Trecerea prin ultimul viraj spre producţia de serie: noul BMW M8
Pe circuitul de Grand Prix de la Estoril (Portugalia), BMW M GmbH dezvoltă un nou capitol fascinant din istoria maşinilor sport de înaltă performanţă, întruchipat de un prototip iniţial al viitoarei nave-amiral. Misiunea noului BMW M8 Coupé este aceea de a ridica perfromanţele dinamice, agilitatea şi precizia oferite de un automobil sport la un nou nivel.
Procesul de dezvoltare a M8 pentru producţia de serie va duce modelul de pe circuit direct pe şosea, noul automobil absorbind cunoştinţele vaste ale BMW M GmbH în competiţiile de motorsport şi experienţa acumulată în conceperea BMW M8 GTE. Datorită deciziei de a dezvolta modelul de producţie alături de BMW M8 GTE – care a concurat deja în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC) şi IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) din America de Nord -, conceptul de automobil, trenul de rulare şi tehnologia şasiului noului BMW M8 au putut fi orientate direct spre performanţe maxime şi calităţi complete de utilizare pe circuit.
Noul BMW M8 va fi propulsat de un motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo. Propulsorul capabil să urce în turaţii dezvoltă o putere maximă de peste 440 kW/600 CP care este transferată la drum în combinaţie cu noul sistem de tracţiune integrală M xDrive – adaptat specific pentru M8.
Dezvoltarea noului BMW M8 s-a concentrat pe combinarea dinamicii superioare cu stabilitatea direcţională şi tracţiunea inimaginabile. Bază oferită de BMW Seria 8 Coupé furnizează platforma ideală pe care să se îndeplinească aceste obiective. Conceptul de automobil are toate ingredientele – în ceea ce priveşte minimizarea masei, centrul de greutate, distribuţia maselor, lungimea ampatamentului şi lăţimea ecartamentului – pentru a furniza caracteristici de manevrabilitate axate pe dinamica laterală şi longitudinală remarcabile. Rigiditatea excepţională a structurii caroseriei, componentele şasiului şi punctele de prindere a şasiului cu caroseria oferă baza perfectă pentru ca puterea motorului automobilului să fie utilizată pentru livrarea unor performanţe superioare în orice moment.
Reglajul specific M al şasiului maximizează calităţile dinamice
Şasiul restructurat fundamental – punte faţă cu braţ transversal dublu / punte spate multibraţ – conferă noului BMW M8 un nivel remarcabil de agilitate. Toate componentele de cinematică şi a elastocinematică au fost revizuite. O creştere suplimentară a lăţimii ecartamentului punţii faţă îmbunătăţeşte stabilitatea direcţională, în timp ce puntea spate dispune de legături de prindere speciale cu puncte de prindere din cauciuc rigid, bare antiruliu mai ferme şi braţe laterale mai rigid. Rezultatul este un comportament neutru al direcţiei chiar şi la limitele dinamice şi o construcţie liniară a sarcinilor transversale pe toată gama de acceleraţie laterală. Suporturile suplimentare şi lagărul elastomer de pe punctele de prindere ale punţii spate măresc rigiditatea montării şasiului. În plus, un braţ tip tower-to-bulkhead nou şi un panou de forfecare nou dezvoltat cu conexiune integrată a pragurilor sporeşte semnificativ rigiditatea părţii frontale.
Direcţia M Servotronic electromecanică – familiară de la BMW M5, dar reglată special pentru noul BMW M8 – joacă şi ea un rol în a oferi automobilului caracteristici foarte precise de manevrabilitate – chiar şi atunci când conducătorul are o abordare foarte dinamică la volan. Se dovedeşte foarte exactă şi oferă conducătorului răspunsuri clare în orice moment. De asemenea oferă nivelul exact de cuplul de virare pentru fiecare situaţie. Pentru parcare sau manevre la viteză redusă, de exemplu, efortul redus de direcţie este normal, iar în timpul condusului în oraş reacţiile instantanee ale direcţiei asigură că noul BMW M8 se mişcă foarte uşor. În acelaşi timp, un nivel ridicat de confort al direcţiei şi stabilitatea excelentă pe liniile drepte subliniază capacitatea de utilizare zilnică şi apetitul pentru parcurgerea unor distanţe lungi ale noului automobil sport de înaltă performanţă – trăsături pe care le aşteptăm de la modelele BMW M. Modurile Comfort şi Sport permit conducătorilor să aleagă din două opţiuni de setări diferite atunci când vine vorba de adaptarea confortului direcţiei şi a reacţiei la preferinţele lor personale.
Tehnologia şasiului disponibilă standard sub caroseria noului BMW M8 include şi amortizoare controlate electronic. Suspensia adaptivă cu reglaj specific modelului adaptează constant reacţiile amortizoarelor la stilul de condus şi condiţiile de drum. Reglajul de bază al amortizoarelor poate fi adaptat de preferinţele speciale ale conducătorului prin modurile Comfort, Sport şi Sport Plus.
Frânele M Compound disponibile standard pentru noul BMW M8 oferă putere de frânare de top. Pe lângă masa minimizată şi masa nesuspendată substanţial mai mică în comparaţie cu sistemul de frânare convenţional, acestea sunt şi foarte confortabil de utilizat, oferă un sentiment incredibil şi stabilitate excelentă la frânare chiar şi sub sarcini ridicate. Pe puntea faţă, discurile de frână perforate şi ventilate interior au diametru de 395 de milimetri şi dispun de etriere fixe cu şase pistoane. Roţile spate funcţionează cu etriere flotante cu un singur piston şi discuri de 380 de milimetri. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic (diametru de 400 de milimetri pe puntea faţă, respectiv de 380 de milimetri pe cea spate) se evidenţiază prin puterea de frânare şi mai mare, rezistenţă suplimentară la slăbire şi stabilitate termică, fără a mai menţiona rezistenţa foarte bună la uzură.
Standard, noul BMW M8 dispune de jante M de 19 ţoli, din aliaj uşor. Asemenea jantelor M de 20 de ţoli, din aliaj uşor, disponibile opţional, acestea sunt echipate cu pneuri mixte de înaltă performanţă specifice M. Toate acestea înseamnă că forţele foarte mari din viraje pot fi transformate într-un progres dinamic superior în serpentine şi viraje.
Motorul V8 are tehnologie M TwinPower Turbo şi peste 600 CP
Cea mai recentă întruchipare a motorului V8 dezvoltat de BMW M GmbH îşi arată calităţile atunci când vine vorba de putere. Propulsorul capabil să urce în turaţii utilizează tehnologia M TwinPower Turbo pentru a dezvolta o putere maximă de 440 kW/600 CP. Galeria de evacuare transversală optimizează reacţiile celor două turbocompresoare poziţionate în spaţiul V dintre cele două rânduri de cilindri. Sistemul de răcire a fost conceput să funcţioneze cu eficienţă optimă la M8 – şi să reziste sarcinilor termice suplimentare experimentate la utilizare pe circuit.
Un sistem de evacuare controlat prin clapete oferă un plus de tonalitate acusticii plină de emoţie a motorului V8. În stilul BMW M tradiţional, evacuarea noului M8 este o afacere dublă cu ţevi de eşapament duble pe fiecare parte a şorţului spate. Inutil să mai spunem că, pe anumite pieţe, sistemul de evacuare vine echipat cu filtru de particule pe benzină.
Sistemul de tracţiune integrală M xDrive generează tracţiune impecabilă
Motorul V8 răspunde instantaneu la comenzi şi îşi dezvoltă puterea de-a lungul unei curbe liniare în partea superioară a intervalului de turaţii prin intermediul transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Transmisia trece prin viteze într-o manieră foarte dinamică, dar permite conducătorului să preia controlul manual al procesului fie prin utilizarea manetei de selecţie M, fie prin clapetele de pe volan.
Puterea motorului este transferată la drum prin noul sistem M xDrive, al cărei obiectiv principal este acela de a oferi performanţe pe care conducătorii le pot experimenta într-o manieră ce accelerează pulsul. Pentru noul BMW M8, sistemul de tracţiune integrală beneficiată de o setare agilă, orientată spre tracţiune spate. Aceasta combină uşurinţa supremă de transfer complet variabil al puterii între punţile faţă şi spate cu dinamica sportivă ridicată a tracţiunii spate clasice.
M xDrive constă dintr-o casetă de transfer centrală cu ambreiaj multidisc şi împarte puterea între roţile faţă şi cele spate după cum este necesar. Tracţiunea este transferată şi spre puntea faţă numai dacă roţile spate şi-au atins limitele de a gestiona singure situaţia. Prin aceasta, sistemul asigură faptul că puterea motorului V8 este transformată într-un produs finit foarte dinamic – dar că noul BMW M8 poate să fie controlat în continuare fără efort atunci când conducătorul rulează la limită.
În modul M Dynamic, sistemul de tracţiune integrală transferă mai multă putere spre roţile spate, permiţând astfel efectuarea unor derapaje controlate. Dezactivarea sistemului de stabilitate DSC aduce tracţiune spate în scenă. Aceasta transformă M8 într-un automobil cu tracţiune spate autentică, eliberat de restricţiile sistemelor de control şi liber să ofere o experienţă a condusului de puritate absolută.
Diferenţialul M activ de pe puntea spate, care funcţionează complet variabil şi are efect de blocare ce variază între 0 şi 100%, joacă şi el un rol în maximizarea agilităţii şi a tracţiunii în orice condiţii de drum şi vreme.
BMW M8 prezintă indiciile de design M familiare; sunt planificate trei variante de caroserie
Asemenea trenului de rulare şi tehnologiei şasiului, stilul exterior al noului BMW M8 este şi el în faza finală de dezvoltare pentru producţia de serie. Liniile extinse dinamic ale BMW Seria 8 Coupé se combină cu element distinctive de funcţional. Cu prize de aer largi în partea frontală şi dotări specifice M adaptate pentru optimizarea aerodinamicii, prototipurile BMW M8 camuflate poartă deja simbolurile vizuale clasice ale unui model BMW M.
Noul BMW M8 Coupé este nava-amiral dintr-o familie mai largă de automobile sport de înaltă performanţă de la BMW M GmbH. Într-adevăr, BMW M8 Cabriolet şi BMW M8 Gran Coupé se află în prezent în faza de dezvoltare.