BMW neagă acuzațiile aduse de publicația AutoBild în legătură cu depășirea emisiilor de NOx
Bănuiesc că toată lumea e la curent deja cu problema grupului Volkswagen legată de emisiile poluante și, așa cum era de așteptat, această problemă nu a afectat doar grupul Volkswagen, ci și întreaga industrie auto. Prin urmare, nu e de mirare că și BMW a intrat în colimator. Întâmplarea face ca în cazul BMW, acuzațiile să fie făcute de publicația germană AutoBild.
Cei de la AutoBild spun, bazându-se pe date preluate de la „Consiliul Internațional pentru un Transport Curat – www.theicct.org -, că o versiune de motorizare a modelului BMW X3 emite, în condiții reale de drum, de până la 11 ori mai mult NOx decât limita legală. Dacă în cazul grupului Volkswagen nu am fost deloc activi pe problema emisiilor trucate, în cazul BMW nu putem să rămânem indiferenți. În articolul apărut pe site-ul AutoBild și preluat mai departe de o serie de publicații importante, nu se specifică exact cum au fost efectuate testele, informațiile complete urmând să apară mâine (25.septembrie.2015) în numărul 39/2015 al revistei. Cert este că bavarezii sunt acuzați că au trișat și ei în cazul testelor de emisii, chiar dacă datele pe care se bazează AutoBild par să fie cele rezultate dintr-un test în condiții reale de trafic și nu dintr-un test conform normelor NEDC.
La scurt timp după publicarea acestei știri de către publicația germană, a apărut și un comunicat oficial de presă din partea BMW. O să citez mai departe din comunicatul de presă: „BMW Group nu manipulează și nu trișează în cazul nici unui test de emisii. Ținem cont de cerințele legale din fiecare țară și le îndeplinim. Cu alte cuvinte, sistemele noastre de tratare a emisiilor poluante sunt active indiferent dacă se rulează pe bancul de testare sau în condiții reale. (…) Două studii realizate de ICCT au arătat că BMW X5 și alte 13 modele BMW sunt conforme cu normele de poluare pentru NOx. În cazul lui X5 nu au fost constatate niciun fel de discrepanțe între testele de laborator și cele din condiții reale. Nu suntem la curent cu rezultatele testelor menționate de AutoBild pe 24 septembrie în legătură cu emisiile unui BMW X3 în cadrul unui test în condiții reale. Încercăm să contactăm ICCT pentru clarificări în legătură cu testele efectuate. Suntem deschiși să discutăm procedurile noastre de testare cu autoritățile și să punem la dispoziție vehiculele noastre în orice moment.” Cam așa sună o parte din comunicatul de presă emis de BMW Group în legătură cu acuzațiile aduse.
Mai departe, încercând să aflu mai multe detalii despre ICCT și despre testele despre care vorbesc cei de la AutoBild, am găsit un studiu publicat pe 3.septembrie.2015, autorul său fiind, printre alții, și Peter Mock, citat de AutoBild în știrea despre acuzațiile aduse BMW. Materialul publicat de Peter Mock pe site-ul ICCT se numește „Tehnologiile de control pentru NOx în cazul vehiculelor de pasageri conforme Euro 6”. Lucrarea lui Peter Mock analizează principalele trei tehologii folosite de producătorii auto în încercarea de a elimina emisiile poluante, accentul fiind pus pe emisiile de NOx. În cadrul lucrării sale, Peter Mock compară datele obținute în cadrul testelor NEDC cu cele obținute în cadrul testelor WLTC. În total au fost testate 32 de modele diesel, din mai multe segmente auto. Din cele 32 de modele testate, 11 sunt echipate cu sistemul SGR, 16 cu sistemul LNT și 5 cu sistemul EGR. Pentru aceia dintre voi care nu sunt la curent cu toate abrevierile din lumea auto, trebuie să menționez următoarele: ciclul de testare NEDC (New European Driving Cycle) măsoară emisiile poluante în laborator, pe stand, în condiții de temperatură optimă. Din acest motiv, e lesne de înțeles că mai toți producătorii respectă normele de poluare impuse. Pe de altă parte, ciclul de testare WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle) este mult mai apropiat de condițiile reale de trafic. Odată cu intrarea în vigoare a normelor de poluare Euro 6 (din septembrie 2015), toate vehiculele diesel noi trebuie să emită sub 80 mg NOx/km, această valoare fiind scăzută de la 180 mg NOx/km cât prevedeau normele Euro 5. Putem fi cu toții de acord că datele obținute în laborator pot fi mai mici decât cele obținute în condiții reale, motiv pentru care, din 2017, pentru omologarea mașiniilor noi va fi introdus sistemul de testare RDE (real driving emissions), emisiile urmând a fi măsurate cu aparate portabile.
Acum, revenind la problema noastră (sau mai degrabă a celor de la BMW sau a celor de la AutoBild), am urmărit informațiile oferite de Peter Mock în lucrarea sa și, oricât de atent am căutat, nu am găsit niciun model BMW care să depășească normele de poluare Euro 6 în cadrul testelor NEDC. Ba mai mult, emisiile de NOx sunt cu mult în marja de 80 mg/km. Cu atât mai mult cu cât, din cele 32 de vehicule testate, 13 aparțin BMW. În cadrul normelor de testare WLTC (care încă nu au intrat în vigoare), aboslut toate modele BMW testate au obținute rezultate mai bune decât media. Mai mult, dintre cele 13 modele BMW testate, doar două au depășit emisiile chiar și în cadrul testelor WLTC, iar dintre cele două modele unul este fabricat în 2011… Iar cel de-al doilea model BMW aflat în afara graficului este, conform informațiilor din lucrare, un model din segmentul „upper medium”, este fabricat în 2013 și este echipat cu propulsorul diesel 2,0 litri și 184 CP. Ce-i drept, în cazul acestui model, emisiile poluante depășesc de două ori indicele de conformitate, indice ce reprezintă cele 80 g NOx/km. Acum, de unde au apărut informațiile publicate de AutoBild nu prea știu, dar tind să cred că cineva a cam încurcat oalele. Oricum am calcula nu există niciun model care să depășească flagrant limitele de noxe, nici măcar în cadrul testelor WLTC, iar în cazul testelor NEDC toate modelele sunt cu mult sub limita legală.
P.S. Între timp, cei de la AutoBild au schimbat materialul și spun că nu există nicio urmă de manipulare din partea BMW în cazul emisiilor de NOx.
Sursă: www.theicct.org
Știrea de pe AutoBild aici.