Toyota Corolla va avea motor BMW, iar asta e o decizie mai importantă decât lupta pentru poziția de lider al pieței de lux
Vestea că BMW va livra motoare pentru viitoarea Toyota Corolla este mult mai importantă decât pare la prima vedere, deoarece contribuie la crearea resurselor necesare pentru dezvoltarea automobilelor autonome și electrice și pregătirea pentru noua eră automobilistică.
Colaborarea cu Toyota face parte dintr-o strategie extrem de importantă pentru BMW. Din 2014 modele precum MPV-ul Verso sau modelul Avensis au primit motoare diesel de 1,6 litri de la BMW, iar propulsorul diesel 2.0 D-4D al noii Toyota RAV4 este tot de proveniență BMW. Parteneriatul între BMW și Toyota a luat amploare considerabilă mai ales odată cu semnarea acordului din 2012, prin care cei doi constructori conlucrează pe patru capitole care privesc generațiile viitoare de automobile:
1. Dezvoltarea propulsiilor pe pilă de combustibil – adică motoare pe hidrogen.
2. Dezvoltarea bateriilor liutiu-aer, care au o densitate de energie mai mare decât bateriile litiu-ion.
3. Dezvoltarea comună a arhitecturii şi componentelor pentru un viitor automobil sport. Este vorba despre urmașul lui BMW Z4 și presupusul urmaș al lui Toyota Supra.
4. Dezvoltarea de materiale ușoare pentru reducerea greutății mașinilor.
Noul CEO al grupului BMW, Harald Krueger, a subliniat constant că planul său este de a crește profitabilitatea companiei. Desigur că poate suna doar a discurs de manager, însă exact de asta are nevoie BMW. Profitul este chiar mult mai important decât lupta pe care BMW o duce pentru a rămâne cel mai bine vândut brand auto de lux din lume. Mult mai important este că industria auto trece printr-o transformare radicală, odată cu adoptarea tehnologiilor de condus autonom, precum și propulsiilor electrice și eventual pe hidrogen. Această redefinire a automobilului din punctul de vedere tehnologic obligă constructorii să investească resurse gigantice în proiectarea și testarea noilor soluții. Iar cum BMW nu are amploarea unui grup precum VW, atunci bavarezii au nevoie ca de aer să diminueze costurile de dezvoltare și producere a noilor tehnologii.
Mercedes-Benz face la rândul său același lucru prin colaborarea din ce în ce mai strânsă și mai amplă cu Alianța Renault-Nissan. Și în acest caz găsim folosirea în comun a motorului diesel de 1,5 litri, precum și nu număr de modele dezvoltate sau chiar și produse în comun. Așa s-a ajuns inclusiv la faptul că Dacia Dokker, Renault Kangoo și Mercedes-Benz Citan sunt una și aceeași mașină. Ba chiar am putut găsi și în noile modele smart butoane pe care le recunoaștem din Daciile noi. Iar modelele Q30 și QX30 ale lui Infiniti nu preiau doar platforma tehnică, ci până și butoane sau zone întregi din panourile habitaclului și planșei de bord regăsite la Mercedes-Benz Clasa A. Exemplele de colaborare continuă și culminează cu uzina de 1 miliard de dolari din Aguascalientes, Mexic, unde Mercedes-Benz și Alianța Renault-Nissan produc mașini împreună. Într-o primă fază se vor produce aici modelele compacte ale mărcilor Infiniti și Mercedes-Benz. Și se plănuiește ca producția anuală de la această fabrică să ajungă la 230.000 de automobile până în 2020. În plus, cele două companii anunță că modelele lor compacte vor fi produse împreună și la alte uzine Mercedes sau Nissan din China și Europa.
Altfel spus, BMW pare că începe la rândul său să ia în calcul aceste soluții de expansiune. Este rezultatul direct al succesului pe care BMW și l-a clădit singur. Însă acum grupul BMW a ajuns la proporții care îl forțează să ia decizii la un nivel industrial și mai mare.
Trebuie să realizăm că pentru a produce noile generații de mașini autonome și electrice trebuie să retehnologizezi și uzinele. Deci investițiile sunt cu adevărat colosale. Drept urmare, BMW trebuie să facă bani din piatră seacă. Iar asta livrarea motoarelor pentru Toyota Corolla sună a business bun.
Corolla a fost în repetate rânduri cel mai bine vândut autoturism de pe planetă și a rămas în rândul celor mai populare mașini, acumulând volume de vânzare de zeci de milioane de unități. Noile zvonuri vehiculate în presa japoneză și apoi în cea din India spun că BMW va pune la dispoziția Toyota motorul pentru versiunile de top ale următoarei generații Corolla. Se bănuiește că va fi ales un motor cu patru cilindri.
Interesant este că viitoarea Corolla va folosi platforma modelului electric Prius, ceea ce reprezintă în sine o aplicație nouă pentru motorul BMW. Genul acesta de asocieri noi sunt cele care dictează soluțiile inventate de ingineri în culisele ambelor companii.