Va utiliza BMW un sistem hibrid pe baza de hidrogen la viitoarea generatie MINI?
Autocar UK a publicat zilele trecute un articol despre lansarea de catre BMW a celui mai recent sistem de rulare hibrid pe baza de hidrogen. Desi publicatia nu mentioneaza nici sursa, nici locul lansarii, putem asuma doar ca se refera la comunicatul de presa publicat de BMW Technik, in care se face o referire la hibridul Seria 1 pe baza de hidrogen.
Pe baza acestor informatii, Autocar merge mai departe si asuma ca sistemul de propulsie hibrid pe baza de celule de combustie ar putea fi utilizat pe viitoarea generatie MINI si pe modelul cu tractiune fata BMW, planificat sa fie lansat in 2014-2015.
Dupa cum am mai mentionat acum cateva saptamani, sistemul combina tractiunea fata cu celulele de combustie pe hidrogen, condensatori foarte puternici si propulsie spate electrica.
Vehiculul hibrid cu celule de combustie utilizeaza un motor pe benzina cu patru cilindri, o celula de combustie si un propulsor electric. Totul incepe relativ normal cu un motor cu patru cilindri pe benzina, ce produce 120 CP. Sistemul de propulsie spate este inca acolo, doar ca e actionat de motorul electric. Unitatea se alimenteaza de la condensatori foarte puternici si de la celule de combustie. Celula de combustie transforma hidrogenul si oxigenul in electricitate, si reincarca bateriile. Condensatorii inmagazineaza temporar electricitatea din celule. La accelerare, acestia pot furniza o mare cantitate de energie. Energia rezultata la franare e si ea inmagazinata.
Acest sistem de propulsie va echipa MINI Clubman, iar tehnologia poate fi un candidat probabil pentru modelul BMW cu tractiune fata si modelele MINI de cel putin 4 m lungime.
Pentru a nu da nastere la speculatii, Autocar mentioneaza ca hibridul cu celula de combustie nu a primit inca unda verde din partea consiliului de administratie BMW, si ca viitorul acestuia depinde exclusiv de planificarile financiare si de un volum suficient al vanzarilor.
Iata o explicatie detaliata furnizata de Autocar:
Sistemul functioneaza avand doua metode independente de rulare. La prototip, un tren de rulare conventional MINI antreneaza puntea fata. In spatele motorului este montata Unitatea auxiliara APU, o celula de combustie ce dezvolta doar 5kW.
Electricitatea generata de aceasta APU este furnizata condensatorilor de mare capacitate, ce sunt situati in tunelul central. Acestia alimenteaza puntea spate prin motorul electric de 82 kW.
In modul electric, masina ruleaza propulsata de rotile spate. In modul de rulare pe benzina, functioneaza tractiunea fata. Cele doua agregate pot lucra impreuna, totusi, pentru a furniza reprize scurte de accelerare.
BMW declara ca prevad un viitor in care anumite zone centrale ale oraselor vor necesita vehicule cu zero emisii de CO2 si nivel zero al agentilor poluanti emisi.