Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW sărbătorește 30 de ani de tracțiune integrală

Nu sunt ei specialiști în domeniu, dar asta nu înseamnă că nu pot s-o facă bine.

BMW-urile au avut mereu o reputație de mașini greu de stăpânit. Mai toate fricile făceau referire la faptul că „BMW-urile fug de spate” și sunt mai periculoase decât o discotecă de la sat. Bineînțeles astea erau vorbele oamenilor care nu au înțeles niciodată scopul și ingineria din spatele unui BMW. Nu au înțeles de ce un BMW trebuie să aibă distribuția de mase egală între punți sau de ce este mai bună propulsia spate decât tracțiunea față.

369016448716116794

Chiar dacă BMW nu a luat niciodată prea în serios genul ăsta de argumente, iată că astăzi multe BMW-uri sunt echipate cu sistemul de tracțiune integrală xDrive – 12 modele mai exact. În prezent unul din trei BMW-uri vândute sunt echipate cu tracțiune integrală, dar povestea a început încă din 1985, atunci când BMW a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt modelul 325xi. Nu era un sistem de tracțiune chiar tipic acelor vremuri, ci unul care transmitea 63% din putere către puntea spate și 37% către puntea față. Adică tot „fugea de spate”. Nu a pus BMW pe harta mașinilor de raliu, dar au vrut să arate că sunt versatili, că pot oferi un BMW care poate urca o pantă sau exploata un drum mai accindentat, ceea ce reiese, după cum puteți vedea, în aceste poze vechi și nu prea reușite.

1159143895181636750

BMW 325xi este astăzi o mașină destul de rară care continuă să crească în valoare. Nu neapărat datorită sistemului de tracțiune integrală, ci pentru că este una din mașinile pe care BMW a experimentat acest sistem, fie el mai bună sau mai rău decât a concurenței.

25 Years BMW All-Wheel-Drive Expertise - BMW 3 Series (10/2010)

25 Years BMW All-Wheel-Drive Expertise – BMW 3 Series (10/2010)

BMW 325xi era ceva mai lat și puțin mai înalt decât varianta cu propulsie spate, dar era echipat cu același motor de 2,5 litri cu 170 CP. Cântărea cu 80 de kilograme mai mult și asta-l făcea să sprinteze de la 0 la 100km/h în 7,9 secunde, cu doar două sutimi mai mult decât varianta cu tracțiune spate.

Sursa – BMW

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account