Premiera mondiala: BMW i8 Spyder Concept

Dupa dezvaluirea conceptelor BMW i8 si BMW i3 in urma cu un an si jumatate la Salonul auto de la Frankfurt, BMW Group lanseaza si conceptul BMW i8 Spyder. Al treilea model din familia BMW i este o masina inovatoare hibrida, o decapotabila cu doua locuri.
Principalele elemente de design care atrag atentia in cazul noului concept sunt usile care se deschid vertical, fara geamuri, precum si echipamentul on-board care include o tricicleta electrica depozitata sub portbagajul transparent. Designul de tip layering este prezent si la conceptul BMW i8 Spyder, atat la exterior cat si la interiorul masinii.
Comparativ cu versiunea Coupe a lui BMW i8 Concept, ampatamentul si lungimea conceptului Spyder sunt putin mai mici. Dimeniunile decapotabilei sunt: 4480 mm lungime, 1208 mm inaltime, 1922 mm latime. Ampatamentul este de 2650 mm. Greutatea proprie a modelului este de 1630 kg. Volumul portbagajului este de cca. 100 litri.
Masina are la baza arhitectura LifeDrive, care se bazeaza pe constructia modulara din materiale ultra-usoare si de mare calitate, care incorporeaza materiale high-tech. Modulul Life este realizat din CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon), iar modulele Drive sunt realizate in principal din componente de aluminiu si impreuna asigura o greutate redusa a vehiculului.
Interiorul este dominat de orientarea catre sofer, pozitia joasa la volan, ecranul cu display de 8.8 toli (22.4 cm). Materialele de interior sunt o combinatie de plastic, fibra de carbon si piele, iar nuantele dominante sunt alb si portocaliu, care genereaza o atmosfera sportiva.
Conceptul BMW i8 Spyder este un vehicul hibrid de tip plug-in, propulsat de un tren de rulare eDrive care combina un motor electric de mare performanta si un motor pe benzina. Bateria litiu-ion care furnizeaza putere motorului poate fi incarcata in mai putin de doua ore de la orice priza. Puterea combinata rezultata este de pana la 260 kW (354 CP): motorul electric dezvolta 96 kw (131 CP) iar motorul pe benzina cu trei cilindri turbo trimite 164 kW (223 CP) rotilor spate. Cuplul maxim este de 550 Nm.
BMW i8 Concept Spyder accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Consumul mediu realizat este de doar 3 l la 100 km.
Avand bateria incarcata complet, autonomia lui BMW i8 Concept Spyder in modul electric este de 30 km. O particularitate a conceptului BMW i8 Spyder este abilitatea acestuia de a transmite puterea fie rotilor fata, fie rotilor spate, fie tuturor rotilor in acelasi timp. Sistemele inteligente de control asigura disponibilitatea configuratiei optime. Modul de rulare este vizibil pentru sofer pe display-ul din cabina.
Soferii conceptului BMW i8 Spyder au la dispozitie o gama de sisteme de asistenta care sporesc confortul si siguranta. Printre acestea se numara sistemele Collision warning, Parking assistant sau Traffic Jam assistant, dar si functii accesibilie remote, via smartphone, cum ar fi CarFinder, Last Mile Navigation sau Intermodal Route Planning.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro
