Finala campionatului DTM 2012, moment istoric si experienta unica. „Bucuria este BMW”

In weekendul trecut am participat – fara sa anticipam nici un moment ce va urma – la un moment istoric pentru BMW Motorsport: castigarea etapei finale de campionat DTM 2012 la Hockenheim si a tuturor titlurilor puse in joc: titlul la piloti, la constructori si la echipe.

Am ajuns la Hockenheimring, in Germania sambata la pranz, dupa cateva ore de somn, un zbor cu avionul pana la Munchen si o goana de 350 km pe Autobahn la bordul unui BMW X6.

Pe drum facem scenarii despre ce se poate intampla la cursa; da, stim ca BMW este pe locul 3 inainte de cursa in clasamentul constructorilor, la distanta de Audi si Mercedes-Benz, si da, stim ca Bruno Spengler e la distanta de trei puncte de favoritul Gary Paffett de la Mercedes-Benz. Poate oare BMW sa castige titlul? Ar putea oare sa castige tot?! Greu de spus. Pentru moment concluzionam ca e important mai intai sa castige Bruno Spengler, in rest e un joc al numerelor, in functie de care se scrie istoria…

…istorie inceputa de altfel in 1984, cand BMW a debutat in campionatul DTM. Harald Grohs a fost invingatorul primei curse din istoria DTM, la Zolder, la comenzile unui model BMW 635 CSi. Modelul BMW M3 apare abia In 1987 si devine imediat o masina de referinta. In perioada 1984-1992 BMW obtine o serie de victorii, dupa care intervine retragerea.

In 2010 BMW anunta revenirea in DTM, procesul de dezvoltare al masinii de curse BMW M3 DTM este accelerat, se formeaza echipele, iar in aprilie 2012 BMW se aliniaza la startul cursei de deschidere a sezonului DTM 2012 cu sase masini, cea mai mica echipa dintre cele participante: sase piloti in trei echipe: BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM, BMW Team RMG.

BMW M3 DTM 2012 este o masina dezvoltata de la zero de BMW Motorsport, care calca pe urmele legendarului M3 E30. Masina este propulsata de motorul BMW P66 V8, nou dezvoltat, care echipat cu restrictoarele de aer specificate in regulament poate dezvolta circa 480 CP. BMW M3 DTM cantareste 1200 kg, este echipata cu jante din aluminiu forjat, de 18×12 toli pe fata si 18×13 toli pe spate, incaltate cu pneuri Hankook de 300x680x17 pe fata si 320x710x18 pe spate.

Revenind la eveniment, la prima vedere micul orasel Hockenheim nu tradeaza nimic suspect; abia in parcarea centrului de presa incepi sa intri in atmosfera, odata ce auzi motoarele in departare, vuind pe circuit. Suntem transportati la circuit cu ajutorul serviciului de shuttle pentru presa, circuit care ne impresioneaza prin nivelul de organizare.

Totul este bine pus la punct, totul se desfasoara dupa un plan riguros si functioneaza impecabil: ridicarea legitimatiilor de acces, transferul pana la circuit cu masini speciale, accesul pe circuit pentru presa, accesul in tribune pentru public.

Prima impresie: un mega-eveniment, complet, organizat pana la ultimul detaliu. Publicul incredibil de numeros are cu ce sa-si umple timpul intre probe: fiecare constructor are standul sau de prezentare, magazin de accesorii si suveniruri, si la fiecare paddock sunt organizate sesiuni de intalniri cu pilotii pentru autografe. In plus la fiecare zona sunt amenajate spatii speciale unde se poate servi mancare si bautura traditionale nemtesti, de la covrigii traditionali, carnati, snitel sau varza murata si pana la weiss-bier si suc de mere.

Campionatul DTM a crescut in popularitate in randul pasionatilor de Motorsport, astfel ca numarul spectatorilor prezenti a fost din ce in ce mai mare anul acesta, desi preturile la un astfel de eveniment ajung si la 50 Euro.

Ajungem pe circuit in timp pentru o prima sesiune de fotografii pe parcursul calificarilor si luam prim contact cu cursa: masinile se succed cu viteza mare prin fata ochilor si a aparatului foto, iar zgomotul e asurzitor si dopurile de urechi binevenite. Din fericire ne-am ales acul-de-par din nordul circuitului, astfel ca putem observa masinile incetinind putin pe viraj, inainte de a accelera din nou, pentru a scoate cel mai bun timp.

Dupa calificari starea de spirit este foarte buna si toti sunt plini de speranta: BMW sta bine, are cinci masini in primele sapte pozitii la start (1,3, 5, 6 si 7), Augusto Farfus in pole-position si Bruno Spengler – favoritul cursei si cu cele mai mari sanse la titlu – pe pozitia 3. Gary Paffett de la Mercedes-Benz va pleca de pe pozitia doi. Pilotii Audi nu au facut figura prea buna in calificari si se vor alinia la start abia de la pozitia 4. Inainte de cursa BMW e pe locul trei in topul constructorilor, dar nimic nu e batut in cuie si fiecare punct obtinut conteaza si poate rasturna situatia.

In cortul BMW Motorsport e agitatie, se discuta strategiile pentru ziua cursei, se finalizeaza ultimele detalii. Intre timp pe circuit se desfasoara alte probe, caci eficienta germanilor este maxima, si in plus spectatorii vor entertainment, astfel ca in paralel cu finala DTM 2012 se desfasoara si curse de Formula 3, Porsche Carrera Cup sau Volkswagen Scirocco R-Cup.

Duminica, ziua cursei incepe foarte bine: chiar daca drumul de la Heidelberg la Hockenheim este plin de masini, cum sa nu fie o zi buna cand in 10 minute treci pe langa nu mai putin de trei modele BMW M3?

Toata lumea isi doreste sa ajunga la warm-up, dar toti se deplaseaza regulamentar in coloana, pe distanta de cativa km, fara sa dea impresia ca se grabesc. Reusim sa prindem jumatate de ora din warm-up pe circuit, la cativa metri de masinile de curse. Senzatia pe care o ai atat de aproape de bolizii de curse este impresionanta: viteza, sunetele, perfectiunea unei astfel de masini nu pot decat sa ne entuziasmeze si sa ne accelereze bataile inimii. La finalul sesiunii de incalzire toate masinile sunt ok si pregatite de intrecere.

Pana la ora doua mai avem ocazia sa exploram zona, sa admiram tirurile din paddock, parcate cu precizie milimetrica, si sa ajungem la „coltul” BMW, unde regasim expus primul model de curse BMW, legendarul M3 E30.

Inainte de cursa spectatorii isi primesc portia de „show”: pilotii fac turul de onoare in masini reprezentative pentru fiecare constructor, sunt lansati parasutisti, se declanseaza artificii. Este prezent si Alessandro Zanardi, cel care si-a realizat visul de a castiga aurul la Jocurile Paralimpice si care efectueaza un tur de circuit in bicicleta cu care a castigat la Londra. Masinile se lanseaza intr-un tur de incalzire, pentru a-si ocupa locul la start.

Nu va vom povesti aici cum s-a desfasurat intreaga cursa, pe care o puteti de altfel urmari pe Youtube, mai jos.

Merita relatat entuziasmul general al spectatorilor prezenti, cu zecile de mii, imbracati cu tricouri si purtand sepcute cu siglele constructorilor preferati si fluturand stegulete, precum si atmosfera incitanta, plina de asteptari, speranta si emotie.

La start Gary Paffett de la Mercedes-Benz porneste putin mai greu, astfel ca Bruno Spengler il depaseste si se infige in spatele lui Augusto Farfus, care dupa scurt timp ii cedeaza foarte altruist prima pozitie. Cu fiecare tura emotia creste, si aproape in fiecare tura se petrece cate o schimbare in top 10, dar de fiecare data cand incepem sa auzim zgomotul motoarelor in departare ne dorim ca prima masina care intra in raza noastra vizuala sa fie BMW M3 Bank-ul pilotat de Bruno Spengler, si calculam numarul de ture ramase pana la victorie. Pe parcursul cursei distantele dintre cei doi se micsoreaza sau se maresc, cand la 1 secunda cand la 3 secunde, in functie de iesirile la boxe.

Din pacate mai au loc si accidente, momente in care organizatorii intervin prompt si indeparteaza masinile de pe circuit. Tensiunea este la cote maxime in randul tuturor, pilotii din primele pozitii i-au ajuns pe cei din urma si daca la inceput masinile formau un sir cat de cat compact, spre sfarsit acestea s-au distantat pe aproape tot circuitul.

Dupa 42 ture, fericirea este maxima pentru fanii BMW: Bruno Spengler trece primul linia de sosire, castigand astfel titlul la piloti. Augusto Farfus pe 3, Dirk Werner pe 5, Andy Priaulx pe 7 si Joey Hand pe 8 contribuie cu puncte importante si aduc victoria BMW si in clasamentul constructorilor, dar si la echipe, BMW Team Schnitzer (Spengler si Werner) obtinand victoria.

Artificiile marcheaza finalul cursei, entuziasmul cuprinde tribunele, pancartele cu WAHNSINN! rasar de peste tot, iar echipele BMW sunt in culmea gloriei.

Dupa terminarea cursei si a turei de glorie, finalul este emotionant, iar spectatorilor li se da voie sa intre pe circuit. Toti sunt fascinati de senzatia de a calca pe darele lasate de masinile de curse pe circuit, de a fotografia asfaltul sau de a atinge „gazonul” artificial pe care doar cu cateva minute inainte masinile rulau cu viteze ametitoare, care ajung uneori si la peste 170 km/h.

Inca nu ne dam seama ca victoria e totala pentru BMW, si abia la festivitatea de premiere bucuria este completa si ne dam seama de proportiile victoriei si de experienta incredibila la care tocmai am fost martori.

In cortul pilotilor BMW sarbatoarea este deja in toi: melodia „Tagen wie diese” a celor de la Die Toten Hosen – devenita imnul victoriei pentru Bruno Spengler si BMW Motorsport – rasuna in tot spatiul, emotia si bucuria se citesc pe fetele tuturor. Bruno Spengler este „rapit” si luat pe sus de mecanicii de la BMW Team Schnitzer, felicitat de toti si imbratisat de colegi si de Jens Marquardt, seful BMW Motorsport.

„Am asteptat de saptamani aceasta zi,
Si dansez de bucurie pe asfalt
[…] In zile ca acestea iti doresti eternitatea
In zile ca acestea nimic nu ne preseaza
Imi doresc eternitatea“

Parasim cu regret circuitul de la Hockenheim dar ne bucuram pentru revenirea de vis a echipei BMW Motorsport, si speram ca anul viitor sa ne reintoarcem si sa asistam la cat mai multe victorii BMW in campionatul DTM 2013.

Prin victoria sa la Hockenheim, BMW a reusit o revenire fantastica in campionatul DTM, dupa 20 ani de absenta, si a demonstrat ca poate realiza o performanta uimitoare prin efortul comun al inginerilor care au creat masina BMW M3 DTM de la zero, al pilotilor, mecanicilor si tuturor celor din echipa, care au crezut in implinirea unui vis.

Iata si un material video cu imagini de la calificari si din cursa, care surprinde atmosfera generala si sunetul motoarelor.

Si pentru cei care doresc sa vada intreaga cursa inregistrata, mai jos videoclipul.

La final, asa cum v-am obisnuit dupa un eveniment, va invitam sa admirati galeria foto cuprinzatoare.

Disclaimer: BMW Romania ne-a asigurat transportul la Hockenheim, cazare la un hotel superb in Heidelberg, masa si tot tacamul, inclusiv sansa de a sta pe circuit la doar cativa metri de masinile de curse.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account