Iata cel mai nou model M – BMW Seria 1 M Coupe
BMW M GmbH tocmai a prezentat cel mai nou membru al familiei, BMW Seria 1 M Coupe. Este pentru prima oara cand emblema M este aplicata unui model BMW Seria 1, si aceasta s-a intamplat dupa un proces de dezvoltare de doi ani, in care inginerii BMW si pilotii de teste au lucrat pentru a obtine un comportament la rulare aproape de perfectiune, tipic unei masini M.
BMW Seria 1 M Coupe se doreste a fi o masina pentru entuziastii marcii BMW, va fi produs in cantitati limitate si va dispune de o gama limitata de optionale, urmand a fi pus in vanzare in primavara anului 2011.
Haideti sa vedem principalele caracteristici ale noii masini M, subliniate intr-un editorial marca BMWBLOG.com.
„Sasiul masinii este cu 3kg mai usor decat cel al lui 135i, are un ecartament mai mare (fata & spate) si e putin mai lung. Masina se lipseste de panoul solar, si economiseste astfel 16 kg. Plafonul este realizat integral din otel (fara fibra de carbon).
BMW a ales sa sublinieze dinamica la rulare a lui BMW Seria 1 si trambiteaza faptul ca „sasiul este mai rapid decat motorul sau”. Si dat fiind ca motorul lui Seria 1 M are doar cu cca. 10% peste puterea lui 135i, poate ca ar fi cazul sa promoveze si mai agresiv acest aspect. Lasand la o parte motorul modificat N54, ale carui performante amintesc de Z4 sDrive 35is, utilizarea din plin a elementelor suspensiei de aluminiu a lui M3 va avea un impact major asupra feeling-ului si a greutatii. Din fericire BMW a pastrat la Seria 1 M servodirectia hidraulica.
BMW Seria 1 M va fi disponibil doar cu transmisia manuala cu sase rapoarte, iar aceasta transmisie a fost construita special pentru a suporta cuplul imens. Raportul final al transmisiei este de 3.15:1.
Acum ca BMW a echipat masina cu un diferential corespunzator cu alunecare limitata va fi mult mai usor sa te joci cu puterea la iesirea din curbe. BMW a pastrat diferentialul de pe M3 cu vasco-cuplaj, care functioneaza bine pe M3 si ar trebui sa functioneze la fel si pe modelul mai usor BMW Seria 1 M.
Sistemul de franare are acum in componenta discuri perforate, de 14.2 toli pe fata si 13.8 toli pe spate. Iar asta are legatura si cu distributia greutatii la Seria 1 M, care este de cca 52% pe puntea fata – aproape de procentul ideal.
Masina este incaltata cu pneuri Michelin si roti M3 Competition Package de 19×9 pe fata si 19x10s pe spate. Pneurile pe fata au dimensiunea 245/35/R19s iar cele de pe spate, 265/35/R19s (gata cu subvirarea!!).
Motorul este evaluat la 335 CP la 5900 rpm si un cuplu maxim de 450 Nm in intervalul 1500-4500 rpm. Prin functia „overboost” mai devin disponibili inca 50 CP, la acceleratie maxima. BMW a facut eforturi sa se asigure ca racirea motorului se va face corespunzator. Partea frontala a fost redesenata astfel incat aerul sa fie absorbit corespunzator de radiator, si pentru prima oara la un BMW de serie, ofera un efect de „perdea de aer” pentru a reduce efectele maririi ecartamentului la puntea fata.
„Perdeaua de aer” trece prin gurile de ventilatie din partea frontala si directioneaza fluxul de aer spre partea laterala a rotilor din fata si actioneaza ca o perdea care separa fluxul de aer de la roti si intrerupe fluxul de aer din jurul masinii. Ne asteptam sa vedem aplicat acest lucru mai des pe viitor.
Datorita ecartamentului mai mare al lui BMW Seria 1 M, aripile au fost impinse spre exterior, si partile fata si spate au trebuit la fel sa fie marite. BMW Seria 1 M utilizeaza o evacuare de tip quad, a carei acustica a fost optimizata din greu de BMW.
La interior observam cateva diferente subtile fata de 135i, si anume cusaturile contrastante portocalii si accentele de Alcantara in locul lemnului sau al pieselor din aluminiu. Scaunele sunt imbracate in tapiterie din piele, si aici ne-am fi dorit Alcantara. Mai sunt si elementele tipice M imprastiate in tot interiorul, si pentru dinamica la rulare, modul M Dynamic e la distanta de o apasare de buton.
Dar dupa toate acestea ramane o intrebare – este acesta doar un exercitiu de asamblare de componente sau este o masina M adevarata? Este ea doar o colectie de elemente de suspensie M, de diferential M3, si motor N54B30 usor modificat? Sau intregul reprezinta mai mult decat suma tuturor partilor? Ei bine, vom avea nevoie de ceva timp petrecut in spatele volanului, inainte sa ajungem la o concluzie valida.”
Editorial scris de Hugo Becker pentru BMWBLOG.com