Interviu exclusiv BMWBLOG: Dr. Friedrich Nitschke – Presedintele BMW M GmbH

BMWBLOG a avut ocazia sa stea de vorba cu Dr. Friedrich Nitschke, noul Presedinte al BMW M GmbH. Discutia a avut loc in sala care adapostea masinile din gama BMW Security, la standul BMW de la Salonul auto de la Frankfurt.

Unul din vehiculele BMW Security expuse era un BMW X5 blindat, si am ales sa incepem discutia cu o referire la acesta:

BMWBLOG – (aratand catre vehiculul blindat X5) Puteti transforma aceasta masina intr-un vehicul M?

Dr. Nitschke [razand] – Masina este prea grea.

BMWBLOG – Stim ca unii oameni au zis acelasi lucru si despre X6… .

[Pe langa faptul ca are unul din cele mai bune joburi din industria auto, Dr. Nitschke are si un simt grozav al umorului, astfel ca a tratat cu relaxare discutia de inceput]

BMWBLOG – Ce se pierde si ce se castiga in momentul trecerii la motoarele turbo de la cele aspirate natural?

Dr. Nitschke – Atunci cand incepem un proiect precum BMW M5 avem de respectat o serie de cifre, valori. Acestea sunt tintele, nivelele stabilite de catre BMW M pentru o masina, si acestea trebuie indeplinite indiferent de tehnologia pe care o utilizam. In cazul noului M5 a fost foarte important sa cream o masina cu consum mai redus de carburant si care sa emita mai putin dioxid de carbon decat generatia anterioara. De asemenea noul M5 trebuia sa aiba si putere mai mare (si in cazul motorului V8 turbo, puterea e mai mare cu 10%, si cuplul creste cu 30%). Motorul V8 a fost cel mai bun motor din punct de vedere al acestor tinte pe care trebuia sa le atingem.

BMWBLOG – Asta inseamna ca motorul V10 nu ar fi indeplinit acele criterii?

Dr. Nitschke – Am testat motorul V10 cu volum suplimentar, mai multi cmc, dar rezultatele au aratat ca motorul V8 indeplineste criteriile. Cuplul este disponibil de la 1500 rpm, si in plus poate fi utilizata pe acest motor si tehnologia Start/Stop. Iar asta ajuta si la indeplinirea criteriilor legate de consumul de carburant.

BMWBLOG – Cum a permis utilizarea suspensiei cu reglaj electronic ca masina sa livreze gradul cerut de lux si sport?

Dr. Nitschke – Acest element a fost foarte important pentru noi. Prin apasarea unui buton poti schimba setarile suspensiei, de la un nivel orientat catre confort si lux la un nivel foarte sportiv. Aceasta functie era absolut necesara pentru o astfel de masina. De exemplu, la acest moment este masina mea preferata, pentru ca dimineata, cand fac naveta de acasa la birou imi doresc o masina confortabila in trafic. Seara cand plec de la birou sunt intr-o dispozitie buna si cand apas butonul Sport, totul – acceleratia, directia, zgomotul – devin mai agresive – si M5 se transforma intr-un lup.

BMWBLOG – Vom vedea functii din gama ConnectedDrive pe modelele BMW M?

Dr. Nitschke – Da. Preluam multe din dotarile de pe masinile BMW pentru modelele M. Clientii nostri cer aceste dotari pe masinile lor M.

BMWBLOG – Cu ajutorul modelului BMW Seria 1 M Coupe puteti atrage cumparatori mai tineri care poate ca nu au aceleasi resurse financiare ca un cumparator de M3 sau M5. Se intampla foarte des ca intrarea unui cumparator pe segmentul de masini M sa se faca prin achizitia unui BMW M second-hand. In aceste conditii mentenanta este de o importanta deciziva; cat de mult timp raman disponibile componentele pentru un model M?

Dr. Nitschke – Componentele sunt disponibile mai mult de 10 ani,si chiar dupa aceasta perioada se mai gasesc piese la dealerii din intreaga lume.

BMWBLOG – Cum ajuta programele de calculator la atingerea nivelelor de performanta impuse?

Dr. Nitschke – Folosim foarte multe programe. Cel mai important este sa conectam toate sursele de informatie, pentru ca apoi poti sa oferi soferului noi oportunitati/functii. Asta inseamna ca folosind ceea ce este disponibil putem oferi functionalitate, in loc sa instalam noi componente hardware.

Se utilizeaza informatia disponibila, furnizata de frane, de motor, de transmisie, suspensie si alti senzori, si se introduce intr-un procesor rapid. Asta iti permite sa creezi informatie noua, sintetizata, pentru client.

BMWBLOG – In ce fel a fost benefic pentru BMW M faptul ca BMW s-a retras din cursele de Formula 1?

Dr. Nitschke – Dup aparerea mea a fost decizia corecta sa ne retragem din Formula 1. Porsche de exemplu nu este in Formula 1, dar au foarte mare succes in cursele cu masini. In plus BMW M a primit multi ingineri competenti din echipa Formula 1. Dupa retragerea din Formula 1 inginerii au fost liberi sa plece, si majoritatea au venit in divizia M. Ei reprezinta o categorie foarte speciala de experti.

BMWBLOG – Cat timp va mai fi produs actualul M3?

Dr. Nitschke – Mai mult de doi ani.

BMWBLOG – Care a fost reactia consumatorilor la noul model 1M?

Dr. Nitschke – O reactie fantastic de pozitiva. Avem foarte multe comenzi, producem la capacitate maxima. A fost o reactie foarte pozitiva.

BMWBLOG – Cum a luat nastere programul 1M?

Dr. Nitschke – A fost un fel de submarin. Am luat un 135 si ne-am gandit cum sa scoatem o masina M din asta. Inginerii au luat motorul turbo cu sase cilindri de pe Z4 sDrive35is, au instalat suspensia de pe M3 si l-au testat. Concluzia a fost ca ce-a iesit era o masina foarte buna. Cei din management l-au vazut, si fiindca nu putea fi numit M1, a devenit Seria 1 M Coupe.

BMWBLOG – Poate fi considerat BMW M3 inima marcii M?

Dr. Nitschke – Da, absolut. M3 si acum si M5. M3-ul trebuie sa fie cel mai bun BMW.

Dr. Nitschke, va multumim pentru timpul acordat!

Multumiri speciale lui Alex Seremet – BMW Romania, pentru oportunitatea realizarii acestui interviu!

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account