BMW X5 eDrive – Un plug-in hybrid ce va deveni realitate
În momentul de față, în clasa SUV-urilor premium, există deja două modele de tipul plug-in hybrid. Acestea sunt noul Volvo XC90 și noul Porsche Cayenne. Bavarezii trebuie să răspundă tendințelor de piață, astfel că pregătesc o versiune PHEV pentru X5, sub denumirea BMW X5 eDrive.
Pentru ca BMW X5 să poată răspunde noilor provocări venite din partea suedezilor de la Volvo, dar și din partea celor de la Porsche, era nevoie de un SUV de tipul plug-in hybrid. Practic, aceste modele pot fi încărcate la orice priză casnică și asigură o autonomie exclusiv în modul electric ce variază între 30 și 40 de kilometri. Un alt argument pentru introducerea pe piață a acestui tip de model este faptul că nivelul de performanță este extrem de ridicat raportat la consumul de combustibil. Nu-I așa că oricine își dorește un SUV premium care să accelereze de la 0 la 100 km/h la fel de repede ca un hot-hatch, dar care să consume sub 4 l/100 km și care să vină cu toate atuurile unui sistem de tracțiune integrală?
Versiunea plug-in hybrid a X-ului va fi lansată cel mai probabil în prima jumătate a anului viitor și va avea la bază platforma tehnică ce a fost deja prezentată pe conceptul BMW X5 eDrive. Practic, un motor pe benzină, cu patru cilindri, de 2,0 litri, TwinPower Turbo, ce dezvoltă 245 de cai-putere. În ajutorul acestui motor vine un motor electric cu o putere de 70 kW (95 CP), astfel că puterea combinată este destul de ridicată, mai ales că motorul electric are un cuplu de 250 Nm ce va fi practic disponibil de la turație zero. În aceste condiții, BMW X5 eDrive poate accelera de la 0 la 100 km/h în sub 7 secunde, ceea ce nu e deloc rău. Mai mult, motorul electric, ce poate fi încărcat de la orice priză casnică, asigură o autonomie exclusiv electrică de până la 30 de kilometri. Consumul mediu pentru BMW X5 eDrive este de 3,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 90 g/km. Probabil că aceste date se vor schimba puțin până la prezentarea oficială a modelului de serie, însă credem că vor fi destul de apropiate de cele prezentate aici.
Îți continuarea îți prezint modelele rivale pentru viitorul BMW X5 PEHV, modele care oferă un nivel similar al puterii și al consumului de combustibil și se încadrează în clasa SUV-urilor premium.
Volvo XC90 T8 TwinEngine
Noul Volvo XC90, în versiunea de motorizare T8 TwinEngine este, în momentul de față, cel mai puternic SUV de tipul plug-in hybrid. Are un motor pe benzină, de 2,0 litri, ce dezvoltă în combinație cu ajutorul unui motor electric o putere maximă de 400 CP și un moment motor de 640 Nm. Din acest motiv, Volvo XC90 T8 TwinEngine accelerează de la 0 la 100 km/h în fix 6 secunde și are un consum mediu de 2,7 l/100 km, în condițiile în care se poate deplasa exclusiv în modul electric pentru o distanță de până la 40 de kilometri. Și toate acestea pentru un preț de pornire de 78.465 euro, cu TVA inclus.
Range Rover Sport Diesel Hybrid SDV6
Noul Range Rover Sport vine și el într-o versiune mai atentă cu mediul, însă principiul de funcționare este altul. În acest, Range Rover Sport Diesel Hybrid SDV6 este un hibrid “clasic” ce combină un motor diesel de 3,0 litri cu unul electric, astfel că puterea maximă combinată este de 340 de cai-putere, iar momentul motor este de 700 Nm. Astfel, Range Rover Sport HEV accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde și are un consum mediu de 6,4 l/100 km. Prețul de pornire pentru Range Rover Sport HEV este unul destul de ridicat și începe de la 92.752 euro, cu TVA.
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid funcționează într-un mod asemănător cu cel al lui Volvo XC90 T8 TwinEngine. Totuși diferența constă în faptul că sub capota lui Cayenne S E-Hybrid se află un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri, ce este ajutat de un motor electric ce dezvoltă aproximativ 95 de cai-putere. Prin urmare, puterea maximă combinată este de 416 CP, iar momentul maxim este de 590 Nm. Astfel că Porsche Cayenne S E-Hybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, iar consumul mediu este de 3,4 l/100 km. Mai mult, Cayenne S E-Hybrid are o autonomie exclusiv electrică de maximum 35 de kilometri. Prețul pentru Porsche Cayenne S E-Hybrid nu este nici el de neglijat și pornește de la 90.676 euro, cu TVA inclus.
Dintre cele trei variante de mai sus, mie mi se pare că pentru “economie” ar trebui ales Volvo XC90 T8 TwinEngine pentru că este cu peste 10.000 de euro mai ieftin decât celelalte două modele. În plus, are 400 CP, accelerează bine și promite o autonomie electrică de până la 40 de kilometri. Pe de altă parte, Cayenne este alegerea celor ce caută dinamică cu orice preț și pentru care marca Porsche este o pasiune. Range Rover Sport HEV pare, din punctul meu de vedere, o încercare nereușită de a intra în rând cu lumea bună a SUV-urilor premium. Ce pun accent pe eficiență și pe protecția mediul. Poate că ar fi fost mai bine ca această versiune să rămâne doar la stadiul de proiect, pentru că noul Range Rover Sport este, totuși, o mașină extraordinară.
Oricum, un lucru e clar: tehnologia avansează de la an la an și se pare că, cel puțin în acest moment, energia electrică este cea mai la îndemână pentru a asigura emisii poluante și un consum cât mai scăzut.