BMW Group a stabilit un nou record de vânzări în 2023, cu peste 2,5 milioane de mașini comercializate
BMW Group a livrat în 2023 clienţilor un total de 2.555.341 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce (+6,5%) – un nou record al vânzărilor pentru companie. Mărcile BMW, Rolls-Royce şi BMW Motorrad au raportat, de asemenea, noi recorduri în 2023. În al patrulea trimestru, vânzările BMW Group au urcat la 718.778 de unităţi, în creştere cu 10,3% faţă de anul precedent.
„Datorită cooperării strânse cu partenerii noştri de retail şi impulsionat de performanţa puternică a angajaţilor noştri, BMW Group a reuşit să atingă un nou record de vânzări pentru 2023. Clienţii din întreaga lume apreciază mărcile noastre puternice BMW, MINI, Motorrad şi Rolls-Royce şi în special alegerea diferitelor tehnologii de propulsie în întreaga gamă de produse BMW Group”, a declarat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Clienţi, Mărci, Vânzări. „Cu noile noastre automobile, foarte atractive şi remarcabile din punct de vedere tehnologic, am reuşit să accelerăm mobilitatea electrică şi mai dinamic în 2023 şi să atingem obiectivul ca 15% din vânzările totale să fie reprezentate de la automobilele electrice”, a continuat Goller.
Mulţumită unui efort puternic de echipă, BMW Group a reuşit din nou ca pe parcursul anului trecut să-şi crească semnificativ livrările la nivel mondial de produse electrice, totalizând 376.183 de unităţi. Aceasta reprezintă o creştere de la un an la altul a vânzărilor de 74,4% pentru companie. În al patrulea trimestru, BMW Group a livrat clienţilor 129.316 automobile electrice (+47,7%). Evoluţia vânzărilor de modele electrice pentru anul 2023 ale grupului a depăşit semnificativ creşterea totală a pieţei cu acest sistem de propulsie, subliniind rolul companiei de pionier al mobilităţii electrice.
BMW Group are încredere că îşi va putea menţine traiectoria de creştere pentru automobile electric în 2024. Cu o gamă de 18 modele electrice care acoperă toate segmentele principale ale mărcilor sale, BMW Group pune o bază solidă pentru creşterea dinamică a BEV în următorii ani: anul acesta, unul din cinci automobile nou livrate ale companiei va avea un tren de propulsie exclusiv electric; până în 2025, va fi unul din patru. „Vedem în continuare o cerere ridicată pentru produsele noastre electrice şi, pe baza portofoliului nostru puternic de produse multibrand, ne aşteptăm să vindem mai mult de jumătate de milion de automobile electrice în 2024”, a spus Goller.
Marca BMW este din nou în fruntea segmentului premium global în 2023
Cu un total de 2.253.835 de automobile livrate clienţilor din întreaga lume în 2023, marca BMW a înregistrat o creştere de 7,3% faţă de anul precedent, vânzările atingând un nou maxim istoric. Marca BMW a reuşit să-şi apere poziţia de lider în segmentul premium global anul trecut.
Automobilele electrice ale mărcii, în special, au fost la mare căutare, cu un total de 330.596 de unităţi livrate clienţilor în 2023 (+92,2%). Livrările de modele electrice BMW în trimestrul al patrulea au ajuns la 113.458 de unităţi (+55,4%).
Modelele din segmentul superior de preţ, precum BMW Seria 7 şi BMW X7, au beneficiat şi ele de o cerere puternică în 2023. Modelele electrice, inclusiv BMW iX1 şi BMW i4, în special, au fost printre principalii vectori de vânzări. Anul trecut, BMW X1, BMW Seria 3 şi BMW X3 au rămas deosebit de populare în rândul clienţilor.
Odată cu lansarea BMW i5 pe parcursul anului trecut, BMW Group are acum o opţiune electrică în fiecare dintre principalele sale segmente. Modelul electric BMW iX2 a fost, de asemenea, adăugat în portofoliu. Pe parcursul acestui an, primul model touring electric îşi va face debutul ca parte a gamei de modele BMW Seria 5.
BMW M GmbH creşte semnificativ vânzările pentru a atinge o nouă etapă
Cu un total de 202.530 de automobile de performanţă şi de înaltă performanţă vândute în 2023, BMW M GmbH a înregistrat cel mai bun rezultat din istoria de peste 50 de ani a companiei – o creştere de 14,3% faţă de anul precedent. Pe lângă lansarea de succes pe piaţă a modelelor de înaltă performanţă M2, XM şi M3 Touring, modelul de performanţă electric BMW i4 M50 merită şi el o menţiune specială. La fel ca şi anul precedent, BMW i4 M50 a fost cea mai bine vândută maşină BMW M şi este un prim exemplu al transformării sistematice a mărcii către mobilitate electrică. Gama de automobile electrice din segmentul executive şi de lux a fost completată de BMW i5 M60 şi BMW i7 M60.
Creştere puternică a modelelor electrice pentru MINI
Marca MINI a vândut un total de 295.474 de automobile (+0,9%) în cursul anului trecut, vânzările de modele electrice MINI au crescut cu 3,5%, până la 45.261 de unităţi. MINI Cooper SE, lansat în 2020, rămâne cea mai bine vândută variantă de model MINI. MINI Cooper SE Cabriolet, decapotabil electric, a fost introdus pe piaţă anul trecut. Ediţia limitată la 999 de unităţi s-a vândut în majoritatea pieţelor în câteva săptămâni de la anunţ. Automobilele electrice reprezintă acum 15,3% din vânzările totale MINI pentru întregul an 2023.
Noua familie MINI va fi lansată pe piaţă în cursul anului 2024. Alături de MINI Cooper SE şi MINI Cooper E vor apărea alte două modele electrice, MINI Countryman SE şi MINI Countryman E. Atât MINI Cooper şi MINI Countryman vor fi disponibile şi cu motor termic. Fără să fi fost dezvăluit, noul MINI Aceman, un crossover compact cu cinci locuri, va fi disponibil şi ca model electric.
Rolls-Royce se încheie 2023 cu cele mai mari vânzări din toate timpurile
Rolls-Royce Motor Cars s-a bucurat de un an 2023 de mare succes, cu o cerere globală puternică pentru produsele sale şi comenzi Bespoke la niveluri record. Marca cu sediul la Goodwood în Marea Britanie a livrat 6.032 de automobile clienţilor anul trecut – cel mai mare volum din istoria sa. Rolls-Royce a raportat o creştere a vânzărilor în majoritatea celor 50 de pieţe în care operează.
O creştere semnificativă a fost observată, de asemenea, în valoarea proiectelor Bespoke inegalabile ale mărcii – aspectele fiecărui Rolls-Royce sunt realizare manual la sediul companiei din Goodwood şi respectă în întregime preferinţele personale ale clientului. Pentru a susţine cererea globală în continuă creştere pentru proiecte Bespoke complexe şi unice, Rolls-Royce şi-a extins şi mai mult reţeaua internaţională de birouri private: Shanghai a fost deschis în 2023, în timp ce birourile din Seul şi America de Nord au fost anunţate pentru 2024. Compania a anunţat, de asemenea, noi investiţii substanţiale. în Home of Rolls-Royce din Goodwood (Marea Britanie), în principal pentru a extinde capabilităţile pentru Bespoke, inclusiv Coachbuild.
De asemenea, 2023 a fost remarcabil prin introducerea Rolls-Royce Spectre, primul automobil cu sistem de propulsie electric al mărcii, aşteptată cu nerăbdare. Livrările de Spectre au început aşa cum era planificat în al patrulea trimestru, cu comenzi care se întinde deja până în 2025. Cererea pentru toate modelele Rolls-Royce actuale rămâne puternică: Cullinan este cel mai solicitat model la nivel mondial, urmat de Ghost, în timp ce Phantom rămânând produsul de vârf al mărcii.
BMW Motorrad încununează anul centenar cu cele mai mari vânzări din istoria sa
Cu un total de 209.257 de motociclete şi scutere livrate clienţilor – o creştere de 3,1% faţă de anul anterior -, BMW Motorrad a raportat cele mai mari vânzări din istorie pentru a marca anul centenar. Regiunile Europa, Asia, America de Nord şi America Latină, în special, au înregistrat noi maxime de vânzări şi au adus o contribuţie vitală la vânzările-record ale BMW Motorrad. Portofoliul convingător al mărcii, cu produse de succes care definesc segmentele lor respective, împreună cu introducerea pe piaţă a modelelor noi populare, cum ar fi puternicul M 1000 R şi emblematicul touring enduro R 1300 GS, au fost factori puternici în performanţa sa de succes din 2023.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe
În România, toate mărcile BMW Group au stabilit noi recorduri, la numai 3 unităţi de un total de 5000 de automobile noi înmatriculate pe piaţa locală. Cu o creştere de 54%, BMW a depăşit pentru prima dată pragul de 4000 de înmatriculară, ajungând la 4613 unităţi şi recâştigând prima poziţie în segmentul automobilelor premium. MINI a realizat acelaşi ritm de creştere puternic, atigând pragul de 384 înmatriculări şi o creştere de 56%. Şi BMW Motorrad a obţinut o creştere puternică de două cifre, cu un plus de 31% pentru un total de 809 unităţi livrate în 2023.
În SUA, un total de 395.741 de automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor între ianuarie şi decembrie 2023. Aceasta reprezintă o creştere de 9,4%.
În Europa, vânzările de automobile BMW şi MINI au totalizat 942.805 de unităţi pentru întregul an 2023 (+7,5%).
În China, BMW Group a vândut 824.932 de automobile BMW şi MINI în 2023 (+4,2%).
În Germania, în această perioadă au fost înmatriculate 281.986 de automobile BMW şi MINI.
Vânzările BMW Group în T3 & 2023, pe scurt
Trimestrul IV 2023 | Comparativ cu anul anterior (%) | În acest an, inclusiv decembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 718.778 | +10,3% | 2.555.341 | +6,5% |
BMW | 632.568 | +11,6% | 2.253.835 | +7,3% |
– BMW M GmbH | 58.865 | +11,5% | 202.530 | +14,3% |
MINI | 84.733 | +1,3% | 295.474 | +0,9% |
BMW Group electrificate 1 | 181.075 | +20,3% | 566.486 | +30,6% |
BMW Group electrice | 129.316 | +47,7% | 376.183 | +74,4% |
Rolls-Royce | 1.477 | +11,9% | 6.032 | +0,2% |
BMW Motorrad | 44.349 | +1,8% | 209.257 | +3,1% |
1 Automobile electrice şi plug-in hybrid
Trimestrul IV 2023 | Comparativ cu anul anterior (%) | În acest an, inclusiv decembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa | 272.686 | +10,2% | 942.805 | +7,5% |
Germania 2 | 76.039 | +12,3% | 281.986 | +11,7% |
Asia | 286.953 | +10,2% | 1.070.142 | +4,1% |
China | 222.021 | +11,5% | 824.932 | +4,2% |
America | 142.287 | +8,1% | 480.380 | +9,3% |
SUA | 118.609 | +5,8% | 395.741 | +9,4% |
2 Date de înmatriculări provizorii