Studiu: BMW – cea mai de succes marcă de automobile din România
Pe parcursul lui 2010, BMW a ocupat constant prima poziţie în topul mărcilor de automobile într-o serie variată de studii, fie că este vorba de aprecierea publicului sau de părerea specialiştilor. Este cazul sondajului „Best Auto”, realizat de revista „auto motor şi sport”, unde BMW s-a impus constant în ultimii ani, la fel cum este cazul „High Impact Brands”, realizat de revista BIZ şi compania Synovate, unde marca germană a ocupat prima poziţie pentru al doilea an consecutiv.
La încheierea anului 2010, două noi studii au certificat succesul de care se bucură marca BMW pe piaţa din România – atât sondajul realizat de auto.ro, împreună cu Deadalus Millward Brown, cât şi topul Suprebrands au plasat din nou BMW pe prima poziţie în topul mărcilor de automobile.
Sondajul realizat de compania Deadalus Millward Brown printre utilizatorii site-ului auto.ro a cuprins peste 13700 interviuri on-line în perioada ianuarie-octombrie 2010. Au fost urmărite mai multe criterii care au inclus ţinuta de drum, designul, fiabilitatea, consumul de combustibil, finisajul interior şi raportul calitate/preţ între posesorii fiecărei mărci. Rezultatele au relevat că modele BMW ocupă prima poziţie din punct de vedere al satisfacției generale, cât şi din punctul de vedere al raportului calitate/preţ. Remarcabilă este şi clasarea pe poziţia a treia în topul intenţiei de cumpărare, în spatele a două mărci de volum germane.
În topul Superbrands România, BMW s-a clasat pe poziţia a doua, după Google, dar înaintea oricărei alte mărci de automobile. Studiul a analizat peste 1000 de mărci în două faze, o analiză calitativă din partea unui consiliu de specialişti, urmată de o cercetare de piaţă condusă de către Nielsen la scară naţională, pe un eşantion de 1000 de subiecţi, cu vârsta cuprinsă între 19 şi 54 ani.
„Am arătat că suntem o marcă cu adevărat dorită de români. Alături de performanțele excelente de vânzări, am câştigat aprecierea specialiştilor şi ne-am demonstrat popularitatea în sondajele de opinie. Un factor important al succesului nostru este programul BMW EfficientDynamics: am reuşit să oferim mai multă plăcere de a conduce cu un consum redus semnificativ. Am demonstrat că suntem lider în inovaţie şi vom continua să facem asta şi în anul 2011”, a explicat Marco Schulz, director general BMW Group România.
BMW a încheiat un an de excepţie şi s-a impus ca cea mai apreciată marcă de automobile din România. Rezultatele au fost confirmate şi de performanţele de vânzări, unde BMW s-a instalat ca lider al pieţei premium încă de la începutul anului.
[Sursa: BMW]