Premiera mondiala: Primele schite ale vehiculului BMW Megacity
BMW a prezentat zilele trecute la BMW Museum primele schite ale vehiculului BMW Megacity 2013, intr-un cadru restrans pentru jurnalisti auto din intreaga lume.
Vehiculul Megacity a fost prezentat de catre Adrian Von Hooydonk, si va fi un sub brand al familiei BMW, un viitor vehicul premium.
Dupa o investitie masiva de timp si bani in cercetare si dezvoltare, noua familie Megacity va conduce BMW intr-o noua arena, unde scopul este castigarea pozitiei de lider mondial in constructia vehiculelor electrice premium.
Scopul general al proiectului Megacity si al programului Project i este sustenabilitatea maxima: incepand cu procesul de productie, inca de la primul furnizor, pana la reciclarea componentelor si pana la sfarsitul ciclului de viata al vehiculului, sustenabilitatea bazata pe cele trei caracteristici cheie: vehicul prietenos fata de mediu, eficienta economica si compatibilitate sociala trebuie sa fie principalul factor de dezvoltare al procesului.
„In doi ani si jumatate de cand lucrez la acest proiect am invatat mai multe decat in anteriorii opt ani” (Peter Ratz).
Potrivit lui Von Hooydonk, vehiculul Megacity va arata si se va conduce ca un produs premium, si nu va fi un compromis intre aspect, performanta si siguranta. Masina arata stabila, are o pozitie inaltata la volan si inspira siguranta.
Fara a intra in prea multe detalii, Von Hooydonk a mentionat faptul ca e posibil ca anumite elemente simbolice de design sa nu fie prezente la MCV, dar vor fi introduse elemente noi de design, care la randul lor ar putea transforma masina intr-un sub-brand.
BMW Megacity este propulsat de o baterie litiu-ion cu capacitate de 35 kWH, amplasata sub podeaua vehiculului. Propulsia spate ramane element component al filosofiei BMW, astfel ca puterea este transmisa rotilor spate printr-un motor electric amplasat in spate, ce livreaza 150 CP. Autonomia de rulare asteptata este de maxim 160 km, iar viteza maxima de 153 km/h.
Initial, vehiculele Megacity vor fi oferite in varianta cu doua usi si patru locuri. Masina va avea o lungime de cca 4 m. In viitor, sub-brandul MCV va include inca doua modele. Primul va fi lansat in 2015 si este denumit ICV, prescurtarea de la Intracity Vehicle, si va fi o masina cu doua usi si doua locuri. In 2017 va fi lansat UCV – Urban Commuter Vehicle – care va fi mai lung decat MCV initial, va avea patru usi si va putea transporta cinci pasageri.
Inginerii BMW si expertii de produs sunt increzatori in faptul ca autonomia limitata a vehiculelor propulsate electric nu este o problema. Rezultatele colectate in urma studiilor cu masinile MINI E care au fost date spre testare in Berlin, New York sau Los Angeles au indicat faptul ca o autonomie de 250 km este suficienta pentru calatoriile urbane. Potrivit aceluiasi studiu, consumatorul obisnuit parcurge mai putin de 50 km zilnic, astfel ca incarcarea bateriei nu e necesara in fiecare zi.
Mai sunt inca multe intrebari si detalii de aflat despre marca sub care va fi produs, despre infrastructura si despre designul final, dar vehiculul Megacity reprezinta pariul BMW cu viitorul, si un plan curajos de a captura si domina segmentul de vehicule electrice premium.
Este foarte probabil ca un concept MCV sa fie prezentat la Salonul auto de la Frankfurt din 2011.
