Cu BMW E46 în Grecia: alimentare, costuri, concluzii

BMW E46

Am plecat în vacanță, cu tot cu rulota, cu un BMW E46 320Cd ca să nu fii tu nevoit să o faci.

Inspirat de materialul scris de Meșter pe autocritica.ro, am zis să fac același lucru. Adică o “analiză” de drum. Doar că nu cu o electrică, nici măcar cu o “termică” nou-nouță. Ci cu un diesel, vechi de aproape 20 de ani, la care am agățat și rulota. Adică un BMW E46 320Cd. Și a ieșit mult mai bine decât mă așteptam. Fără să-mi fac prea multe planuri de alimentare înainte de a porni la drum. 

Destinația noastră e pe lângă Syvota și, de la mine de acasă, distanța e de puțin peste 1.060 kilometri. Evident, am făcut plinul în București și am plecat pe la 03:00 de acasă. Planul inițial era să facem o oprire peste noapte în Salonic, dar drumul a fost plăcut, liber, am trecut repede prin vămi, așa că am decis să mergem direct.

Prima oprire a fost la Giurgiu pentru cafea, apă și chestii esențiale. A doua a fost după ce am trecut de Sofia, iar a treia înainte să intrăm în Grecia unde am și făcut plinul din nou. A patra a fost după Salonic, iar a cincea undeva în apropiere de Ioannina. Toate opriri scurte.

În total, a fost un drum de vreo 14 ore. În care consumul mediu a fost de 8,7 l/100 km. Și am ajuns la destinație cu autonomie de vreo 291 de kilometri. La întoarcere, cel mai probabil, consumul va fi același, dar vom opri pentru o noapte sau două prin alte părți. Simplu, relativ rapid și fără efort. Fără planuri de încărcare, fără aplicații multiple, fără mod “Eco”. Nu pentru că BMW E46 nu are un astfel de mod, ci pentru că n-ai nevoie de unul. Și cu tot cu rulotă care aproape dublează consumul mașinii și limitează viteza maximă la 90 km/h. Și probabil că drumul, dus-întors, o să mă coste 1.600 – 1.800 de lei.

Dar ideea de la care am pornit când am scris această “analiză completă” e cu totul alta. Citind comentariile de la postarea lui Meștere reiese destul de clar că oamenii – chiar și cei cu experiență de “jurnalist auto” – nu prea înțeleg exact cum funcționează viața cu o mașină electrică. Treaba asta, cumulată și cu alt articol – scris de un alt om de presă auto – care critică infrastructura și viața cu o electrică, îmi adâncesc convingerea conform căreia electricele nu sunt pentru toată lumea. Să spui tu că nu sunt stații de încărcare pe DN1, înseamnă că n-ai făcut nici cea mai mică și banală documentare înainte să pleci la drum. Dacă n-ai auzit de PlugShare, n-ai nici un drept să spui ceva de rău despre experiența la drum cu o mașină electrică. Chestia asta poate spune chestii doar despre tine. În fine, și mai e ceva: dacă acum 20 de ani plecai cu un diesel în Grecia îți făceai un plan. Te interesai unde sunt benzinării în Bulgaria, unde poți opri pentru pauză sau unde poți mânca ceva. Nu plecai de nebun cu un sfert de rezervor ca după aia să te plângi că ai rămas în pană, că diesel-ul și Bulgaria sunt “shit”, doar pentru că tu n-ai fost în stare să verifici chestii de bază.

Și încă ceva și termin. Noi, oamenii, suntem diferiți. Și e ok să fie așa. Meșter merge în vacanță cu o electrică. Eu cu un diesel vechi și cu rulota. Tu poate pleci cu avionul. Sau trenul. Sau bicicleta. Sau vaporul. De fapt, cel mai tare, mă enervează nevoia de a ne impune punctul de vedere cu orice preț. Mașinile electrice nu sunt pentru oricine. Un BMW E46 nu e pentru oricine. Și e ok să fie așa.

BMW E46

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account