Poze spion: BMW M5 2012

IMG_close

Noul BMW M5 mai are mai putin de un an pana la premiera mondiala, si intre timp prototipurile de teste pot fi reperate pe autostrazile din Germania. Noul BMW M5 2012 nu va fi doar unul din cele mai agresive si mai rapide modele M de pana acum, dar si cel mai ‘verde’ M de pana acum. BMW intentioneaza sa utilizeze mai multe tehnologii noi, precum si un sistem KERS, care va plasa noul BMW M5 cu mult peste modelul actual, atat in ce priveste performanta cat si economia de combustibil.

Elementele aerodinamice tipice M5 si unei masini BMW M sunt prezente pe masina. Odata cu marirea grilei centrale a noului cinciar, priza centrala de aer s-a diminuat. Arcele rotilor sunt evazate pentru a adauga greutate caroseriei atletice a versiunii F10. Pragurile laterale sunt mai reliefate si conduc la o aerodinamica mai buna.

AtIn partea din spate sunt prezente in continuare cele patru conducte de evacuare clasice, impreuna cu un difuzor bara spate reliefat si o priza de aer centrala.

M5-ul va mosteni o transmisie cu dublu ambreiaj unica modelului M5, care are la baza transmisia cu sapte rapoarte ce echipeaza in prezent M3-ul. Va fi disponibila si transmisia cu opt rapoarte, alaturi de sistemul stop-start. Cutia DCT va fi actionata prin intermediul clapetelor situate pe volan. Noul M5 va avea ca dotari optionale si discuri de frana din fibra de carbon, chiar daca nu de la inceput.

IMG_7100

BMW M5 2012 este propulsat de o varianta imbunatatita a motorului ce echipeaza BMW X5 M si X6 M. Agregatul de 4,4 litri V8 twin-scroll va livra o putere de 578 CP si avea varful curbei de cuplu de 718 Nm. Acceleratia 0-100 km/h ar trebui sa dureze in jur de 4,4 secunde, desi ne asteptam ca pe circuit sa se inregistreze timpi mai redusi. Daca aceasta va ramane puterea reala, noul M5 va avea cu 60 CP mai mult decat Mercedes-Benz E63 AMG si o putere similara modelului Audi RS6.

Un raport publicat de Autocar UK si care il citeaza pe Albert Biermann, seful de dezvoltare al Diviziei M, indica faptul ca decizia de a inlocui motoarele aspirate natural cu un agregat turbo a fost influentata de planurile agresive ale BMW de a reduce consumul de carburant, ca parte a programului EfficientDynamics.

Pentru a mentine o greutate proprie redusa, BMW va folosi din plin fibra de carbon si piese din aluminiu, incepand cu un plafon din fibra de carbon. Caroseria va fi o combinatie de structura unitara din aluminiu in partea din fata si un bloc sasiu-caroserie din otel la habitaclu si partea din spate. In fata vom gasi o suspensie independenta cu lonjeroane MacPherson, iar in spate un sistem multi-link.

IMG_7101

Tunelul de vant prezentat la Munchen va juca un rol important in aerodinamica noului M5. Autovehiculul va beneficia de tehnologia Active Aerodynamics, care inchide o parte din grila si prizele de racire in timpul incalzirii motorului si in conditii de usoara accelerare.

[Sursa: GermanCarForum | M5board]
BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account