Drive-test BMWBLOG: BMW 320d 2012

BMW Seria 3 este cel mai bine vandut model BMW la nivel global, reprezentand aproape o treime din volumul total de vanzari. Cu 384.464 unitati vandute pe plan global in 2011, BMW Seria 3 este si lider absolut in segmentul premium, urmat de Mercedes-Benz Clasa C si Audi A4, cu 371.382 unitati si respectiv 326.427 unitati. In Romania modelul Seria 3 se situeaza dupa modelele din gama X, iar la capitolul motorizari, 320d este cel mai bine vandut.

La inceputul lunii martie am testat pe parcursul unui week-end noul BMW Seria 3 F30, in varianta de motorizare 320d, Sport Line, in nuanta Melbourne Red metalizat, in Bucuresti si pe traseele virajate Predeal-Rasnov-Poiana Brasov.

Am facut cunostinta cu generatia anterioara Seria 3 E90 in urma cu doi ani si am fost impresionata atunci pozitiv de agilitatea si stabilitatea treiarului si de precizia cu care raspundea la comenzi. Seria 3 E90 este considerata cea mai reusita generatie de pana acum, dar oare cum se comporta noul model? Dupa parerea noastra, Seria 3 F30 este superior in anumite aspecte, dar nu in totalitate.

Designul noului Seria 3 reprezinta o evolutie fata de cel al generatiei anterioare, dupa cum spun designerii BMW, dar fara a modifica radical imaginea treiarului. Partea frontala este mai agresiva si sportiva, contribuind la aceasta capota foarte alungita, liniile ce o traverseaza, grila rinichi si blocurile optice prelungite. O diferenta majora o constituie designul farurilor care se integreaza armonios in grila, creand un aspect 3D.
Desi cromul in exces poate fi un element de nemultumire pentru fanii consacrati BMW, noi am apreciat eleganta designului elementelor de legatura dintre grila si faruri.

Masina a crescut in dimensiuni fata de generatia anterioara, modelul actual fiind cel mai lung BMW Seria 3 produs. Avand 4624 mm lungime, cu 93 mm mai mult fata de generatia anterioara, acest lucru este in special in beneficiul pasagerilor, care se bucura de mai mult spatiu la nivelul genunchilor.

In ce priveste tinuta pe sosea, masina se comporta exact cum ne asteptam de la un BMW. Elementele care diferentiaza bavarezii de competitori, agilitatea, dinamica si placerea de a conduce, raman valabile si la modelul F30.
Vehiculul este foarte stabil la rulare si raspunde precis la comenzi, accelerand exact cat vrei si franand rapid si precis, in conditii de siguranta. Masina se asaza bine pe sosea, si ca sofer simti foarte bine conexiunea acesteia cu drumul.

Pe viraje, in momentul accelerarii la iesirea din curba, masina „rupe” mai usor aderenta fata de alte modele BMW din gama, chiar si cu toate sistemele de siguranta activate, ramanand insa manevrabila. Directia ofera un feedback foarte bun, rotile urmand perfect traiectoria dorita de sofer.

BMW 320d 2012 este propulsat de motorul turbodiesel cu tehnologie Twin Turbo cu capacitate cilindrica de 1995 cmc, ce dezvolta 135 kW/184 CP si 380 Nm cuplu intre 1.750 si 2.750 de rpm,. Noul motor ofera o economie de consum cu cca.7% mai buna decat generatia anterioara, in conditiile in care performanta este vizibil sporita, de la 177 la 184 CP. BMW 320d F30 este si cu 0.4 secunde mai rapid decat E90, accelerand de la 0 la 100 km/h in 7.9 secunde.

Transmisia semi-automata cu dublu ambreiaj si automata cu opt rapoarte de la ZF este o incantare, fiind unul din punctele forte al masinii: treptele se schimba foarte rapid, imperceptibil, silentios si in mod precis, si exista posibilitatea unei retrogradari de trepte rapide si directe pentru manevre de depasire. Treapta a opta este optimizata pentru rularea eficienta la viteze mari. Acceleratia are o intarziere aproape imperceptibila, dar suvoiul de putere este eliberat prompt si foarte bine dozat.

Motorul este oarecum zgomotos la turatii mari, ceea ce va face fericiti multi fani BMW.

La noul Seria 3 ai posibilitatea sa alegi dintre 4 moduri de rulare: EcoPro, Confort, Sport si Sport + (DSC dezactivat). Modul EcoPro mareste autonomia masinii: taie din alimentarea sistemelor auxiliare (A/C, incalzire in scaune, ventilatie), accelereaza liniar, vitezele se schimba la un nivel scazut al turatiei, iar consumul de carburant este la minim. La depasiri insa se simte lipsa puterii, cutia de viteze schimband foarte devreme.

In modul Sport volanul se intareste, directia este mai precisa, raspunsul cutiei de viteze este foarte prompt, vitezele se schimba la un nivel mai ridicat al turatiei, iar masina sta turata, pregatita pentru manevre. In modul Sport ai senzatia de conectare totala cu masina, datorita preciziei cu care raspunde la comenzi. Toate sistemele lucreaza armonios, directia este suficient de ferma iar raspunsul la acceleratie este suficient pentru condusul de zi cu zi.

Impresia pe care o ai trecand dintr-un mod de rulare intr-altul este ca te afli la volanul unei masini foarte versatile, capabile sa se transforme prin apasarea unui simplu buton, dintr-o masina super eficienta si confortabila, excelenta pentru oras, intr-o sportiva „nervoasa” pe care te poti baza, care te indeamna sa sofezi sportiv, fara a simti vreodata ca pierzi controlul.

In oras BMW 320d Sport Line este o masina confortabila, modurile ideale de rulare fiind Confort sau ECOPRO. Functia Auto Start/Stop contribuie si ea la reducerea consumului de carburant a modelului super-eficient 320d, oprind motorul cand acesta ruleaza in gol pentru o perioada mai lunga de timp.

La volanul noului BMW Seria 3 te simti in perfecta siguranta, dar masina iti ofera in acelasi timp si emotia si entuziasmul specifice BMW, care te fac sa-ti doresti cu nerabdare sa te intorci la volanul ei pentru a o conduce.

La interior BMW s-a straduit cat mai bine sa raspunda comentariilor negative legate de calitatea materialelor de pe bord si a imbunatatit semnificativ senzatia la interior. Cu toate acestea, au mai ramas unele elemente care dau senzatia de plastic ieftin, pe bord si pe fetele usilor, sau imbinarile care nu sunt intotdeauna perfect finisate. Un alt element neplacut a fost plasticul de pe stalpul B, unde este prinsa centura de siguranta, care se zgarie foarte usor la atingere.

Interiorul este confortabil, spatiul este generos. Persoanele mai inalte ar putea avea putin de suferit pe locurile din spate daca scaunul din fata este tras mai mult in spate, dar pentru persoane de inaltime medie spatiul este suficient.

Si datorita bordului orientat catre sofer, care simti ca te inconjoara, senzatia la volan este una de conectare cu masina, iar comenzile si butoanele sunt toate la locul lor, interfata iDrive fiind si ea usor de accesat. Scaunele ofera o buna sustinere laterala, sunt construite solid si integreaza o serie de functii electronice de reglare plus functia de memorie a pozitiei.

Si modul de dispunere al instrumentelor de bord este unul placut, informatia fiind foarte lizibila iar informatiile oferite fiind tot ce are nevoie soferul. Un alt minus la interior ar fi reglarea climatizarii, modul de configurare al sistemului de A/C fiind destul de putin intuitiv.

Dotari/ Echipari. Similar noului BMW Seria 1, BMW a introdus si in cazul noului Seria 3 F30 trei linii de echipare: Sport, Luxury si Modern. Versiunea testata a fost Sport, care confera masinii o alura si mai sportiva, prin elementele specifice de design, cum ar fi grila rinichi cu 8 bare in culoare cromata sau insertiile de culoare neagra din sortul fata, capacele oglinzilor in nuanta negru stralucitor (optional), sau evacuari in nuanta neagra.

Interiorul este mai sportiv si mai masculin, este vizibil contrastul de accente negre si rosii, iar scaunele sunt mai reliefate pentru a sustine pasagerii in virajele stranse. Impresioneaza placut gradul de sofisticare a gamei, unde inclusiv cheia este personalizata, cu nuante rosii.

Modelul testat beneficia de aproape toate dotarile cu care poate fi echipata masina, de la tapiterie din piele Dakota, volan incalzit, scaune incalzite, jante de 18 toli, sasiu adaptiv M, faruri adaptive cu Xenon, pilot automat cu functie de franare, directie sport variabila, camera pentru mersul inapoi, oglinzi heliomate, scaune fata reglabile electric cu memorie pentru scaun sofer, suport lombar pentru scaune fata, cotiera fata, pachetul de lumini, si pana la sistem de asistenta la parcare, parcare automata, sistem audio HiFi Harman Kardon cu 16 difuzoare, BMW Apps sau speed limit info.

Am apreciat display-ul colorat si sistemul de navigatie imbunatatit iDrive, foarte intuitiv, precum si afisajul de pe Head-Up Display-ul color – singurul din segment- care indica viteza in timp real si limita de viteza pentru zona respectiva. Am gasit foarte utila si camera rear view cu optiunea de asistenta la parcare, foarte folositoare mai ales la parcarile subterane.

Dintre dotari ni s-au mai parut foarte utile si la indemana pilotul automat care are si functie de franare, cu ajutorul caruia iti poti seta o viteza constanta de croaziera, la care masina revine chiar daca accelerezi sau franezi, precum si scaunul soferului cu memorie, care poate memora doua pozitii complet diferite.

Portbagajul este incapator, cu capacitate de pana la 480 litri, care poate fi suplimentata prin rabatarea banchetei spate. Modelul de test era dotat si cu functia de deschidere a portbagajului fara utilizarea mainilor (Confort Access – portbagajul se deschide cu ajutorul unei manevre speciale cu piciorul sub bara spate), tehnologie care ni s-a parut forte utila atunci cand ai mainile ocupate cu bagaje.

Sisteme de siguranta. Noul BMW Seria 3 F30 este echipat standard cu o multitudine de sisteme de siguranta activa si pasiva, ABS, DSC, DTC, asistenta la franare de urgenta, senzori de impact, airbaguri, inclusiv la nivelul genunchiului, avertizare de parasire si de schimbare a benzii de circulatie. Siguranta de top conferita de noul model este dovedita de altfel si de faptul ca noul BMW Seria 3 a primit calificativ maxim la testul Euro NCAP, 5 stele.

Tehnologii. BMW 320d este dotat cu o serie intreaga de gadgeturi si tehnologii. In plus, in Romania este oferita cea mai extinsa gama de servicii de internet in automobil, cu functii precum Web Radio, Last Mile Navigation, Google Maps Search sau Google Streetview si Facebook sau Twitter.

Am testat si functia Web Radio, care iti permite sa asculti prin internet orice post de radio care emite online, indiferent de tara in care emite. Cand masina este in miscare, conexiunea se intrerupe destul de des, ceea ce face mai putin preferata aceasta varianta, mai ales in afara Bucurestiului sau a marilor orase.

Consum. Consumul mixt mediu declarat de constructor este de 4.5 l/100 km. In modul ECOPRO, in modul extraurban, ruland cu viteze de pana la 130 km/h am obtinut un consum mediu de 4.2 litri.

Consumul mediu pentru tot traseul parcurs a fost de 6.3 l/100 km, o combinatie de drumuri virajate si rulare prin Bucuresti, in conditiile in care masina a transportat trei pasageri cu bagaje, iar modul de rulare a fost in principal setat pe Confort, alternand cu modul Sport. In Bucuresti consumul nu a depasit 7l/100 km.

Pret. Dupa cum spuneam, modelul testat era dotat cu aproape tot ce se putea din lista de optionale, astfel ca pretul sau este de 63.000 Euro + TVA.

Pretul de baza insa pentru BMW 320d este de 29.500 Euro + TVA, si include standard urmatoarele: aer condiţionat automat, covorase din velur, prezoane antifurt, anvelope runflat, jante din aliaj usor V-spoke de16 toli tip 390, Service BMW Basic Inclusive – 5 ani/100.000 km, triunghi reflectorizant si trusa de prim autor, airbag frontal pasager dezactivabil, tetiere spate reglabile, tapiterie din stofa Move Antracit – Negru, proiectoare de ceata, comenzi multifunctionale pe volan, volan imbracat in piele. Transmisia standard oferita este cea manuala cu sase rapoarte. Pachetul Sport Line adauga 1980 Euro la pretul de baza al masinii.

Concluzii

Noul BMW 320d 2012 este un model reusit, mai bun decat predecesorul sau, o masina sportiva, agila, performanta si confortabila, sigura si perfect adaptata pentru oras.

Puncte forte: transmisie, directie, manevrabilitate.

Puncte slabe: materiale plastice la interior, imbinari.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account