BMW M3 E30 devenise deja cel mai de succes model din istoria campionantelor de tursime, reușind să câștige aproape toate campionatele majore în care participase. Iar pentru că regulamentele erau diferite în funcție de campionat, versiunea de curse a suferit destule modificări. De exemplu, în Italia, cilindreea era limitată la 2,0 litri, în timp ce în Anglia, limita era de 2,5 litri. Acest lucru le-a permis echipelor de curse să crească puterea M3-ului E30 până la 360 de cai-putere.
Toate aceste declinări, le-au permis celor de la BMW să ofere și cea mai puternică versiune a lui BMW M3 E30. Numită Sport Evolution, această versiune avea cilindreea crescută la 2,5 cilindri, iar puterea maximă era 238 CP la 7.000 rpm. Cuplul a rămas același, 240 Nm, dar sprintul 0-100 km/h a scăzut la 6,5 secunde, în timp ce viteza maximă crescuse la 248 km/h. În total doar 600 de unități BMW M3 E30 Sport Evolution au fost produse. O altă versiune specială este 320is. Această versiune, deși numele nu-i spune asta, era un BMW M3 E30 deghizat pentru a scăpa de taxe. În Italia, toate mașinile cu o cilindree de peste 2,0 litri era considerate de lux, astfel că trebuia achitată o taxă. Pentru a evita acest lucru, BMW a redus cilindreea la 2,0 litri și a livrat un BMW E30 cu 192 de cai-putere care a purtat denumirea 320is.
Până la sfârșitul lui 1991, 17.970 de modele BMW M3 E30 ieșiseră pe poarta fabricii, incluzând aici cele 786 de versiuni Convertible. Nimeni nu anticipase succesul enorm de care avea să se bucure primul BMW M3, nici în lumea motorsportului, nici în viața de zi cu zi. Tocmai de aceea, odată cu lansarea noii generații BMW Seria 3 E36, povestea avea să continuie. Dar despre asta, vom vorbi într-un episod următor. În cazul în care vrei să afli pe scurt povestea celui mai de succes BMW M3, aruncă un ochi pe clipul de mai jos.