BMW Fest România 2015 – Prejudecata de apoi
Să vă spun una lungă și groasă – BMW is JOY sau JOY is BMW. Nu am zis-o noi, e de la ei. BMW nu înseamnă premium, sportivitate, exclusivitate sau lux, BMW înseamnă bucurie. Bucuria asta, cum să vă spun, nu aparține unor grupuri selecte, este a tuturor celor care vor s-o primească și s-o trăiască.
În România s-a lansat o modă de a judeca mașina în funcție de proprietar, de a crede că suntem mai presus decât alții, mai bine crescuți, mai bine văzuți. Eu vă spun un lucru, dacă voi credeți că, făcând parte dintr-un grup din ăsta exclusivist de posesori de Aston Martin din 1950 sau de KIA Sorento, aveți parte de lucruri selecte, cunoașteți oameni selecți, mergeți pe la evenimente selecte, mâncați și beți cateringuri selecte, doar din frica de a nu face parte din mulțime, atunci lăsați-mă să vă spun nu doar că s-ar putea să fiți cam rupți de realitate, dar și că sunteți puțin cam snobi, cam plicticoși, cam falși. Realitatea este cu bune și cu rele, pictată în mai multe culori, care pot fi amestecate dând naștere unor nuanțe noi. Dacă voi vedeți lucurile doar în alb și negru, ca o tablă de șah, păi nici nu o să vedeți că există lume și dincolo de tabla aia care v-a spălat pe creier, iar singura nuanță alternativă este cam gri.
BMW-ul românesc nu este doar al omului de afaceri, ci este și al băiatului de cartier și al profesorului de sport și al mafiotului și al parlamentarului și al mecanicului sau al șomerului. Ce ne spune asta despre BMW? Că-i o mașină care a transformat bucuria de a conduce într-un cultură și o subcultură care depășește orice limită impusă de un stereotip. Oricât de mult s-ar strădui ei prin campanii de marketing să ne facă să credem că BMW-ul nu este pentru toată lumea, faptul că au creat o mașină sportivă care bucură pe oricine se urcă la volan, a dus la valorificarea ei în timp nu doar de clienții pe care îi doresc oamenii de marketing, ci și de ăia pe care nu i-au luat niciodată în calcul.
Da, la BMW Fest România am avut oameni care nu au știut să-și asorteze cureaua la pantofi, unii care nu au știu că nu e voie cu lanțul de aur pe afară, unii care preferă să-și investească ultimul bănuț în mașină chiar dacă se dărâmă casa pe ei. Dar asta îi face doar niște oameni care nu au un bun simț estetic, sau care-și iubesc mai mult mașinile decât propriul confort, nu îi face însă niște oameni răi sau de o calitate îndoielnică. Tipul care ne-a ajutat cu organizarea evenimentului, alias Panda, nu are toată țigla pe casă, dar el tot băiat bun este. Drifterii de la eveniment au pus mâna pe mătură și ne-au ajutat să curățăm platforma plină de praf atunci când măturătorilor de la Romexpo, însărcinați cu asta, li s-a părut prea greu sau prea înjositor. Chris Pfeiffer a dormit pe jos, printre BMW-uri, nu a cerut cameră de cinci stele ori fete frumoase care să-i facă umbră cu frunze de palmier. Alex Șeremet, PR-ul de la BMW Group România a stat printre oameni și le-a explicat cu gura uscată toate tehnologiile din i8. Partenerii noștri de la Rompetrol, Idea Bank și Zoom-Biz nu s-au comportat ca niște corporatiști interesați doar de profit și expunere, ci s-au amestecat cu lumea și s-au bucurat de eveniment. Când vizitatorul este mai importand decât tine și decât marca pe care o reprezinți, când el vine și arată dragoste și respect pentru o mașină expusă acolo, atunci e datoria ta să-ți aduci aminte că JOY is BMW. Dar bucuria asta trebuie răspândită prin exemple bune, nu prin fițe, nazuri și prejudecăți.
Noi le mulțumim celor care au venit și au plătit bilet, care au participat la strângerea de fonduri pentru Fundația Pentru SMURD, care au ajutat elevii de la Arte să se simtă apreciați pentru talentul lor, care ne-au dat un feedback pozitiv sau negativ în legătură cu site-ul, revista sau evenimentul. Le mulțumim pentru că nu le-a fost rușine că vor fi băgați în aceeași oală cu „ăla cu BMW-ul de la știrile de la ora 5”, că au înțeles că marca asta unește sau dezbină în funcție de exemplul pe care-l dai la volan. Îi mulțumim lui Claudiu David și prietenei sale care s-au umplut de praf alături de Chris Pfeiffer pentru a smulge aplauzele publicului, din ce în ce mai rare datorită mâinilor ocupate cu smartphoanele care filmează. Mulțumim BMW Motorrad România pentru că au făcut deliciul motocicliștilor și le-au oferit la test motocicletele fără să-i întrebe mai întâi dacă au bani de una. Mulțimum lui Florin Interceptor de la Sharkboys că a adunat toți rechinii pe uscat, lui Panda de la BMW E30 România că a scos urșii din bârlog, lui Bogdan de la Madness Crew că a sculat din somn pisicile, celor de la Midnight Racers, No Speed Limit, Hooligan’s, Unknown, RS Tuning, Lowsociety, Drag Racing Events (WPP, CSL), Școlii de drift KNS, lui Sorin Ene pe care l-am supărat puțin, artistei Misha Diaconu, BMW Club Moldova, Phenomenom, lui Todor Todorov din Bulgaria, Super-jante, Syron Tires, EvL Drift Team, Rampage Drift Team și altora care au mai fost pe acolo, pentru că au lăsat la o parte diferențele de clasă, etnie și cultură și s-au avut ca frații pe tot parcursul evenimentului. Le mulțumim până și celor care ne-au sabotat evenimentul pentru că ne-au făcut să muncim mai mult și să descoperim parteneri mai serioși.
BMW Fest România 2015 asta și-a propus – să ne unim pentru un weekend, așa cu bune și cu rele, să schimbăm opinii, zâmbete, necazuri, să uităm de lucrurile care ne separă și să ne aducem aminte de cele care ne unesc. Dacă voi vreți să ne judecați în continuare e treaba voastră, dar dacă vreți să ieșiți din cluburile alea exclusiviste și să vă alăturați nouă, turmei fără păstor, atunci vă așteptăm cu drag și cu bucurie. Cine știe, poate facem un BMW Fest România și la anul și ne cunoaștem mai bine. Până atunci vă lăsăm să vă delectați cu cele peste 200 de fotografii din galerie și vă așteptăm pe la sfârșitul săptămânii să vizionați și videoclipul. Pace!
Credit Foto – Dragoș Savu/Subturat/ICS Photo/ Ochelaristu/Martin Petrov