Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW X6 M: primul test drive

De luni de zile tot ne-am intrebat pe noi insine aceeasi intrebare: este BMW X6 M intr-adevar un adevarat produs Motorsport SI nu va diminua pe viitor brandul M? Ei bine, a venit ziua pentru a raspunde la aceste intrebari si avem posibilitatea de a comenta cu privire la un produs care a trecut prin mainile colegiilor nostri de la BMWBLOG.

Asocierea lui BMW X6 M cu brandul Motorsport ar insemna implicit de a conduce masina pe un circuit auto, iar BMW a multumit dorinta tuturor la: Lansarea Media Internationala a BMW X6 M ce a avut loc la Atlanta, in Georgia.

Articol BMWBLOG

Evenimentul a inceput cu o noapte inainte, cand o echipa de experti si manageri BMW X6 M s-au alaturat jurnalistilor pentru o sesiune de informare. Este intotdeauna bine sa stai la aceeasi masa cu oameni care au lucrat la produsele BMW de la un stadiu incipient si a afla mai multe despre conceptul din spatele acestor modele noi.

bmw_x6m_168-655x436

BMW X6 M este unul dintre aceste noi produse, care au generat atat reactii pozitive, cat si negative din partea consumatoriilor BMW, iar intelegerea ideii din spatele lui X6 M a fost unul dintre obiectivele noastre la acest eveniment.

Deci, de ce BMW ar construi prima lor masina M cu tractiunea integrala? Ei bine, consensul general printre expertii BMW este ca piata are nevoie de o masina supersport in segmentul Sports Activity.

Suna vag pana acum? Sigur, absolut, dar …. sapand mai adanc in strategia din spatele X6 M, am constatat ca, intr-adevar, scopul celor de la BMW este acea piata care in prezent este mai putin dezvoltata si care are nevoie de o noua provocare. Pana in prezent, jucatorii neoficiali din acest segment au fost Porsche Cayenne Turbo S, un vehicul de 124.000 dolari, si se presupune ca si Mercedes-Benz ML65 AMG. Deci, atingand aceasta piata cu o super masina M SAV ar fi o mutare desteapta.


Design Exterior

bmw_x6m_144-655x436

Acesta este un domeniu in care, pentru prima data de o buna perioada de timp, cea mai mare parte a oamenilor si jurnalisti au fost de acord cu privire la: BMW X6 M are fara indoiala look-ul unei masini M. In ansamblu, designul exterior a primit un feedback pozitiv si nu am putut decat sa ne bucuram de acest lucru.

X6 M prezinta o fata agresiva cu prize mari de aer, precum si branhiile din fata aripilor. La partea din spate, X6 M iese in evidenta cu unicele sale evacuari duble, element de design tipic brandului M.

X6 M este echipat cu cauciucuri run-flat, 275/40R20 in fata si 315/35R20 in partea din spate – care se incadreaza pe rotile M de 20-inch. Franele de inalta performanta si de asemenea si aratoase completeaza zona rotilor.

bmw_x6m_19-655x436

Design Interior

Folosind ca punct de pornire interiorul unui BMW X6 standard, divizia Motorsport a adaugat elementele lor de design M: scaune M, volan din piele M cu palete pentru viteze si buton de lansare M, pedalier M, logo-ul M pe kilometraj si inscriptionarile colorate M. Materiale de inalta calitate din catalogul BMW Individual se gasesc in interior, impreuna cu pielea Merino, panouri din aluminiu Shadow si panoul de bord BMW Individual imbracat in piele.

X6 M a primit specificul Head-Up Display M, un plus ce s-a dovedit a fi destul de util in timpul sesiunii de conducere rapida. De asemenea, X6 M primeste noul sistem hard-disc iDrive, sistem care in prezent lipseste din modele X6 standard.

Mersul cu spatele sau parcarea masinii a devenit mult mai usoara cu ajutorul Camerei de vedere Spate BMW.

Spatiul interior este in continuare o problema pentru unele persoane, in cea mai mare parte pentru pasagerii din spate, dar asta e pretul care trebuie platit pentru un spate cu plafon Coupe, precum si din cauza aranjamentului interior cu patru locuri. In partea din fata spatiul interior este suficient si confortabil, chiar si pentru persoane mai inalte.

bmw_x6_m_200-655x479

Motorul, suspensia, transmisia si caracteristici inovatoare

Fara indoiala, chiar si pe hartie, BMW X6 M este cel mai puternic SAV de pe piata. Motorul S63B44 reprezinta cea mai recenta inovatie care iese de pe portile diviziei Motorsport. Cele doua turbine twin-scroll sunt pozitionate impreuna cu convertoarele catalitice in sectiunea „V” intre cele doua randuri de cilindri. Potrivit inginerilor BMW, comparativ cu un motor tipic V, capetele cilindriilor au fost inversate, motiv pentru care evacuare merge spre interiorul sectiunii „V”. Capetele cilindriilor utilizeaza acelasi aliaj de aluminiu ca si cele de la BMW diesel.

Cei doi cilindri de la fiecare scroll sunt cu 180 de grade mai in afara, in scopul arderii pentru o performanta mai buna si mai important, pentru un lag turbo minim. Turbinele au de asemenea, doua intercoolere lichid-la-aer.

Motorul produce 555 CP, cu cinci mai multi decat poneii lui Cayenne Turbo S si, de asemenea, un impresionant cuplu de 680 Nm de la numai 1500 rpm.

bmw_x6m_174-655x436

Oh, ca si un fapt de distractie, nu exista nici o “joja” de ulei in X6 M, aceasta este inlocuita de un echivalent electronic, asa ca nu uita data viitoare cand vrei sa-ti verifici uleiul.

Motorul V8 biturbo este cuplat la cutia automata in 6 trepte Steptronic care ofera trei moduri de conducere: Normal (D), Sport (S), si M-Sport. Pentru a realiza schimbul treptelor mai rapid, motorul reduce din acceleratie si intentionat opreste un cilindru pentru a reduce cuplul incarcat in timpul schimbarii.

In modul automat, schimbarea treptelor este mult mai fina si suficient de repede pentru a satisface chiar si cei mai pretentiosi fani BMW.

BMW X6 M utilizeaza diferentialul Dynamic Performance Control. Puterea de distributie variaza intre cele doua roti spate, iar diferentialul Dynamic Performance Control poate transfera pana la 1310 lb-ft de cuplu de la o roata din spate la alta.
Dupa cum se explica in continuare de catre expertii BMW M, sistemul xDrive ofera mai multa tractiune si caracteristici de conducere pe rotile din spate.

Tipic intr-o masina M, arcurile si bucsele sunt mai intarite decat in modelul standard X6, iar cei de la BMW au confirmat faptul ca se folosesc doua nivele electronice de amortizare controlate (EDC). Cu toate caracteristicile de control al stabilitatii, X6 M va va da increderea necesara atunci cand intrati intr-un viraj strans si deraparea usoara pe care s-ar putea sa o observati, va face de fapt parte din plan.

X6 M utilizeaza un sistem de directie M Servotronic, care este lin si confortabil. Pentru a obtine inca senzatie M si manevrarea unei masini M, asistenta la putere este redusa la viteze mai mari.

bmw_x6m_106-655x436

Driving Experience

Revenind la conducerea unei noi masini M imediat dupa ce am participat la M Performance Driving School in urma doua saptamani, ne-a pus intr-o situatie privilegiata in cazul in care unu, ar trebui sa putem compara X6 M mai echitabil impotriva autoturismelor M si doi, suntem mai experimentati in a conduce un vehicul M pe un circuit.

Deci, dupa ce am facut cele 3 ture obligatorii in spatele unui BMW in ritm rapid, masina ce ne-a aratat trasa ideala a circuitului de 3.2 km de la Road Atlanta, suntem pe cale de a va raspunde la intrebarea: este X6 M un adevarat vehicul Motorsport.

Una dintre ingrijorarile avute pentru o perioada de timp a fost in jurul „supraponderalitatii” in sportivitatea lui X6M. La 2415 kg, X6 M este departe de a fi un atlet subtire, agil …. cel putin pe hartie, dar aceste preocupari s-au risipit repede atunci cand am impins masina mai mult si mai mult.

bmw_x6m_125-655x436

Mergand prin viraje ascutite la o viteza destul de mare nu a fost doar distractie, ci a fost o distractie in conditii de siguranta si dinamica. Cu cat am condus masina mai mult, cu atat mai confortabil am devenit in spatele volanului unei masini de 555 CP sau ar trebui sa spunem …. din spatele unei adevarate masini M? Da, BMW X6 M se manevreaza intr-adevar ca o adevarata masina M si nu ne-a dat niciodata impresia ca suntem la volanul unui model SAV, cel putin din perspectiva manevrarii si dinamicii la conducere.

Masina afiseaza extraordinare capabilitati si munca expertilor BMW M poate fi vazuta in acest model, experti ce au construit cu adevarat un nou vehicul M si nu doar o versiune actualizata a standardului X6. Virajele sunt la fel de distractive ca in orice alt M si acest lucru vine de la cineva care a condus intens pe toate celelalte modele M intr-o sesiune de 8 ore pe circuit.

In ciuda dimensiunii sale mari, BMW X6 M este usor de manevrat si chiar ar putea deveni o alegere potrivita pentru acei mai putini clienti carora nu le este pe plac brandul M.

Acum, toti ne asteaptam ca un BMW sa se descurce in viraje si in situatii stranse, nu-i asa? Ei bine, X6 M ruleaza destul de uimitor pe liniile drepte, de asemenea, in ambele moduri de deplasare, manuala si automata. In timp ce trecem la paletele de schimbare a vitezelor manuala, am reusit sa stoarcem o viteza de top de 217 km / h. A fost destul de buna pentru noi? Nu, ne-am asteptat la mai mult si am stiut ca putem face mai bine, mai ales dupa absolvirea scolii M, asa ca am trecut la modul M-Sport si am lasat masina sa faca deplasarea pentru noi. Dupa ce am parcurs inca aproximativ 30 de ture, am ajuns la final, obiectivul nostru: 230 km / h.

Nu sunteti impresionati deja? Ce se intampla daca am sa va spun ca linia dreapta, nu a fost foarte dreapta in intregime, ci, mai degraba o combinatie de curbe si situatii de panta? Nu-i rau deloc, mai ales ca am reusit sa atingem o asa mare viteza pe o distanta scurta.

Acum X6 M nu poate fi acoperit numai de zahar si miere, asa ca am facut o mica plangere: in ciuda franelor de inalta performanta mari, distanta de franare este cu siguranta mai mare decat intr-un mai mic vehicul M. Chiar si atunci cand am calcat franele foarte greu, nu am obtinut aceeasi reactie pe care am primit-o cu vreo doua saptamani in urma de la M5, de exemplu.

Asa ca haideti sa verificam rezultatele noastre impotriva definitiei celor de la BMW despre X6 M: agilitate – verificat, dinamica – verificat, raspuns – verificat, feedback-ul – aproape verificat.

Dupa alte 30 de ture, am incheiat sesiunea de test cu un zambet pe fata noastra si in final suntem in stare sa raspundam la acele intrebari postate la inceputul articolului.

Da, in opinia noastra si bazandu-ne pe ceea ce am auzit si de la alti ziaristi, BMW X6 M este un adevarat vehicul Motorsport si fanii BMW ar trebui sa fie mandri de a avea ocazia de a experimenta ceva diferit fara teama ca diminueaza brandul M. In cele din urma, o companie de masini de succes trebuie sa fie intotdeauna in cautarea de noi segmente sau pur si simplu, pentru a crea altele noi.

bmw_x6m_45-655x436

Daca am fi directori la Porsche, ne-am teme ca unii dintre clientii lor ar putea gasi mai puternicul si accesibilul BMW X6 M ca fiind o mai valoroasa achizitie.

Oh … si pentru aceia dintre voi care s-au ingrijorat in aparitia motoarelor alimentate turbo in viitoarele modele M, nu trebuie, cei de la BMW ne-au asigurat ca acest lucru nu se va intampla.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account