BMW Z29 2001 – Tehnologie de Formula 1 pentru sosele
Conceptul cu doua locuri BMW Z29 a fost finalizat in 2001, si a fost rezultatul colaborarii dintre BMW Technik GmbH si Divizia M. Punctul de focus central al dezvoltarii studiului BMW Z29 a fost reprezentat de optimizarea greutatii vehiculului prin utilizarea celor mai avansate materiale high-tech.
Masina provoaca o atractie fascinanta prin liniile de design si usile Lambo Style. Principiile care pun in valoare potentialul de rulare dinamica a modelului BMW Z29 pot fi regasite sub capota si dincolo de stratul de vopsea de pe caroserie.
Puterea era generata de motorul modelului BMW M3, cu sase cilindri in linie, care la acel moment producea 252 kW/343 CP. Celula pasagerilor era fabricata din plastic ranforsat cu fibra de carbon, in timp ce axul spate si modulul frontal si cel din spate erau realizate din aluminiu. Iata cele mai relevante rezultate ale acestei combinatii: un raport greutate-putere livrata de 3.4 kh/CP si un raport de accelerare de 4,4 secunde de la 0 la 100 km/h. Modelul Z29 se lauda cu o viteza maxima impresionanta, de 270 km/h.
Usile Lambo Style au evidentiat clar modelul, care s-a diferentiat astfel la nivel vizual de toate modelele tuturor seriile construite de BMW. BMW Z29 are doua locuri, iar celula pasagerilor e realizata pe structura monococa din plastic ranforsat cu fibra de carbon. Modulul frontal realizat din aluminiu e adaugat pe structura monococa si adaposteste unitatea motorului cu sase cilindri, pozitionat median, si axul frontal de tip dublu-wishbone, confectionat si el din aluminiu. O cutie de viteze secventiala M cu sase rapoarte transmite puterea axului spate. Aluminiul utilizat la modulul spate si axul spate joaca si el un rol important in reducerea greutatii vehiculului.
Tehnicienii au realizat economii de greutate si prin folosirea structurilor inovative ale habitaclului. Prizele de aer ale sistemului de ventilatie au fost proiectate ca facand parte din structura pe care e montat panoul de bord. Aceasta masura, precum si altele similare reduc greutatea vehiculului cu cca 26 kg.
Prototipul masoara exact 4 metri si are o inaltime de 1.265 mm. Greutatea masinii e de doar 1.160 kg. Raportul greutate-putere de 3,4 kg/CP este la nivelul unei masini de curse. Distributia greutatii pe cele doua axe are valoarea ideala de 50:50.
Iata asadar un concept interesant realizat de BMW…nu putem decat sa ne intrebam ce alte „secrete” se ascund dincolo de portile uzinei din Munchen..poate ca vom vedea unele din ele la viitoarea aniversare speciala BMW.