Noul BMW Seria 3 Sedan: botezul focului în „Infernul Verde”

Pentru pregătirea producţiei de serie, a şaptea generaţie a sedanului sport BMW de succes a fost supusă testelor şi reglajelor dinamice pe legendara buclă Nordschleife a circuitului Nürburgring. Modelul va fi prezentat în premieră în acest an şi va debuta pe piaţă la începutul lui 2019.

Următoarea generaţie BMW Seria 3 Sedan tocmai îşi încheie etapele cruciale pentru pregătirea pentru producţiei de serie. Există un singur decor posibil atunci când vine vorba de teste şi reglaje dinamice: legendara buclă Nordschleife a circuitului Nürburgring. În mod tradiţional, testele din „Infernul Verde” reprezintă botezul focului pentru tehnologia de rulare şi suspensie a nou modelelor BMW nou dezvoltate. Un program de teste foarte vast a fost dezvoltat pentru prototipurile camuflate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Soluţii complet noi pentru suspensia roţilor, direcţie, amortizoare/suspensie şi frâne au oferit dezvoltatorilor o gamă largă de posibilităţi de optimizare a confortului călătoriei şi performanţelor dinamice, permiţând sedanului sport suprem din segmentul premium al clasei medii să se maturizeze cu fiecare tur parcurs.

Conceptul de bază al modelului cu patru uşi arată cât de mult procesul de dezvoltare pentru noul BMW Seria 3 Sedan este orientat spre o atitudine sportivă îmbunătăţită. Centrul de greutate este coborât cu aproximativ 10 milimetri faţă de modelul anterior, distribuţia sarcinii pe punţi este echilibrată în raportul optim 50:50, iar masa totală este mai mică cu până la 55 de kilograme. Totodată, nivelurile de rigiditate ale structurii caroseriei şi ale prinderilor suspensiei – atât de importante pentru reglajul direcţiei şi acustica rulării – au fost îmbunătăţite semnificativ. Agilitatea şi precizia direcţiei automobilului beneficiază de ecartamentele mult extinse, în timp ce nivelurile de înclinare a roţilor oferă potenţial suplimentar pentru dinamica transversală maximă.

În ceea ce priveşte portofoliul de motorizări, o caracteristică foarte atractivă este motorul pe benzină, cu patru cilindri, ce a fost complet revizuit. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri ce a fost disponibil vreodată la un model BMW de serie. Cu toate acestea, datele de consum sunt mai mici cu aproape 5% faţă de cele ale predecesorului său: un factor care contribuie la acest aspect este transmisia Steptronic cu opt trepte ce a fost dezvoltată suplimentar. Mai mult, un filtru de particule optimizează emisiile noului motor, ceea ce îi permite să îndeplinească standardul Euro 6d-TEMP.

Nu numai caroseria este mai uşoară şi mai rigidă ca design decât cea a modelului predecesor: acelaşi lucru este valabil şi pentru punţile faţă şi spate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Rezultatul este o orientare specifică a cineticii şi a elastocineticii punţilor către proprietăţi sportive superioare. Particularitatea principală în ceea ce priveşte dezvoltarea suspensiei noului BMW Seria 3 Sedan este sistemul de amortizare inovator. În premieră pentru BMW, noul model vine cu amortizoare cu răspuns variabil în funcţie de cursă. Acestea sigură un răspuns continuu şi progresiv în raport cu cursa arcului respectiv, devenind tot mai rigide pe măsură ce cursa suspensiei creşte. Prin urmare, vibraţiile care apar atunci când sunt compensate denivelările drumului şi în timpul virajelor dinamice pot fi neutralizate în mod special cu uşurinţă şi precizie – baza perfectă pentru atingerea unui echilibru unic între sportivitate şi confortul călătoriei, care este o caracteristică definitorie a noului BMW Seria 3 Sedan.

Renumit pentru diversitatea sa, desenul pistei Nordschleife a devenit imediat decorul perfect pentru rafinarea selectivă a interacţiunii dintre noua tehnologie de amortizare şi celelalte componente ale suspensiei. „Folosim noile amortizoare ca element de reglaj activ astfel încât să creăm proprietăţi de condus superioare în orice condiţii”, explică Peter Langen, director pentru dinamică. „Cu o cursă scurtă a arcului, o reacţie sensibilă de amortizare asigură compensaţie confortabilă a vibraţiei. Când automobilul trece peste denivelări mari, mişcarea caroseriei este controlată prin forţe de amortizare crescute.”

Amortizoarele cu funcţie răspuns variabil în funcţie de cursă sunt o dotare standard a tehnologiei de suspensie la noul BMW Seria 3 Sedan. Într-un reglaj specific, ele fac parte şi din suspensia sport M, care suplimentar include o coborâre cu 10 milimetri a gărzii la sol, jante de 18 ţoli din aliaj uşor şi anvelope mixte. Aceasta oferă un plus de dinamism. Forţele de amortizare crescute pot fi simţite mai ales pe Nordschleife: la suspensia sport M, acestea sunt cu aproximativ 20% mai mari decât la suspensia standard. „Aceasta înseamnă că diferenţa faţă de suspensia standard este mult mai perceptibilă decât înainte”, spune Peter Langen. „De asemenea, am făcut suspensia M mai sportivă, cu rulmenţi şi stabilizatori mai rigizi, arcuri mai ferme şi lonjeroane ale caroseriei suplimentare.”

Pentru a consolida suplimentar caracteristicile dinamice ale automobilului, noua suspensie sport M este oferită doar în combinaţie cu Variable Sports Steering (direcţia sport variabilă). Pe lângă asistarea direcţiei Servotronic în funcţie de viteză, aceasta oferă şi un raport variabil al direcţiei în funcţie de cursa volanului. De asemenea, direcţia sport variabilă a fost configurată special pentru noul BMW Seria 3 Sedan. Aceasta reacţionează cu mai mare precizie mişcărilor uşoare de direcţie, fără să pară nervoasă în poziţie centrală. Reglajul armonios al sistemului de direcţie poate fi simţit pe virajele lungi, precum şi la schimbarea direcţiei de mai multe ori în succesiune rapidă. Creşterea liniară a forţelor de direcţie şi feedbackul optimizat sporesc precizia atunci când se abordează virajele într-un mod dinamic.

Diferenţialul sport M poate să-şi demonstreze perfect calităţile atât pe Nordschleife, cât şi pe circuitul de Grand Prix. Funcţia de blocare controlată electronic din diferenţialul punţii spate este conectată la Dynamic Stability Control (DSC), asigurând limitarea orientată pe necesităţi a compensării vitezei de rotaţie dintre roţile spate, de la interiorul şi exteriorul virajului. În funcţie de situaţia de pe şosea, este posibilă să influenţeze în mod preferenţial atât subvirarea, cât şi supravirarea fără o intervenţie a frânei. Diferenţialul blocant activ distribuie cuplul selectiv între roţile spate. În acest fel, previne patinarea pe o roată cu aderenţă redusă, în timp ce asigură că puterea motorului poate fi utilizată fără restricţie pentru a genera plăcere a condusului sportiv. „Spre deosebire de blocarea mecanică tradiţională, diferenţialul sport M adaptat poate optimiza mult mai mult decât tracţiunea”, spune Peter Langen. „Pe lângă dinamica în viraje, există o creştere evidentă a stabilităţii de rulare în cazul unor schimbări de sarcină, de exemplu. Aceasta permite noului BMW Seria 3 Sedan să fie condus cu încredere şi fără efort chiar şi în cazul unei călătorii în stil dinamic.” Pentru condusul sportiv, diferenţialul blocant activ oferă niveluri mult mai ridicate de acceleraţie transversală, precum şi un impuls perceptibil al performanţelor dinamice când se accelerează la ieşirea din viraje. De asemenea, susţine stabilitatea optimizată, precizia şi previzibilitatea virării la noul BMW Seria 3 Sedan – fără intervenţia frânei.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account