizarea costurilor de producție pe fondul investițiilor enorme în dezvoltarea de propulsiilor electrice și tehnologii de asistare a condusului
  • Se alocă investiții majore pentru proiectarea platformelor tehnice comune, adaptabile pentru toate tipurile de propulsie

Desigur, la toate acestea vine „colac peste pupăză” și criza financiară declanșată de răspândirea virusului COVID-19. Deci totul trebuie calculat până la ultimul cent, în condițiile în care BMW trebuie să facă investiții mai mari decât a trebuit să aloce vreodată în istoria sa.

BMW detaliază cu cifre concrete aceste investiții: „Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru anul 2019 în conformitate cu IFRS au totalizat 5,952 miliarde de euro, semnificativ mai mult decât în anul precedent (2018: 5,320 miliarde €; +11,9%). Proporţia în creştere de modele electrificate a extins şi costurile de producţie. Factorii cursului de schimb şi preţurile în creştere pentru materii prime au redus câştigurile. Cheltuielile de capital pentru proprietăţi, uzine şi echipament şi alte active necorporale au crescut cu 12,3%, la 5,650 miliarde de euro, faţă de anul precedent (2018: 5,029 miliarde €) ca urmare a aplicării în premieră a IFRS 16. Investiţii au fost făcute în principal în legătură cu continuarea ofensivei de modele noi, precum şi cu modernizarea şi flexibilizarea structurilor de uzine existente.”

Toate acestea au forțat BMW să creeze un plan prin care dorește să facă economii de de peste 12 miliarde de euro până la finalul anului 2022 și să reducă cu până la o treime timpii de dezvoltare pentru noi modele de automobile. Reducerea complexității producției implică și reducerea varietății de motorizări clasice: „Pe parte de produs, până la 50% din variantele de trenuri de rulare tradiţionale vor fi eliminate cu începere din 2021 în tranziţia spre crearea de arhitecturi de automobil inteligente şi îmbunătăţite – în favoarea unor trenuri de rulare electrificate suplimentare. În acest domeniu, impactul complet al acestor măsuri va fi resimţit în special în anii de după 2022.”

Nu au fost specificate propulsoarele care vor fi excluse. Însă un lucru este cert. Toate aceste măsuri ajută la accelerarea electrificării propulsiilor și la dezvoltarea unei game de modele electrice. Planul este ca BMW Group să ofere cinci modele electrice de serie la până la finalul anului 2021:

„Până la finalul anului 2021, compania intenţionează să aibă pe şosele peste un milion de automobile cu tren de rulare electric sau plug-in hybrid. La acel moment, BMW Group va oferi cinci modele electrice de serie. Alături de BMW i3, pentru care cererea a crescut pentru al şaselea an consecutiv, producţia modelului electric MINI SE a început la uzina din Oxford (Marea Britanie) la finalul anului 2019. BMW iX3 va intra în producţia în acest an la uzina din Shenyang (China), urmat în 2021 de BMW iNEXT la Dingolfing (Germania) şi de BMW i4 la uzina din München – toate vor fi echipate cu a cincea generaţie a tehnologiei de tren de rulare electric.

Până în 2023, BMW Group va avea deja 25 de modele electrificate pe şosele – peste jumătate dintre acestea fiind electrice. Pentru a îndeplini acest obiectiv trebuie avut o arhitectură de automobil inteligentă care, cu ajutorul sistemului de producţie foarte flexibil, permite ca un model să fie propulsat electric, plug-in hybrid sau cu motor termic. Până în 2021, cererea de automobile electrificate se presupune că se va dubla în comparaţie cu 2019. Apoi, BMW Group se aşteaptă la o creştere accentuată până în 2025, cu vânzări de automobile electrificare care vor creşte în medie cu peste 30% pe an.”

Nu e de mirare că BMW grăbește dezvoltarea de modele electrice. Mercedes-Benz va prezenta anul acesta limuzina EQS și modelul compact EQA, dezvoltat pe baza noului GLA. Ambele sunt modele pur electrice și se alătură SUV-ului EQC. De asemenea, au fost spionate primele prototipuri camuflate ale modelului EQE, un alt sedan electric, dar de dimensiuni mai mici decât EQS.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account