12.000 Euro va costa vopseaua în două tonuri pentru noul BMW Seria 7.
Suverani peste Rolls-Royce, BMW încearcă să împrumute din eleganța britanică prin introducerea unui finisaj în două tonuri pentru noul BMW Seria 7.
Colegii de la BMW Blog.com au stat de vorbă cu Bernd Gress, șeful diviziei Painted Body Technology al fabricii din Dingolfing, unde s-au investit 300 milioane de Euro pentru producția noului model BMW Seria 7. Așa au aflat că parte din acea sumă a fost investită și în procesul de vopsire al noului model și că finisarea în două tonuri va costa 12.000 Euro.
De ce costă atât de mult?
Probabil și pentru că doresc să-și recupereze cât mai repede o parte din acea investiție, dar și pentru că procesul este unul destul de complex, costisitor, elaborat. Dacă o vopsire standard dureză mai puțin de 10 ore, cea cu dublu finisaj ajunge și până la 12 ore.
Asta înseamnă că roboții trebuie să stea peste program, să sară peste pauzele de țigară și de toaletă și să consume mai mult curent, credem noi. Procesul presupune aplicarea automatizată a stratului principal de vopsea, apoi un al doilea strat contrastant este aplicat manual.
La final se aplică un strat nou de lac pentru ca cele două rânduri de vopsea să nu fie simțite la atingere. Așadar, treabă migăloasă care presupune efort robotizat, dar și uman. Și când vine vorba de artiști cu mâini de chirurgi, salariile trebuie să mulțumească și artistul, și chirurgul.
Ce altceva poți să-ți cumperi cu 12.000 Euro?
Cele mai scumpe tonuri de vopsea din gama standard pentru noul BMW Seria 7 sunt Gri Frozen Pure BMW Individual și Gri BMW Individual Frozen Deep metalic, la 3.946 Euro. Ambele sunt destul de deosebite pentru a scoate mașina în evidență și te poți mulțumi cu una dintre ele dacă vrei să-ți rămână bani și pentru alte opțiuni.
Poți să bifezi și jantele de 21 inch tip 910 (2.563 euor), pachetul Climate Acoustic (2.091 euro) pentru o izolare fonică și termică cât mai bună, plus pachetul Executive Lounge (6.898 euro) care adaugă acel ecran imens sistem de entertainment în spate și scaune cu masaj și ventilație. Ușile automate costă 1.537 euro și contribuie mult la efectul de lojă pe care mașina are pretenția că-l emite.
Și cred că se ating cei 12.000 euro bifând trei elemente de exterior care fac cinste noului look și una de interior care aduce ceva cu adevărat nou. Bineînțeles, tocmai pentru că mulți se vor gândi să-și cheltuiască banii pe opțiuni mult mai pragmatice, modelele vopsite în două tonuri vor fi apariții destul de rare – și tocmai ăsta este elementul care le face mai dezirabile. Dar dacă bifezi vopseaua în două tonuri și uiți de jantele elegante și de confortul pasagerilor din spate, nu ai înțeles nimic. Apoi, dacă-ți bifezi pachetul de entertainment, nu-i așa că-i păcat să uiți de sistemul audio Bowers&Wilkins Diamond, cu 35 de difuzoare și 1.965 W? Ceva ne spune că noul BMW Seria 7 va fi complicat de personalizat și destul de costisitor, dar dacă nu ești sigur în luarea deciziei, poți oricând să „dai cu banu”.