BMW M2 vs Mercedes-AMG A 45 – De la egal la fără egal

Un cumpărător veritabil de BMW M2 nu-și va judeca mașina în funcție de victoriile între două semafoare.
Orgoliile pot fi hrănite sau pot fi înfometate. Unii confundă mândria cu onoarea și atunci se situează în poziția de victime ale unor nedreptăți, deși onoarea și mândria au rădăcini total diferite. Onoarea vine dintr-un sentiment de sacrificiu și de cinste, în timp ce mândria vine din nepăsarea pentru ceilalți, interesul pentru propria persoană, gloria personală. Deși un orgoliu mare nu te face un om mai bun, ba din contră, rănirea lui aduce cu sine un sentiment neplăcut. Majoritatea oamenilor fug de sentimentele sărate și le caută doar pe cele dulci, chiar dacă riscul egocentrismului crește de fiecare dată și e nevoie de ambele pentru a avea o masă echilibrată. Un om puternic va trece ușor peste un orgoliu rănit și va încerca să învețe ceva din experiența neplăcută. Totodată, va căuta lucrurile cu adevărat importante în tot ce-l înconjoară, fie că vorbim despre mașini, oameni, locuri, situații…
În cazul de față vorbim despre un duel al orgoliilor, dar și despre sacrificiile făcute pentru a deveni o mașină mai bună pentru cel de la volan. BMW M2 și Mercedes-AMG A 45 sunt două mașini care luptă pentru clienții ăia tineri și ambițioși care tocmai au dat de mirosul banilor și vor să-și măsoare jetul în linie dreaptă. E un target unde apare foarde des confuzia dintre orgoliu și onoare, tocmai de aceea unii producători au abordări diferite în a le oferi ce-și doresc.
Mercedes-AMG A45 este un pocket rocket fițos cu 381 CP și 475 Nm care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde cu ajutorul unui motor de doi litri supraalimentat și a unei tracțiuni integrale deștepte. E rețeta clasică a unui Subaru WRX STI sau Mitsubishi EVO, dar ambalat premium într-o caroserie hatchback cât se poate de tinerească.
Prețul pentru unul începe de la 51.600 de Euro, bani pe care-i vei cheltui pe un maximum de eficiență, pentru că mașina asta are tot ce-i trebuie pentru a-și clienții tineri – prestigiul mărcii, calitate premium, design modern, performanțe de super hot hatch și sunet de AMG. O vor cumpăra mai ales cei care vor să-și acopere câte puțin din toate defectele, cei cu frica că vor fi judecați sau luați peste picior și vor o armă de „autopărare” cu glonțul deja pe țeavă și cu siguranța scoasă.
BMW M2 este ca un fel de Buddha la început de drum. El caută să-și ilumineze treptat clienții pentru care drumul este mai important decât destinația. Reușește să facă asta oferindu-le experiețe cât mai diverse, din care șoferul va avea de învățat. A ales puritatea prin tracțiunea spate, o caroserie mai ușoară cu 35 de kilograme și un motor cu șase cilindri în linie cu o anumită reputație printre fanii BMW. Costă cu aproape 10.000 de Euro mai mult decât un A45 AMG, dar și zgârcenia se ascunde uneori sub pretextul eficienței în afaceri.
Cei 370 CP și 465 Nm sunt în inferioritate numerică, dar au un scop mai nobil și asta îi face să lupte mai cu înverșunare. Și chiar dacă lupta este pierdută, războiul se duce pe termen lung și câștigător va fi cel care devine un șofer mai bun în toate situațiile. În plus, sigur va fi cel care râde la urmă. Mai jos aveți un clip foarte scurt pentru o introducere atât de lungă cu cei doi scutieri într-o confruntare directă. Judecați voi dacă e o victorie sau o înfrângere.
Sursa- Cars.co.za
