Recomandări pentru întreținerea acumulatorilor, oferite de specialistul Bosch

Sezonul rece ne reamintește despre grija pe care trebuie să o avem și față de evitarea penelor produse de acumulatorii automobilelor. În acest sens, Bosch ne oferă nu doar acumulatori cu cele mai avansate tehnologii, ci și sfaturi prin care și noi utilizatorii putem îmbunătăți consumul și durata de viață a bateriilor.

Știm că trebuie să ne schimbăm anvelopele în funcție de sezon. Știm când să facem inspecția tehnică sau schimbul de ulei, fiindcă are mașina grijă mereu să ne spună când e necesară vizita la service. Dar despre alegerea și întreținerea bateriei nu avem mulți dintre noi o cultură cuprinzătoare. Sau plasăm această grijă destul de jos în lista de priorități. Știm că trebuie să nu uităm farurile aprinse, pentru a nu consuma bateria, când automobilul are motorul oprit. Dar, concret, dacă nu survine o pană din cauza epuizării bateriei, nu prea știm cum să întreținem și să folosim eficient această sursă de energie vitală pentru automobil.

De altfel, principala cauză de deteriorare a bateriei automobilului este descărcarea completă. Subliniază acest lucru statisticile specialistului Bosch, care este un etalon în rândul producătorilor de acumulatori pentru mașini. Compania germană menționează că în 79% din cazuri descărcarea completă este cea care afectează starea de funcționare a bateriei. Iar una din trei pene este cauzată de un acumulator defect.

Acumulatorii automobilului sunt o componentă din ce în ce mai solicitată și importantă în mașinile moderne. Rețeaua electronică a automobilului cuprinde o multitudine de sisteme electronice pentru interfața digitalizată, dotări de conectivitate și confort, precum și sisteme pentru asistarea siguranței, dinamicii și motorului. Iar toți acești consumatori sunt dependenți de capacitatea bateriei de a-i alimenta simultan și corespunzător.

Tehnologii inovatoare Bosch care asigură eficiență îndelungată, indiferent de sezon

Bosch a produs primii săi acumulatori în 1922. Aceștia erau destinați motocicletelor. Apoi din 1927 a demarat producerea de acumulatori pentru automobile. De atunci, constructorul a conceput și perfecționat tehnologii care se impun prin standardele de capacitate și rezistență oferite bateriilor.

AGM (Absorbent Glass Mat)

Pentru ca acumulatorii să producă o cantitate cât mai mare de energie, Bosch a implementat tehnologia AGM (Absorbent Glass Mat), prin care acidul din baterie este absorbit complet de straturi ce includ microfibre de sticlă. Amplasarea acestor straturi cu microfibră de sticlă aproape de plăcile de plumb din acumulator face reacția acidului să fie rapidă, iar energia produsă este la cote înalte.

Tehnologia AGM este regăsită la modele de acumulatori Bosch S6 și S5 A, care livrează constant necesarul înalt de energie necesar pentru automobilele care au sistem start/stop și sistem de recuperare a forței de frânare. Așadar, AGM este gândit special pentru a susține opririle și pornirile dese ale motorului în traficul aglomerat și alimentarea cu energie a consumatorilor care solicită curent când mașina este staționată, iar motorul e oprit.

Mulțumită tehnologiei AGM, acumulatorii oferă eficiență îndelungată, precum și o mai mare rezistență la ciclurile de încărcare/descărcare. De exemplu, în cazul acumulatorului Bosch S5 A, această rezistență este de până la 4 ori mai mare în comparație cu acumulatorii de pornire convenționali.

PowerFrame®

Un element esențial în performanța durabilă a modelelor de acumulatori Bosch, precum cele din gamele S3, S4 și S5, este grila PowerFrame®. Bosch a patentat pentru această grilă un proces de ștanțare care asigură conductivitate optimă, ceea ce se traduce prin eficiență andurantă și un curent de pornire ridicat inclusiv în sezonul rece. Totodată, grila PowerFrame® este produsă dintr-un aliaj menit să reducă riscul de coroziune și ratele de autodescărcare ale bateriei.

EFB (Enhanced Flooded Battery)

În cazul modelelor de acumulator S4 E, Bosch integrat o placă pozitivă acoperită cu folie de poliester, pentru o aderență mai bună a materialului activ pe placă. Mai exact, soluția tehnologică denumită EFB (Enhanced Flooded Battery) a fost creată pentru obținerea unei rezistenţe sporite la cicluri de încărcare/descărcare.

 

8 modalităţi de a extinde durata de utilizare a acumulatorilor oferite de specialistul Bosch

Indiferent de sezon, durata de viață și eficiența acumulatorilor depinde și de disciplina cu care noi utilizatorii ne îngrijim de aceștia. În acest sens, Bosch ne oferă o serie de sfaturi punctuale:

1) Verificaţi la intervale regulate tensiunea, nivelul de încărcare şi puterea de pornire a acumulatorului, precum şi pierderea de putere în cadrul autovehiculului.

2) Este recomandabil să demontaţi acumulatorul înainte de a scoate din uz un autovehicul pe timp de iarnă. Recomandarea noastră: depozitaţi-l într-un loc răcoros.

3) Verificaţi acumulatorul cel puţin de două ori pe an, iar în timpul iernii o dată pe lună (în condiţii de îngheţ), în cazul acumulatorilor mai vechi.

4) Asiguraţi-vă că acumulatorul este montat în mod corespunzător în compartimentul acestuia şi componentele metalice ale acumulatorului au fost gresate, iar bornele strânse bine.

5) Dacă este posibil, evitaţi descărcarea completă a acumulatorului (cauzată de lăsarea luminilor aprinse, de exemplu).

6) Apăsaţi pedala ambreiajului la pornirea autovehiculului, pentru a reduce rezistenţa demarorului şi astfel consumul de energie electrică.

7) Opriţi toate echipamentele electrice ce nu sunt absolut necesare, cum ar fi sistemul audio, sistemul de climatizare sau cel de încălzire auxiliară înainte de a porni.

8) După o perioadă lungă în care nu aţi utilizat autovehiculul, demontaţi acumulatorul şi conectaţi-l la un încărcător cu comandă electronică.

 

Recomandări pentru sezonul rece

În sezoanele cu temperaturi scăzute acumulatorii sunt supuși unor solicitări înalte. Chiar dacă temperaturile înalte din timpul verii sunt cele care produc uzură mai pronunțată, pe timpul iernii bateriile trebuie să reziste constant la un consum înalt de energie. Asta se întâmplă pe de o parte fiindcă pornirea motorului pe vreme rece solicită mai mult bateria. Dar și pentru că pasagerii mașinii utilizează intens sistemele și funcțiile de confort. Și, de multe ori, distanțele parcurse cu automobilul sunt scurte, ceea ce poate consuma mai multă energie electrică decât furnizează alternatorul.

În cazul în care observăm semne legate de scăderea nivelului de încărcare al bateriei, putem doza de exemplu folosirea mai ales concomitentă a unor funcții precum climatizarea și încălzirea electrică a scaunelor, după ce obținem nivelul de confort climatic pe care îl dorim. La fel, poate fi rezumată utilizarea sistemului de navigație sau sistemului audio.

În orice caz, acumulatorii Bosch sunt prevăzuți cu tehnologii care oferă un nivel înalt de energie chiar și pe timpul sezonului rece. Toate detaliile despre gama de baterii Bosch le puteți accesa vizitând site-ul dedicat: batteries.boschaftermarket.eu/ro/

Desigur, o precauție înainte de începerea sezonului rece este vizitarea celei mai apropiate unități din rețeaua Bosch Car Service, pentru a verifica starea bateriei și a alternatorului, dar și eventuale defecte la unități de comandă care consumă energie după oprirea motorului. Informații detaliate despre produsele și serviciile Bosch Car Service sunt disponibile accesând site-ul oficial boschcarservice.com/ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account